حمایت شیلی از پیوستن ایران به WTO

کد: 1395060699835499

http://goo.gl/iTifSL

، تهران , (اخبار رسمی): هیات اقتصادی 65 نفره ایران با حضور وزرای خارجه و فعالان اقتصادی 2کشور، در ساختمان وزارت خارجه شیلی، برگزار شد.

حمایت شیلی از پیوستن ایران به WTO

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، هرالدو مونیوز والنسویلا وزیر امور خارجه شیلی به رسم میزبانی در ابتدای این نشست سخنرانی کرد. او شیلی را رقابتی ترین اقتصاد در آمریکای لاتین طی پنج سال گذشته دانست و گفت: شیلی به بیش از 20 کشور صادرات دارد؛ کشور ما بخاطر فضای خوب اقتصادی اش، مد نظر بسیاری از تجار در عرصه بین المللی است و همچنین بخاطر عضویت در پیمان اقیانوس آرام از امتیازات بسیار خوبی برای سرمایه گذاران کشورهای دیگر برخوردار است.

والنسویلا ضمن برشمرددن مزایای سرمایه گذاری در شیلی، از فعالان اقتصادی ایرانی برای همکاری در زمینه های مختلف گردشگری و صنایع غذایی دعوت کرد. او گفت: ایران در فضای پس از توافق هسته ای با کشورهای بزرگ، شرایط اقتصادی مناسبی خواهد داشت و می تواند مکمل خوبی برای اقتصاد شیلی باشد.

وزیر امور خارجه شیلی پس از اشاره به موقعیت ویژه و تاثیرگذاری ایران در بازار انرژی جهان بر لزوم پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی تاکید کرد. والنسویلا اعلام کرد در صورتی که ایران برای پیوستن به این سازمان گام بردارد، شیلی از عضویت ایران حمایت خواهد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | کارآفرینی و استارتاپ