اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950607101836108

برج‌های پتروناس، نیم کیلومتر تا آسمان

کد: 13950607101836108

http://goo.gl/hTjoDY

، تهران , (اخبار رسمی): برج‌های دو قلوی پتروناس یکی از بلندترین آسمان خراش‌های دنیای هستند که در کوالالامپور پایتخت مالزی سر به آسمان کشیدند.

برج‌های پتروناس، نیم کیلومتر تا آسمان!

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی الی گشت،کمتر فردی است که اسم کشور مالزی را بشنود و تصویر برج‌های بلند دوقلوی آن در ذهنش تداعی نشود. این سازه که اکنون نمادی برای شهر کوالالامپور شده است، بلندترین ساختمان‌های جهان از سال 1998 تا 2004 میلادی بوده است تا اینکه برج تای پی 101 در سال 2004 از او پیشی گرفت. اما همچنان این دو برج بلندترین برج‌های دو قلو در دنیا به حساب می‌آیند. ارتفاع برج‌های دو قلو با احتساب آنتن بالای خود حدود 452 متر است و هر برج نیز دارای 88 طبقه با نمای شیشه‌ای و فلزی است، در اینجا 78 آسانسور مشغول فعالیت هستند. یکی از برج‌های دوقلو محل فعالیت شرکت نفت مالزی (پتروناس)، تلفن همراه ماکسیس و هواپیمایی  کشور مالزی است. 

برج‌های دو قلو پتروناس از طریق یک مرکز خرید به نام سوریا در طبقات پایین و پلی در طبقات بالا بهم متصل هستند. مرکز خرید سوریا دارای 5 طبقه است و شما می‌توانید هر روز از ساعت ده صبح تا ده شب به گشت و گذار در آن بروید، البته ما به علت گران بودن کالاهای آن خرید از اینجا را پیشنهاد نمی‌کنیم.

پلی که این دو برج را به یکدیگر متصل می‌کند با نام «پل آسمان» دارای ارتفاع 175 متر، طول 56 متر و وزنی بالغ بر 450 تن است. این پل طبقات 41 و 42 برج‌ها را به یکدیگر وصل می‌کند. این پل که در مراحل پایانی ساخت برج‌ها اضافه شد، به سازه اصلی متصل نیست و به راحتی به داخل و بیرون بنا حرکت می‌کند تا در برابر بادهای قوی آسیبی نبیند. پل آسمان نیز در نوع خود بلندترین پل دو طبقه در دنیا است. یکی دیگر از مزیت‌های آن این است که افراد می‌توانند در شرایط بحرانی مانند آتش سوزی از برج دیگر به آن یکی بروند و ساختمان را تخلیه کنند. با رفتن روی آن انتظار منظره‌ای بی‌نظیر پیش رویتان را داشته باشید.

مراکز خرید در برج‌های پتروناس

دولت مالزی ساخت این برج‌ها را به عنوان نمادی برای پیشرفت اقتصادی این کشور در دستور کار خود قرار داد و حالا این سازه با معماری اسلامی مدرن خود یکی از زیباترین و مدرن‌ترین سازه‌ها در دنیا است. شروع ساخت این برج‌ها در سال 1995 میلادی شروع شد و سه سال بعد به اتمام رسید.

جالب است بدانید یکی از این برج‌ها توسط مهندسان ژاپنی و دیگری توسط کره‌ای‌ها طی مسابقه‌ای ساخته شد و در نهایت با پلی به هم متصل شدند.

یکی دیگر از جذابیت‌های این برج‌ها وجود آکواریوم بزرگ و زیبایی در طبقه پایین است که با ایستادن پشت شیشه‌های آن می‌توانید از تماشای دنیای جانوارن آبزی، ماهی‌های غول پیکر و کوسه‌ها لذت ببرید. در برج‌های پتروناس فرصت گشت‌و‌گذار در فروشگاه‌های متنوع، سینماها و موزه‌ای دیدنی را خواهید داشت.

اگر قصد سفر به کوالالامپور را دارید پیشنهاد می کنیم روز و شب به تماشای این برج‌ها بروید و در آنها گشتی بزنید، نور پردازی این سازه در شب به جذابیتش افزوده است. برای رفتن به این برج‌ها حفاظت و تدابیر امنیتی در نظر گرفته شده است و تنها کسانی که کارت‌های مخصوص دارند می‌توانند به طبقات بالا بروند. تا سال 2011 ورود به آن رایگان بود اما بعد از این سال با خرید بلیط می‌توانید به بازدید آن بروید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی