اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950607102685700

رئیس سازمان محیط زیست خبر داد

مشارکت فرانسه برای مهارگرد و غبار ایران

کد: 13950607102685700

http://goo.gl/saMspD

، تهران , (اخبار رسمی): معصومه ابتکار گفت: حضور رویال در ایران نشان دهنده اراده دولت فرانسه برای همکاری با ایران در زمینه مسایل زیست محیطی و حامل یک پیام قوی در زمینه همکاری محیط زیستی کشورها به جامعه جهانی است .

همکاری محیط زیستی ایران و فرانسه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت از محیط زیست ، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، امروز یکشنبه پس از دیدار و گفت و گو با سگولن رویال وزیر محیط زیست، انرژی و دریاهای فرانسه که شب گذشته وارد تهران شد، در جمع خبرنگاران گفت: وزیر محیط زیست فرانسه با دعوت من به ایران آمد و پیرامون همکاری های دوجانبه و چند جانبه در زمینه تفاهم نامه دوجانبه ای که در سفر رییس جمهوری ایران به فرانسه امضا شد، گفت و گو کردیم.
ابتکار اظهارکرد: همچنین در زمینه همکاری برای اجرایی شدن توافق پاریس به شرح مسایلی که برای ایران از اهمیت زیادی برخوردار است، مانند بهینه سازی مصرف انرژی، مدیریت منابع آب و مقابله با گرد و غبار و عوارض آن پرداختیم.
معاون رییس جمهور ادامه داد: علاوه بر این، توافق کردیم که در قالب تفاهم قبلی در پاریس برنامه عملی تدوین کنیم.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست در پایان سال جاری گفت: مذاکراتی در این زمینه انجام شد تا زمینه حضور فعال شرکت های خصوصی و دولتی فعال در محیط زیست کشور فرانسه در این نمایشگاه فراهم شود.
ابتکار افزود: برخی از شرکت های بخش خصوصی با وزیر محیط زیست فرانسه به ایران آمده اند و مذاکراتی در زمینه همکاری در خصوص آب و انرژی مطرح کردند و قرار شد زمینه همکاری در این مباحث چه در بخش خصوصی و دولتی پیگیری شود.
معاون رییس جمهوری گفت: از حضور خانم رویال در ایران خوشحال هستم و فکر می کنم این حضور نشان دهنده اراده دولت فرانسه برای همکاری با ایران در زمینه مسایل زیست محیطی و حامل یک پیام قوی به جامعه جهانی است مبنی بر این که کشورها در زمینه منافع مشترک خود در خصوص محیط زیست می توانند همکاری جدی داشته باشند.
وی در خصوص اجرای تفاهم نامه بین ایران و فرانسه گفت: در زمینه اجراب بندهای آن مذاکراتی با بخش خصوصی صورت گرفت و زمینه همکاری بسیاری پیشنهاد شد و همچنان ادامه دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست