اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950607103015435

وزیر راه وشهرسازی خبر داد

اتصال بندر شهید رجایی به شبکه ریلی

کد: 13950607103015435

http://goo.gl/snvsBe

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر راه وشهرسازی ضمن اشاره به توسعه هماهنگ زیرساخت های حمل و نقل ترکیبی در بندر شهید رجایی، گفت: با رسیدن به سهم 35 درصدی حمل ریلی، رکورد بسیار خوبی در همکاری و اتصال بین بندر و ریل ثبت خواهد شد.

اتصال بندر شهید رجایی به شبکه ریل

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی  ، "عباس آخوندی" در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های هفته دولت در بندر شهید رجایی ضمن اشاره به توسعه شبکه ریلی در بزرگترین بندر تجاری کشور، گفت: از ابتدا در تلاش بودیم که بتوانیم آنچه را که وارد بندر می‌شود، به شبکه ریلی منتقل کنیم.

وی از دنبال کردن دو هدف مهم صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش حوادث جاده‌ای در این رابطه سخن به میان آورد و افزود: برای این کار نیاز به تجهیز بندر به امکانات ریلی داشتیم و با برنامه‌ریزی صورت گرفته حدود 52 کیلومتر ریل‌گذاری فقط در داخل بندر پیش بینی شده است.

آخوندی ادامه داد: در تلاش هستیم تا تمامی انبارها و محوطه های بندری به امکانات ریلی دسترسی داشته باشند. در حال حاضر 45 کیلومتر ریل در بخش های مختلف بندر اجرا شده و 7 کیلومتر باقی ‌مانده به تدریج تکمیل می‌شود و تمام بخش بندر مجهز به ریل خواهد شد.

وزیر راه وشهرسازی گفت: این هدف دو پیامد مثبت دارد، نخست آنکه به بندر شهید رجایی امکان مزیت رقابتی نسبت به سایر بنادر را می‌دهد و در این صورت صادر کننده و واردکننده کالا به یک سیستم حمل ونقل ترکیبی دسترسی خواهد داشت که هم ایمن است و هم به لحاظ زمانی و هم کمیتی متعهد هستند.

این مقام مسئول با تاکید براینکه ایجاد چنین شبکه ای قدرت رقابتی به بنادر ما می‌دهد، ادامه داد: از سوی دیگر، کاهش مصرف انرژی و افزایش ایمنی را در پی خواهد داشت.

آخوندی با اعلام اینکه طی دو سال گذشته رشد بسیار خوبی در هماهنگی بین توسعه شبکه ریلی و ریل را شاهد بودیم، گفت: در ابتدای استقرار دولت یازدهم، تنها 5 درصد از ورودی بار و کالا در بندر روی ریل می‌رفت اما در حال حاضر این رقم به 15 درصد رسیده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با رسیدن به سهم 35 درصدی شبکه ریلی در حمل محموله های بندری، بتوانیم رکوردهای بسیار خوبی در همکاری و اتصال بین بندر و ریل شاهد باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بنادر و دریانوردی

آئین نامه های معاملات مالی در تاریخ 24 خرداد ماه 1349 و آئین نامه استخدامی سازمان بنادر و کشتیرانی در تاریخ 6 مرداد 1349 مورد تصویب شورای عالی سازمان قرارگرفت و این سازمان در سال 1353 مجددا از وزارت دارایی منتزع و به وزارت راه وترابری انتقال یافت. به موجب مصوبه مورخ 10/2/1387 مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان که طی نامه شماره 79/12223 مورخ 29/02/1387 به مجلس شورای اسلامی واصل گردید. نام سازمان بنادر و کشتیرانی به سازمان بنادر و دریانوردی تغییر یافت و کلیه قوانین و مقررات حاکم بر سازمان بنادر و کشتیرانی عیناً در سازمان بنادر و دریانوردی حاکم و جاری گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان