اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950608103526108

10 رهنمود سفر برای سالمندان

کد: 13950608103526108

https://goo.gl/B4XvDb

، تهران , (اخبار رسمی): برای داشتن سفری خاطره انگیز و راحت در دوران سالمندی به 10 قدم و رهنمود مهم را به یاد داشته باشید.

10 رهنمود سفر برای سالمندان

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی الی گشت ،احتمالاً سفر بهترین هدیه ای است که می توانید به پدر و مادرتان بدهید. سفر ممکن است ملاقات دیگر اعضا خانواده مخصوصاً نوه ها و نتیجه ها باشد. سفر می تواند تجربه ماجراجویی به مقاصد جدید، سفر دریایی با کشتی و یا حتی مراجعت به محل سکونت قدیمی باشد. این سفر ممکن است با همراهی شما صورت پذیرد و یا اگر آنها استقلال و توانایی کافی سفر کردن را داشته باشند بدون شما انجام شود. به طور کلی سالمندان ازمسافران نیازمند به خدمات ویژه محسوب می شوند. در این مقاله قصد داریم به 10 قدم و رهنمود مهم برای سفر سالمندان اشاره کنیم:

1- تحقیق و برنامه ریزی از قبل: چه شما سالمندان را در سفر همراهی کنید و چه نکنید، برنامه ریزی، رزرو کردن و کانفرم تک تک مراحل سفر باید از قبل انجام شده باشد. یعنی از پیش مقصدتان را هدف گذاری کنید با تعیین دقیق تاریخ سفر، شرکت های هواپیمایی، کشتیرانی، ترن و یا اتوبوس. برای حمل و نقل هوایی و زمینی همیشه مستقیم ترین و کوتاهترین زمان بندی سفر را جستجو کنید.

2- درخواست و رزرو خدمات ویژه و خاص: در هواپیما ردیف هایی برای سالمندان و افراد کم توان و ناتوان پیش بینی شده است. در هر کدام از فرودگاههای مقصد جهت رزرو صندلی چرخدار رایگان اقدام نمایید. اگر شرکت هواپیمایی خدمات غذایی خاص ارائه می دهد، حتماً غذای رژیمی از پیش رزرو کنید. اگر آنها به تنهایی سفر می روند حتماً از افرادی که جهت کمک به سالمندان و ناتوانان در فرودگاهها مستقرند استفاده کنید. هم در مسیر حراستی پرواز و هم تا سوار شدن کامل در هواپیما. اگر این افراد از کارمندان شرکت هواپیمایی مورد نظر شما باشد جزو خدمات رایگان شرکت هواپیمایی است و اگر از افراد مستقر در فرودگاه باشند که وجه تمایزشان داشتن کلاه قرمز است، حتماً منتظر گرفتن انعامی بدین منظور هستند.

3- مدارک سفر را آماده کنید: گذرنامه مهم ترین مدرک شناسایی است. اگر شما و یا والدین شما هنوز گذرنامه تان را دریافت نکرده اید، جهت دریافت آن از ماه ها پیش اقدام نمایید. کپی نسخه ها و مدارک پزشکی تان را از پزشک یا مرکز پزشکی خود دریافت نمایید.

چهار سری کپی از مدارک زیر تهیه کنید: گذرنامه، گواهینامه رانندگی ( در صورت داشتن )، گواهی مدارک پزشکی، بیمه نامه مسافرتی، بلیط سفر و نسخه پزشکی.

یک سری کپی از آنها را در کیف دستی والدینتان بگذارید، یک سری کپی را در ساک همراه آنها بگذارید، یک سری را از پیش بدست اقوامتان در مقصد برسانید و یک سری را در منزل بگذارید. یک کارت تلفن و ترجیحاً موبایل با شماره های از پیش ذخیره شده تهیه فرمایید، بخصوص با شماره تلفن های مرکز اورژانس.

4-زمان بسته بندی لوازم سفر هدفمند باشید: سبک بسته بندی کنید. برای شخصی که با حداقل محدودیت ها سفر می کند، هدف بسته بندی چیزهای ضروری در یک ساک دستی و یک کیف روی شانه با سایز متوسط است. ساک دستی را با خود به داخل هواپیما ببرید چون خدمه پروازی به راحتی آن را داخل قفسه بالای سر شما جای می دهند. این عمل باعث صرفه جویی در وقت شما زمان رسیدن به مقصد می شود ( البته محدودیت های بردن وسایل به داخل هواپیما را در نظر بگیرید مثل نبردن اسپری و چاقو).

تمام نسخه ها و داروها در یک پلاستیک فریزری با کپی نسخه ها در کیف دستی روی شانه باشد، چراکه به عنوان کمکهای اولیه میتواند مثمر ثمر باشد.

اگر پدر یا مادرتان برای خویشاوندان هدایایی تهیه کرده اند، هرگز آنها را کادو پیچ نکنند و در ساک دستی بگذارند.

5-به اطمینان، امنیت و آرامش فکر کنید: هرجایی ممکن است سارقانی در کمین باشند؛ مخصوصاً مراکز پر تردد سفر. هرگز به آنها فرصت دزدی از والدینتان را ندهید. مادر نباید کیف دستی بهمراه داشته باشد، در عوض یک کمربند حاوی پول در زیر بلوز یا یک جیب مخفی در زیر کت با بندی به گردن. پدر نباید کیف جیبی در جیب خود داشته باشد، در عوض همان کمربند حاوی پول در زیر بلوز با بند گردنی و یا جیب مخفی در شلوار با بند متصل به کمربند.

به پدر یا مادر سفارش کنید که کیف دستی را در زمان ایستادن بین پاهایشان نگه دارند و یا در زمان نشستن بند شانه آن را به دور پایه صندلی گره بزنند.

برای راحتی یک متکای سفری هلالی شکل که از سر و گردن در زمان استراحت محافظت می کند خریداری نمایید.

6-مدیریت دارویی: بیشتر سالمندان روزانه مقداری دارو مصرف می نمایند. شما پیشاپیش می توانید از پرسنل حمل و نقل درخواست کنید تا در زمانهایی خاص (بر اساس اوقات محلی) به پدر و یا مادرتان برای مصرف دارو یادآوری نمایند. راه جایگزین تهیه ساعت زنگ دار برای ایشان است.

7-نقشه عبور امن از گیت بازرسی: اگر پدر و یا مادرتان در صندلی چرخدار باشند، سریعتر از دیگر مسافران از این مرحله عبور می کنند. برای جلوگیری از تأخیر ناخواسته از پزشک مربوطه قبلاً گواهی در مورد جراحیهای انجام شده (و احتمالاً گذاشتن پلاتین و یا فلز کار گذاشته شده در زانو و یا لگن و غیره) اخذ کرده و حتماً بهمراه داشته باشید. اکثراً مأموران از افراد درخواست می کنند تا یک قدم از صندلی چرخدار جلوتر آمده تا با دستگاه دستی کنترل عملیات بازرسی را انجام دهند، ولی اگر والدینتان در صندلی چرخدار باشند و گواهی های لازم را داشته باشند با همان دستگاه دستی بدون بلند شدن، می توانند این کار را انجام دهند.

کفش راحت و در عین حال مطمئن به پا کنند چون ممکن است مأموران مجبور شوند آن را از پایشان در بیاورند. قبل از سفر به پدر و یا مادرتان توضیح دهید که مراحل گیت بازرسی برای امنیت مسافران حیاتی است.

8-مقصد و جایگزین ها را بررسی کنید: دنیای سفر برای هر کسی باز است حتی برای افراد کهنسال که نیاز به مراقبت بیشتری دارند. حتماً با پدر و یا مادرتان در مورد انتظاری که از سفر دارند صحبت کنید. اینکه آیا آنها می توانند به تنهایی سفر کنند و یا شما می خواهید و یا نیاز است که در سفر در ماجراجویایی مشارکت داشته باشید. حتماً بدنبال محقق نمودن رویاهای آنها باشید و هرگز بدنبال خرید آنلاین بلیطهای شرکتهای هواپیمایی ارزانتر نباشید.

9- گزینه های متنوع برای کشتی های تفریحی: تورها و سفرهای با کشتی خدمات منحصر بفردی مهیا می کنند که کاملاً از پیش طراحی شده و با در اختیار داشتن پرسنل لازم جهت ارائه تمامی برنامه های از پیش قول داده شده قابل اجراست. بسیاری از مجریان تورها برای ارائه خدمات ویژه به نیازمندان و ناتوانان تخصص یافته اند.

اقامت در هتلها و یا کشتی بر اساس هر نفر در اتاق دوتخته محاسبه میشود.بنابراین اگر تور و یا سفری انتخاب کردید با پدر و مادرتان سفر کنید تا در زمانهایی که در اتاق اقامت دارید و یا خارج از برنامه تور هستید ، بتوانید کمک و رسیدگی بیشتری به آنها کنید.

10-مطمئن باشید هر آنچه در مقصد انتظار دارید مهیا باشد: اگر والدینتان به منظور دیدار اقوام به تنهایی سفر می کنند، تلفنی با اقوام جهت ارائه مراقبت ها و نیازهای آنها هماهنگ بفرمایید. همینطور سفارشات لازم جهت رژیم غذایی و فعالیت هایی که در موقع مراجعه می توانند داشته باشند. شرایط باید تا حد امکان مشابه خانه خودشان باشد؛ و از همه مهم تر سفارشات پزشکی و دارویی که باید دنبال شود. همچنین مطمئن باشید که همگی مدارک قانونی که در زمانهای اورژانسی به آنها نیاز دارند، همراهشان باشد.

در روز سفر دو ساعت زودتر جهت ملاقات آنها در فرودگاه حاضر باشید، غذایی سبک با آنها بخورید، برنامه سفر را مرور کنید و از همه مهم تر از دستشویی فرودگاه که مخصوص افراد سالخورده است، استفاده کنید. چرا که در غیر اینصورت مجبور خواهند بود از دستشویی کوچک داخل هواپیما استفاده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی