اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950608103635499

رئیس اتاق بازرگانی شهرکرد:

تولید در کارخانه هست اما کالایی فروش نمی‌رود

کد: 13950608103635499

http://goo.gl/Ty6mEF

، تهران , (اخبار رسمی): اگر بخواهیم 100 میلیون تومان از بانک تسهیلات بگیریم، باید 20 میلیون تومان بدون بهره در بانک بگذاریم. لذا عملا بهره آن 18 درصد نیست و به 28 درصد می‌رسد.

تولید در کارخانه هست اما کالایی فروش نمی‌رود

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، سید محمدرضا نبوی، رئیس اتاق شهرکرد رکود را مشکل اساسی اقتصاد شهرکرد دانست و گفت: کارخانه‌هایی هستند که تولید می‌کنند اما کالای آن‌ها فروش نمی‌رود. دولت باید بازار را تحریک و انگیزه برای خرید مردم ایجاد کند تا چرخه تولید کارخانه ها به گردش درآید. مشکل دوم بهره بالای بانکی است. هیچ تولیدی در هیچ جای دنیا با این بهره بانکی امکان فعالیت ندارد. باید فکری برای پایین آوردن نرخ بهره شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، مشکل بعدی را صادرات عنوان کرد و افزود: تولیدکنندگان کشورهای دیگر با بهره سه و چهار درصد کار می کنند؛ در حالیکه ما با این بهره‌های بالا نمی‌توانیم با تولیدکنندگان دیگر کشورها رقابت کنیم. لذا باید از تعرفه های ترجیحی استفاده کنیم تا کالاهایمان را قابل رقابت کنیم.

رئیس اتاق شهرکرد در مثالی توضیح داد: صادرات سیمان و لوازم خانگی استان ما به عراق با مشکل مواجه شده است چراکه تعرفه صادرات به عراق برای سیمان عربستان سعودی 32 درصد و همین تعرفه برای ایران 132 درصد است.

البته نبوی صادرات لوازم خانگی این استان به عراق و افغانستان را مثبت ارزیابی کرده و گفت: مجموع صادرات شهرکرد حدود 250 میلیون دلار است که از این مقدار، 100 میلیون دلار صادرات لوازم خانگی بوده است.

او در ادامه گفت: موضوعی که در زمینه بازاریابی صادراتی باید به آن توجه داشت، دیپلماسی اقتصادی است. اشکال این است که سفارتخانه‌های ما سیاسی هستند، در صورتی‌که سفرای کشورهای پیشرفته معمولا اقتصادی هستند. همچنین آنطور که باید با همسایگان روابط و تعامل خوبی نداریم.

او همچنین با اشاره به وضعیت بنگاه‌های اقتصادی شهرکرد گفت: 80 درصد بنگاه‌ها کاملا تعطیل هستند و 20 درصد مابقی با 50 درصد فعال هستند. از 16 هزار میلیارد تسهیلات وعده داده شده، برای استان کردستان 360 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که اگر تحقق یابد می‌تواند در فعال کردن بنگاه‌ها موثر باشد. البته مشکل اینجاست که بانک‌ها می‌گویند اگر بخواهیم 100 میلیون تومان از بانک تسهیلات بگیریم، باید 20 میلیون تومان بدون بهره در بانک بگذاریم. لذا عملا بهره آن 18 درصد نیست و به 28 درصد می‌رسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]