اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950608104145700

بهبود جنگل های چین با هزینه کشورهای دیگر

کد: 13950608104145700

http://goo.gl/ApldGL

، تهران , (اخبار رسمی): محققان می گویند پس از دهها سال مبارزه با قاچاق چوب، جنگل های چین دوباره بازسازی می شوند، اما با صادرات چوب به پرجمعیت ترین کشور جهان، کشورهای دیگر با مشکل جنگل زدایی رو به رو خواهند شد.

بهبود جنگل های چین با هزینه کشورهای دیگر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان محیط زیست ،  کریس آرسنالت، تحلیل‌گر الجزیره  نوشت:طبق بررسی محققان دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا، بین سال های 2000 تا 2010، حدود 1.2 درصد از خاک چین، منطقه ای بزرگ تر از کشور پرتغال، پوشش جنگلی قابل توجهی داشت.
این مطالعه تصریح می کند که چین به جای قطع درختان خود برای تولید محصولات صادراتی تبدیل به یکی از واردکنندگان اصلی چوب در جهان  شده که جنگل زدایی در خارج از آن کشور را به طور بالقوه افزایش می دهد.

جیانگو لیو، استاد درس پایداری و همکار نویسنده در مطالعه گفت: "قابل تحسین است که جنگل های چین در میان چالش های زیست محیطی ترسناک، بازسازی می شوند."

حفاظت از جنگل ها، گرم شدن کره زمین را کاهش می دهد. چرا که درختان گاز دی اکسید کربن عامل تغییر دهنده آب و هوا  را جذب می کنند. جنگل های سالم از منابع آب و خاک نیز محافظت می کند. بنابراین سرنوشت آن ها در چین با  1.3 میلیارد نفر پیامدهای جهانی به دنبال دارد.

بر اساس بررسی تصاویر و داده های رسمی ناسا، محققان نتیجه گرفتند که یک برنامه دولتی برای بازسازی جنگل ها با منع قاچاق چوب در برخی مناطق و سرکوب برداشت غیرقانونی الوار کارایی دارد.

براساس مطالعه منتشر شده در در مجله "پیشرفت های علم"،  حدود 1.6 درصد و یا نزدیک به 61،000 مایل مربع از خاک چین شاهد افزایش قابل توجهی در پوشش جنگلی بوده، در حالی که 14400 مایل مربع درختان خود را از دست دادند.

محققان از ماداگاسکار، ویتنام و اندونزی به عنوان کشورهایی نام بردند که برای تقاضای چین درختان خود را قطع کرده و  به طور بالقوه باعث تشدید تغییرات آب و هوایی و آسیب به تنوع زیستی شدند.

لیو در یک ایمیل به بنیاد رویترز تامسون نوشت: "کشورهای صادرکننده چوب از جنگل زدایی رنج می برند."

لیو نوشت: "بخش عظیمی از محصولات چوب وارداتی به چین برای ساخت مبلمان برای کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا و کشورهای اروپایی استفاده شده است."

وی گفت: دانشمندان احتیاج به انجام مطالعات بیشتری دارند تا تاثیر چگونگی الگوهای تغییر جنگل زدایی را بر حقوق زمین جوامع ساکن جنگل های جهان تعیین کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست