اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950608104156102

رئیس شورای اسلامی کلانشهر کرج:

وزارت نیرو پاسخگو ی سرنوشت رودخانه کرج باشد

کد: 13950608104156102

http://goo.gl/69tsN1

، کرج , (اخبار رسمی): زارت نیرو باید درباره سرنوشت رودخانه کرج پس از اجرای طرح انتقال تونلی آب از سد امیرکبیر به تهران به افکار عمومی پاسخگو باشد.

وزارت نیرو پاسخگو سرنوشت رودخانه کرج باشد

به گزارش اخبار رسمی به نقل ازپایگاه  مدیریت شهری کرج ، محمود دادگو  ادامه داد: وزارت نیرو بر اجرای پروژه ای اصرار می ورزد که مخرب محیط زیست است حال آنکه رهبر معظم انقلاب اسلامی هرگونه بهره کشی مخربانه از عرصه های طبیعی را ممنوع اعلام کرده و در این زمینه فرامین مصرحی را نیز ابلاغ فرموده اند که متاسفانه وزارت نیرو توجهی به دغدغه ها و مطالبات موجود نداشته و کمر به نابودی اکوسیستم بکر جاده گردشگری چالوس بسته است.
 
وی با بیان اینکه رودخانه کرج یکی از گنجینه های زیست محیطی و منابع آبی کشور محسوب می شود که سیراب کننده سد امیرکبیر است، گفت: بخش عمده آوازه جاده چالوس به عنوان چهارمین مسیر گردشگری جهان به دلیل عبور رودخانه کرج از طولِ این مسیر است و چنانچه وزارت نیرو همچنان برای عملیاتی شدن پروژه انتقال تونلی آب اصرار ورزد، دیر زمانی نخواهد بود که سرسبزی از این محور رخت خواهد بست و چهره ای پژمرده و شوریده به خود می گیرد.
 
این مسئول ارشد شهری افزود: با توجه به تغذیه صدها سفره آب زیرزمینی، چاه ها و قنات ها از رودخانه کرج و حفظ رطوبت سطح خاک و جلوگیری از تشدید پدیده بیابان زایی و ایجاد کانون های جدید ریزگرد، در صورت اجرای طرح پنج هزار میلیارد تومانی انتقال تونلی آب از سد امیرکبیر به تهران شاهد وارونه شدن شرایط خواهیم بود و به مرور بحران کمبود آب و همچنین معضل آلودگی هوا در شهرستانهای کرج و فردیس و شهرهای همجوار جدی تر خواهد شد.
 
به گفته دادگو، در حال حاضر بیش از دو  میلیون اصله درخت و صدهزار مترمربع عرصه های فضای سبز، باغات و اراضی کشاورزی به صورت مستقیم و غیر مستقیم از رودخانه کرج و انشعابات آن تغذیه و سیراب می شوند و نقش اساسی را در راستای مقابله با آلودگی هوا، ارتقای سیما و منظر شهری و کمک به حفظ محیط زیست ایفا می کنند که به گفته کارشناسان، خشکیدگی این مسیر آبی به معنی مرگ درختان در خزانِ جوانی است و در چنین شرایطی وزارت نیرو همچنان بر سکوتِ تلخ خود اصرار می ورزد.
 
شهردار اسبق کلانشهر کرج با بیان اینکه بنده سکوت در برابر این فاجعه زیست محیطی را ظلم به رهبری و دولت می دانم، تصریح کرد: چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی نظر صریح خود در خصوص هرگونه تعدی و دست اندازی به عرصه های محیط زیست را اعلام کرده و مسئولان کشور را مکلف به اقدام جدی و عملی در برابر متخلفین کرده اند و اکنون شاهد مظلومیت مطالبات و دغدغه های ایشان می باشیم که یک وزارتخانه عریض و طویل دولتی چطور خود را به ندیدن و نشنیدن زده است و در این شرایط چگونه می توان مردم عادی را دعوت به مدارای با محیط زیست و منابع آبی و ملی کرد؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کرج

شهرداری کرج نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر کرج را بر عهده دارد. شهردار کرج به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه