اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950608105326110

در هفته دولت انجام شد

بهره برداری از 9 پروژه در فرودگاه مهرآباد

کد: 13950608105326110

https://goo.gl/zPRTsZ

، تهران , (اخبار رسمی): 9 پروژه به ارزش 108 میلیارد و 720 میلیون ریال در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با حضور مدیران ارشد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری از 9 پروژه در فرودگاه مهرآباد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور،، فرودگاه‌ بین‌المللی مهرآباد در هفته دولت امسال پروژه‌های گوناگونی همچون ساختمان دادسرا، سیستم FIDS، کف‌سازی سالن ترانزیت ترمینال 2، کف‌ سازی سالن عمومی ترمینال 1، نمازخانه ترانزیت ترمینال 4، سرویس بهداشتی ترمینال 6 و پروژه محوطه‌سازی خیابان روبه‌روی ترمینال 1 و معبر خروجی و ورودی پارکینگ‌ها را به بهره‌برداری می‌رساند.

ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به مساحت 170 مترمربع با اعتبار 180 میلیون ریال طی 5 ماه احداث شده است.

همچنین سیستم FIDS برای ارائه اطلاعات همزمان پروازهای در قالب سامانه هوشمند و مکانیزه در فرودگاه مهرآباد نصب شده است. در واقع این سیستم به منظور ارتقاء خدمات فرودگاهی و کسب رضایت مسافران و اعلان پرواز فرودگاه مهرآباد مطابق با استانداردهای روز جهانی بروزرسانی و با اعتبار 6 میلیارد ریال نصب شده است.

در ادامه پیشبرد برنامه‌های اداره‌کل این فرودگاه در زمینه ارتقاء خدمات فرودگاهی، رفع مشکلات و بازسازی نقاط فرسوده، سنگ‌فرش‌های ترانزیت ترمینال 2 که به دلیل افزایش روزافزون مسافران و تردد آن‌ها در مدت زمان طولانی دچار فرسودگی شده بود، تعویض شد.

کف‌سازی سالن ترانزیت ترمینال 2 با مساحت حدود 3300 مترمربع و اعتبار 3 میلیارد ریال در 45 روز انجام شد.

کف‌سازی سالن عمومی ترمینال 1 نیز در ادامه روند بهسازی نقاط فرسوده فرودگاه مهرآباد سنگ‌فرش کف سالن خروجی ترمینال یک نیز تعویض شد. این ترمینال سال گذشته بهسازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود. کف‌سازی سالن عمومی ترمینال 1 به مساحت 1980 متر مربع و اعتبار 2 میلیارد و 520 میلیون ریال در دو هفته صورت گرفت و اکنون آماده بهره‌برداری است.

نمازخانه ترانزیت ترمینال 4 از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح اداره‌کل فرودگاه مهرآباد است. مساحت کلی این نمازخانه 119.5متر مربع است که 26 متر مربع آن به نمازخانه خواهران و 93.5 متر مربع دیگر آن به نمازخانه برادران اختصاص دارد. این نمازخانه طی 2 ماه و با اعتبار سه میلیارد و 400 میلیون ریال بنا شده است.

همچنین 2 دستگاه چیلر خنک‌کننده 250 تنی در سالن وروردی و خروجی ترمینال 2 با اعتبار 12 میلیارد ریال خریداری، نصب و راه‌اندازی شد.

در واقع، فرودگاه مهرآباد یکی از پر ترددترین قطب‌های حمل و نقل شهری است که ارتقاء سطح خدمات به مسافران در این فرودگاه اصلی‌ترین دغدغه مدیران و پرسنل آن است. تعمیر، تجهیز و بازسازی سرویس‌های بهداشتی سالن ترانزیت ترمینال 6 با هدف ساماندهی فضا برای رفاه حال مسافران انجام شده است.

این 10 سرویس بهداشتی با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون ریال طی یک ماه ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

افتتاح پروژه محوطه‌سازی خیابان روبه‌روی ترمینال یک و معبر خروجی و ورودی پارکینگ‌ها از دیگر پروژه‌هایی است که در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود. اجرای پروژه روان‌سازی و ساماندهی مقابل ترمینال 1 و 2 با هدف افزایش حداکثر بهره‌وری از سیستم حمل و نقل عمومی در زمینه‌های روان‌سازی گردش ماشین‌ها، سهولت دسترسی مسافران به ترمینال‌ها و پارکینگ های طبقاتی و مترو مقابل ترمینال 1 و 2 صورت گرفته است.

فاز نخست طرح روان‌سازی ترافیک در این مسیر از ورودی پارکینگ و جداسازی مسیرهای دسترسی ماشین‌های شخصی، تاکسی‌ها، و اتوبوس‌ها در مقابل ترمینال‌های 1 و 2 اجرا شد.

فاز دوم این پروژه نیز شامل اجرای بتن‌ریزی وکف‌سازی خیابان‌ها به مساحت 9 هزار مترمربع، اجرای پیاده‌روها با زیرسازی 5 هزار و 600 مترمربع، ‌ اجرای جدول‌کشی به طول سه هزار متر و حفاری و ساخت کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی به طول 2500 متر می‌شود.

 پروژه‌های در دست اقدام فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در برگیرنده افتتاح فاز سوم پروژه باند 29، افتتاح سالن عمومی CIP، مکانیزه کردن تحویل چرخ حمل بار، نوسازی و مکانیزه کردن نوبت‌دهی تاکسی و نصب تاکسی‌متر، شروع عملیات مسیرهای دسترسی( Pier ) با هدف آماده‌سازی برای نصب 5 دستگاه جت وی، آغاز کف‌سازی سالن ترانزیت ترمینال 1 و پروژه محوطه‌سازی مقابل ترمینال 1و2 می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

براساس معیارها و مقررات ملی و بین المللی حاکم بر استمرار خدمت رسانی مطلوب، ایمن و مطمئن در صنعت هوانوردی و حمل و نقل هوایی راهبری، مدیریت، نگهداری و توسعه فرودگاه ها،سامانه های هوانوردی کشور ومدیریت ترافیک هوایی کشور به عنوان مهمترین ارکان زیرساختی این صنعت در جمهوری اسلامی ایران بر عهده شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است که یکی از شرکتهای اصلی وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان