اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706140076110

مدیر دفتر ASQ خبر داد

رشد 30 درصدی خدمات در دو فرودگاه بین‌المللی

کد: 13950706140076110

https://goo.gl/9w5RMG

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر دفتر نظارت بر‌کیفیت خدمات فرودگاهی‌شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی از رشد 30 درصدی در طرح ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی به مسافران نسبت به سال گذشته در فرودگاه مهرآباد و مشهد خبرداد و در عین حال گفت فرودگاه بین‌المللی مشهد در رتبه‌بندی جهانی ASQ قرار می‌گیرد.

رشد 30 درصدی خدمات در دو فرودگاه بین‌المللی

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور ، بهمن باقری، مدیر دفترنظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی‌شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران  ، در خصوص چگونگی اجرای طرح تحول خدمات فرودگاهی، اظهار داشت: شروع به کار دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی(ASQ)  همزمان با شروع به کارتیم جدید مدیریت عالی شرکت، در اردیبهشت ماه سال 1394 با هدف ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی رسما کلید خورد.

وی با اشاره به اهداف تاسیس دفتر در حوزه صیانت از حقوق شهروندی در فرودگاه های کشور و تاکیدات وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها عنوان کرد، این طرح شامل فرودگاه‌های پرترافیک و بین المللی است و در همین راستا دو فرودگاه مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور و هم چنین فرودگاه مشهد به عنوان مهمترین قطب گردشگری و زیارتی ، انتخاب شدند.

باقری اضافه کرد: پیرو پروژه مذکور جلسات متعددی با حضور مدیر عامل  و مدیران فرودگاه های طرح با دستور کار تببین چالش‌های اساسی شناسایی شده در فرودگاه های کشور نظیر اماکن تجاری، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، نمازخانه ها، چرخ های دستی، تاکسی‌رانی، اورژانس پزشکی، برگزار و مسئولیت را ه حل یابی مشکلات عنوان شده به مدیران فرودگاهی با انجام کار تیمی سپرده شد.

وی ادامه داد: در همین راستا مطالعات موثر و در عین حال سریع انجام پذیرفت که در نهایت به تدوین وابلاغ دستورالعمل‌های استاندارد در زمینه‌های یاد شده انجامید .

مدیر دفتر ASQ ادامه داد : همزمان با تشکیل کمیته تحول، دفتر نظارت برخدمات فرودگاهیASQ با ابلاغ آقای مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها تشکیل شد.

وی با توضیح اینکه ASQ دپارتمانی است دراتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها که با هدف ارزیابی فرودگاه‌های جهان از دیدگاه مسافران تاسیس شده است، گفت: فرآیند نظرسنجی به گونه‌ای است که فرم های استاندارد شامل سوالاتی با موضوعات خدمات فرودگاهی ارائه شده به مسافرین در سال،  طی 4 فصل ( کوارتر ) انجام می‌شود و پس از آن آمار بدست آمده از  فرودگاه های شرکت کننده را در نظام رتبه‌بندی جهانی منتشر نموده و رتبه هر فرودگاه در میان فرودگاه‌های شرکت کننده تعیین می شود.

باقری  ادامه داد: هر سال حدود 300 فرودگاه در دنیا در این طرح شرکت می نمایند و از نظر کیفیت ارائه خدمات به مسافرین در رنکینگ رتبه های متفاوتی دارند، تاسیس ASQ در دپارتمان ACI که از سال 2006 شروع به فعالیت نموده و  هدف آن ایجاد رقابت در خدمات رسانی به مسافرین در فرودگاه ها است بالطبع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوائی ایران نیز با تاسیس این دفتر اهداف عالیه جهانی را در سطح کشوری و بین المللی دنبال می‌کند.

باقری با بیان اینکه هدف اساسی دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی کلیه  فرودگاههای پر ترافیک کشور به دپارتمانASQ  و  قرار گرفتن آنها در رنکینگ جهانی و ارزیابی در سطح استاندارهای بینالمللی است، ادامه داد: در راستای این مهم فرودگاه بین‌المللی مشهدبه عنوان یکی از فرودگاههای پایلوت درکوارتر چهارم(سه ماهه چهارم سال جاری میلادی) در رنکینگ جهانی ASQ شرکت داده میشود .

وی ادامه داد: به  همین منظور دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهیASQ پس از دریافت پرسشنامه‌های طراحی شده استاندارد از سوی ACI و طبق برنامه‌های ارائه شده دپارتمان ASQ، در مجموع تعداد 350 پرسشنامه نظرسنجی از مسافران در پروازهای داخلی و بین‌المللی توزیع مینماید.

باقری خبر داد : پس از انجام این طرح در فرودگاه شهیدهاشمی‌نژاد،فرودگاه مهرآباد را نیز در سال 2017 در رنکینگ جهانی ACI شرکت خواهیم داد  و به ترتیب فرودگاه های مستعد یکی پس از دیگری در این رقابت قرارمی گیرند.  

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی چگونه مشخص میشود؟ گفت: اگر سطح کیفیت خدمات در فرودگاه‌ها ارتقا پیدا کرد، نشان دهنده این است که نتیجه فعالیتهای مستمر دفتر روند مثبتی را پیموده است.

به گفته باقری این وضعیت هم اکنون درفرودگاه مهرآباد با تغییرات چشمگیر در بخش های تاکسیرانی، روان سازی جریان تردد مسافران در فرودگاه، نمازخانه‌ها ، راهنمای مسافر ، سرویس های بهداشتی ، اتاق مادر و کودک ، تابلو های راهنما ، یکسان سازی غرفه‌ها، دسترسی به اینترنت رایگان برای مسافران و... دیده  می‌شود.

باقری از رشد 30 درصدی در طرح ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی به مسافران نسبت به سال گذشته در فرودگاه مهرآباد و مشهد خبرداد و گفت: در فرودگاه های مشهد و مهرآباد به رشدجهشی دست پیدا کردیم و اگر مشکلاتی نظیر تامین اعتبار طرح ها وجود نداشت پروژه‌های مرتبط با ارتقای سطح کیفیت ارائه خدمات به مسافران با سرعت و کارایی بیشتری انجام می‌گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

براساس معیارها و مقررات ملی و بین المللی حاکم بر استمرار خدمت رسانی مطلوب، ایمن و مطمئن در صنعت هوانوردی و حمل و نقل هوایی راهبری، مدیریت، نگهداری و توسعه فرودگاه ها،سامانه های هوانوردی کشور ومدیریت ترافیک هوایی کشور به عنوان مهمترین ارکان زیرساختی این صنعت در جمهوری اسلامی ایران بر عهده شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است که یکی از شرکتهای اصلی وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان