اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950609105455700

خروج قطعات کشتی رافائل متوقف شد

کد: 13950609105455700

http://goo.gl/Y5YByg

، تهران , (اخبار رسمی): به درخواست سازمان محیط زیست؛ دستور توقف و خروج قطعات لاشه کشتی رافائل از آبهای خلیج فارس به دلیل اهمیت زیستگاهی وزیست محیطی آن توسط دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به فرماندهی انتظامی بوشهر صادر شد.

خروج قطعات کشتی رافائل متوقف شد

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست،دلشب، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اعلام این خبر گفت:چند سال است که اداره کل محیط زیست مخالف بیرون کشیدن این زیستگاه دریایی در دل خلیج فارس هست و ازهمین رو با قاطعیت مخالف هرگونه اقدامی هستیم که در نهایت به خروج قطعات رافائل از دل دریا بیانجامد.
وی افزود:  ازهمین رو با توجه به نظرفرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و نظرات کارشناسی این اداره کل طی مکاتباتی که با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در چند روز گذشته انجام دادیم، حکم وی را برای جلوگیری از هرگونه خروج قطعات زیستگاه دریایی کشتی رافائل از دل خلیج فارس را اخذ نمودیم و این حکم را در اختیار نهادهای انتظامی و سیاسی شهرستان بوشهر جهت اقدامات لازم گذاشتیم.
بنا بر این گزارش، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر پیش تر نیز در مصاحبه ای که در فروردین 1393 با نشریه نسیم جنوب انجام داده بود به صراحت از مخالفت محیط زیست با بیرون کشیدن رافائل از بستر خلیج فارس سخن گفت و براین نکته تاکید کردکه اکثر کشورهای حاشیه خلیج فارس آرزوی داشتن چنین زیستگاه دریایی مهمی مانند رافائل را دارند. 
وی همچنین در کنفرانس خبری و مطبوعاتی که در اردیبهشت 1395 انجام داد مجددا همین مخالفت را تکرار نمود و اینچنین به پرسش درباره کشتی رافائل پاسخ داد: تاکنون هیچ مجوزی در این زمینه از سازمان محیط زیست درخواست نشده و محیط زیست از ابتدای مطرح شدن موضوع بیرون کشیدن کشتی رافائل مخالفت خود را با آن اعلام کرده است. ما در این موضوع اقدامات متعددی انجام دادیم، سازمانی که بخواهد از ضایعات کشتی غرق‌شده رافائل استفاده کند باید از اداره کل بنادر و دریانوردی مجوز بگیرد و اداره‌ کل بندر نیز باید استعلام لازم را محیط ‌زیست اخذ کند اما تاکنون هیچ استعلامی از محیط‌زیست در مورد این کشتی نشده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست