رییس اتحادیه صنف آسانسور و وسایل الکترومکانیکی تهران اعلام کرد:

آزمون نصابان آسانسور فقط با مجوز فنی-حرفه‌ای

کد: 13950609105925592

http://goo.gl/Fzi731

، تهران , (اخبار رسمی): اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران برگزاری آزمون نصابان و سرویسکاران آسانسور در مرکز علمی کاربردی کوشا را غیرقانونی اعلام کرد.

آزمون نصابان آسانسور فقط با مجوز فنی-حرفه‌ای
به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف آسانسور و وسایل الکترومکانیکی تهران ،علی‌اکبر ایلخانی رییس اتحادیه  آسانسور و وسایل الکترومکانیکی تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: به دنبال برگزاری آزمون تعیین سطح نصابان و سرویسکاران آسانسور از سوی سندیکای آسانسور در محل مرکز علمی کاربردی کوشا، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با ارسال نامه‌ای به این اتحادیه، آن را فاقد وجاهت قانونی دانست.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تنها متولی آموزش و سنجش مهارت و تعیین صلاحیت فنی متقاضیان و کارآموزان رشته‌های مختلف است، افزود: برای کارآموزان هر رشته پس از قبولی در آزمون، گواهینامه مهارت با اعتبار بین‌المللی صادر می‌شود.

ایلخانی با اشاره به تفاهمنامه همکاری آموزشی میان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اتاق اصناف ایران اضافه کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران هرگونه ادعای بی‌اساس بخش‌های موازی درباره آموزش و آزمون کارآموزان آسانسور را فاقد وجاهت قانونی دانست و هشدار داد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای طبق مقررات با متخلفان برخورد می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون یاد شده در خردادماه گذشته ادامه داد: از آن‌جا که آزمون تعیین سطح نصابان و سرویسکاران آسانسور در مرکز کوشا غیرقانونی است درنتیجه گواهی صادر شده برای پذیرفته‌شدگان آن نیز باطل بوده و از نظر اتحادیه صنف آسانسور، اتاق اصناف و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اعتبار ندارد.

او با تصریح اینکه پیش از برگزاری آزمون به سندیکای آسانسور و مرکز علمی کابردی کوشا، هشدارهای لازم درباره غیرقانونی بودن آن داده شده بود، خاطر نشان کرد: مسؤولیت وارد آمدن هرگونه خسارت معنوی و مادی ناشی از این اقدام به اتحادیه صنف آسانسور و شرکت‌کنندگان در آن آزمون به عهده سندیکا و مرکز کوشا است.

رییس اتحادیه صنف آسانسور و وسایل الکترومکانیکی تهران با بیان اینکه اقدامات سندیکای آسانسور و مرکز کوشا سبب تشویش و نگرانی صنف و صنعت آسانسور شده، تصریح کرد: «خانه مهارت آسانسور»، مرکز آموزش مورد تأیید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اتحادیه برای برگزاری دوره‌های آموزشی و انجام آزمون فعالان این صنف است و دیگر مراکز آموزشی، مجوز قانونی برای این مهم را ندارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتحادیه صنف اسانسور و تعمیرکاران و تولید کنندگان لوازم الکترومکانیکی

سال1381 اتحادیه صنف تولیدکنندگان وتعمیرکاران الکترومکانیکی (لوازم برقی) در13رسته شغلی تحت پوشش اتحادیه طبق آیین نامه مصوب تغییرنام یافت. فعالیت اتحادیه درجهت استفاده سطح کیفی فنی وعلمی اقدام به تاسیس کلاس آموزشی کرده که با همکاری مجمع محترم امورصنفی واداره کل آموزش فنی وحرفه ای مجوز آن اخذ گردید که شروع کلاس‌ها به طورگسترده به زودی آغازخواهد شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان