اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950609106096108

افتتاح عریض‌ترین پل معلق جهان در استانبول

کد: 13950609106096108

http://goo.gl/nA54Hl

، تهران , (اخبار رسمی): پیش‌بینی می‌شود از سومین پل معلق شهر دیدنی استانبول روزانه 135 هزار خودرو عبور کنند و این سازه نقطه‌ای برای اتصال ترکیه با قدرت‌های اقتصادی شود.

افتتاح عریض‌ترین پل معلق جهان در استانبول

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی الی گشت، عریض‌ترین پل معلق جهان به نام یاووز سلطان سلیم در استانبول چند روز پیش گشایش یافت. این پل با 59 متر عرض و 73 متر ارتفاع از سطح دریا دو قاره اروپا و آسیا را به یکدیگر متصل می‌کند. یکی از ستون‌های این پل در منطقه‌ آسیایی شهر استانبول در محله پویرازکوی منطقه بی‌کوز و ستون دیگر در منطقه‌ی اروپایی در محله غریبچه منطقه ساری‌یر قرار گرفته است. پل یاووز سلطان سلیم که سومین پل بزرگ تنگه بسفر در ترکیه است دارای ده لاین تردد است که هشت لاین آن به خودروها به ویژه کامیون‌ها است و دو لاین دیگر به تردد قطارهای سریع‌السیر اختصاص یافته است. این پل بلندترین پل در جهان است که قطارها از آن عبور می‌کند، همزمان با بهره‌برداری از آن اتوبانی به طول صد کیلومتر نیز گشایش می‌یابد.

برای ساخت این پروژه چیزی حدود 3 میلیارد دلار توسط بخش خصوص هزینه شده است. 

ساخت این پل معلق در سال 2012، برای کاهش ترافیک در استانبول و تردد آسان خودروها به ویژه کامیون‌ها شروع شد. به نظر می‌رسد با بهره‌بردای از پل یاووز سلطان سلیم چیزی حدود یک الی دو ساعت از ترافیک شهری استانبول کم شود. اگرچه به اعتقاد برخی کارشناسان با گشایش این پل از میزان تردد کامیون‌ها در مرکز استانبول که مشغول انتقال و ارسال کالا هستند، کم نمی‌شود. به گفته رئییس جمهور ترکیه در آینده کامیون‌ها به جای عبور از مرکز استانبول، از این پل عبور خواهند کرد‌. نخست وزیر ترکیه نیز در مراسم افتتاحیه این پل اظهار داشت: پل یاووز سلطان سلیم پل ارتباطی بین شرق و غرب است و از این پل نه تنها ساکنان استانبول بهره می‌برند، بلکه همه مسافران، از لندن تا چین بر مسیر راه ابریشم از آن استفاده خواهند کرد.

احداث این پل با انتقاد‌ها و اعتراض‌هایی نیز روبرو شد، انجمن‌ها و موسسه‌های محیط زیستی معتقدند ساخت پل یاووز سلطان سلیم به محیط زیست منطقه آسیب بزرگی زده است چراکه برای ساخت آن درختان جنگل‌های شمالی استانبول قطع شدند و این می‌تواند آسیب محیط زیستی بزرگی ایجاد کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی