اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950610108645368

توسط پرویزیان تشریح شد

موانع تحقق بانکداری شرکتی در ایران

کد: 13950610108645368

http://goo.gl/O2MDLm

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل بانک پارسیان گفت: فقدان انگیزه دولت برای افشای اطلاعات و ایجاد شفافیت در عملکرد بانک و تشریفاتی بودن کمیته های حاکمیتی از موانع مربوط به حاکمیت شرکتی در بانک های بزرگ دولتی است.

پرویزیان

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، کورش پروزیان، مدیرعامل این بانک در دومین روز برپایی بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی به ایراد سخنانی در رابطه با موضوع «بررسی وضعیت حاکمیت شرکتی در نظام بانکداری ایران و راهکارهای بهبود آن» پرداخت.

پرویزیان با اشاره به تعریف حاکمیت شرکتی از منظر فدراسیون IFAC  مبنی بر مسئولیت ها و شیوه های به کار برده شده توسط هیات مدیره و مدیران موظف که برای مشخص کردن مسیر استراتژیک دستیابی به اهداف کنترل ریسک ها و مصرف مسئولانه منابع، در باره مسئولیت های 4 گانه حاکمیت شرکتی گفت: این موارد شامل مسئولیت های بشردوستانه، قانونی، مقررات اقتصادی و اخلاقی می شود.

وی در تعریف اهداف حاکمیت شرکتی اذعان داشت: در حاکمیت شرکتی مجموعه ای از قوانین، مقررات، ساختار، فرایند، فرهنگ و نظام هایی برای تحقق اهدافی چون پاسخگویی، شفافیت، عدالت، رعایت حقوق سهامداران، ذینفعان و سپرده گذاران به کار گرفته می شود.

مدیرعامل بانک پارسیان تصریح کرد: مدیریت ریسک، جبران خدمات، هیات مدیره ساختار و مسئولیت ها ، افشای اطلاعات، مقام ناظر، حسابرسی و کنترل داخلی و خارجی و تطبیق قوانین و استاندارها از جمله ارکان حاکمیت شرکتی در نظام بانکداری بدون ربا تلقی می شوند.

به گفته پرویزیان؛ حاکمیت شرکتی یک مقوله همه گیر بوده و با تلاش یک یا تعداد معدودی از بانک ها محقق نمی شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک پارسیان

بانک پارسیان به صورت شرکت سهامی عام و با مالکیت اشخاص غیر دولتی و به استناد قانون اجازه تأسیس بانک های غیر دولتی مصوب فروردین ماه 1379، در مرداد 1380 ، نسبت به انجام پذیره نویسی سهام و تشکیل مجمع مؤسس اقدام نمود و مورخ 26 شهریور ماه 1380 مجوز آغاز فعالیت را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت نمود. بدین ترتیب ارائه خدمات بانک پارسیان از اسفند ماه 1380 آغاز گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه