اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950628130925368

توسط بانک پارسیان انجام شد

پرداخت 97 درصد وجوه سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج

کد: 13950628130925368

https://goo.gl/Uaa2qj

، تهران , (اخبار رسمی): بانک پارسیان 97 درصد وجوه سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج را پرداخت کرد.

پارسیان

 به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان کوروش پرویزیان مدیرعامل این بانک در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: در حوزه پولی رفتار پایدار و بلندمدت مربوط به سیاست پولی اثرگذار در کسب و کار مردم و اطمینان‌بخشی به فعالیت فعالان اقتصادی بسیار مهم تلقی می‌شود، به نحوی که نهادینه کردن سیاست پولی مناسب که استقلال سیاستگذار پولی یک روی آن است، این امکان را فراهم می‌آورد تا به صورت بلندمدت فضای مساعدی ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به بخشنامه اخیر بانک مرکزی برای پرداخت وجه سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج نیز گفت: بر اساس آماری که بانک مرکزی ارائه داده، از مجموع یک میلیون و 350 هزار حساب مربوط به این موسسه، هم‌اکنون تنها 33 هزار حساب باقی مانده که ارقام بسیاری بالایی دارند و شامل 21 هزار نفر می‌شود، اما از بهمن سال قبل این سپرده‌ها در حال بازگشت هستند و به نظر می‌رسد تعیین تکلیف آنها ظرف یک سال آینده انجام شود.

پرویزیان خاطرنشان کرد: انتظار این است که میانگین نرخ سود سپرده‌ها در حد منطقی کاهش یافته و به تبع آن نرخ تسهیلات نیز روند منطقی کاهش را سپری کند، این در شرایطی است که از سه سال پیش بازار پول به عنوان یک بازار کوتاه‌مدت مطرح شد و سپرده‌ها حداکثر یک ساله در بانک‌ها سپرده‌گذاری می‌شوند که تغییرات در این نرخ‌ها، مشتریان و نهادهای مالی را با مشکل مواجه کرده است.

وی معتقد است اگر نرخ سود از چارچوب عقلایی خارج شود، علاوه بر اینکه مشتری ضرر می‌کند، بانک‌ها نیز متضرر خواهند شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک پارسیان

بانک پارسیان به صورت شرکت سهامی عام و با مالکیت اشخاص غیر دولتی و به استناد قانون اجازه تأسیس بانک های غیر دولتی مصوب فروردین ماه 1379، در مرداد 1380 ، نسبت به انجام پذیره نویسی سهام و تشکیل مجمع مؤسس اقدام نمود و مورخ 26 شهریور ماه 1380 مجوز آغاز فعالیت را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت نمود. بدین ترتیب ارائه خدمات بانک پارسیان از اسفند ماه 1380 آغاز گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه