اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950704137005368

رئیس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی:

بانک‎ها در مقابل تعهدات جدید مقاومت کنند

کد: 13950704137005368

https://goo.gl/JvbRXZ

، تهران , (اخبار رسمی): با تاکید بر مقاومت بانک ها در مقابل تعهدات جدید دولتی ، فعالان صنعت بانکداری خواهان مقاومت بود تا تعهدات جدیدی به دوش بانک ها گذاشته نشود.

کوروش پرویزیان

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، کوروش پرویزیان مدیر عامل این بانک با تاکید بر ضرورت سرعت‌بخشیدن به پرداخت بدهی دولت به بانک ها و پیمانکاران بخش‌خصوصی گفت: بدهی دولت به بانک ها باید پرداخت شود تا قدرت اعتباردهی آنها ارتقاء یابد، البته برای این موضوع پیشنهاداتی مطرح و مصوب شده که به نظر، گام رو به جلویی برای این است که بخشی از تعهدات گذشته دولت به بانک ها کم شود.

رئیس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی افزود: البته مهمتر از پرداخت بدهی‌های دولت به بانک ها، باید مقاومت کنیم که تعهدات جدیدی به دوش بانک ها گذاشته نشود، این موضوعی واجد اهمیت است؛ ضمن اینکه نظم مالی در هزینه‌کرد بخش دولتی را نیز فراهم خواهد آورد؛ بنابراین هم مهم است که بازپرداخت تعهدات گذشته باشد و هم مهم‌تر آن است که تعهدات جدیدی به بانک ها اضافه نشود.

وی تصریح کرد: دولت از محل تسعیر ارز و نیز انتشار اوراق خزانه، قرار است که بدهی خود را با بانک ها تسویه کند، اما نیاز است که بازار ابزارهای مالی کشور توسعه یابد، چراکه ظرفیت خوبی در این بخش داریم که باید کمک کنیم ابزارهای جدید در بازار مالی در سایه آن، ایجاد شود؛ حتی پیشنهاد ما این است که در آ ینده، ابزارهای مالی که در سطح بین‌المللی قابل استفاده است نیز به این ابزارها اضافه شود.

به گفته پرویزیان، دولت باید اوراق قابل خرید و فروش در بازارهای بین‌المللی را نیز منتشر کرده و کمک کند بانک ها و نهادهای مالی بتوانند اوراقی را در سطح بین‌المللی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی منتشر کنند تا مقداری جذب منابع از این طریق هم انجام شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک پارسیان

بانک پارسیان به صورت شرکت سهامی عام و با مالکیت اشخاص غیر دولتی و به استناد قانون اجازه تأسیس بانک های غیر دولتی مصوب فروردین ماه 1379، در مرداد 1380 ، نسبت به انجام پذیره نویسی سهام و تشکیل مجمع مؤسس اقدام نمود و مورخ 26 شهریور ماه 1380 مجوز آغاز فعالیت را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت نمود. بدین ترتیب ارائه خدمات بانک پارسیان از اسفند ماه 1380 آغاز گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه