اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950611109056130

افزایش تقاضای اجاره خودرو در بازار

کد: 13950611109056130

http://goo.gl/ksC6sr

، تهران , (اخبار رسمی): نوسان قیمت و بی رونقی بازار خرید و فروش خودرو دلیلی برای روی آوردن به اجاره خودرو در کشور شده است.

افزایش تقاضای اجاره خودرو در بازار بی رونق خودرو

به گزارش شرکت اجاره خودرو سعادت رنت، در این حوزه تعادلهای موجود قابل دوام نیست کشور ما در حمل و نقل به سمت تعادل جدیدی حرکت می کند که محاسبه سود و فایده در مقابل هم قرار می گیرد.

روند اقتصادی ترشدن اجاره خودرو به جای خرید  که این فرآیند به صورت ضعیف اما قابل تشخیص در بعضی از حوزه های حمل و نقل به صورت موردی مشاهده می شود، اما طی سه سال آینده در این حوزه بیشتر و در سطح بالاتری قابل مشاهده است

به عنوان مثال برای استفاده خودرو در زندگی روزمره برای سه ساله آینده برای کسی فقط از 25 درصد زمان مفید خودرو شخصی خود در روز استفاده می کند، اقتصادی تر از خرید آن اجاره خودرو طی سه سال آینده خواهد بود و این نشان می دهد که در اقتصاد حمل و نقل برای کسانی که استفاده کمی از خودرو دارند و نه کسانی که استفاده حداکثری می برند، اجاره خودرو اقتصادی تراز خرید خودرو خواهد بود.این به این سبب است که در این بخش عایدی با قیمت انطباق ندارد و طی دو سال آینده در سطح بیشتر و در حوزه های افزوده تری عایدی به قیمت نزدیک می‌شود. لذا نگاه سرمایه ای با زیان بخش را ترک خواهد کرد.

نگاه سرمایه‌ای به خودرو امروزه جز در مورد خودروهای  بسیارارزان قیمت وجود ندارد و کسانی که با نگاه سرمایه ای و با نگاه حفظ قدرت خرید و یا پس انداز اقدام به خرید خودرو می کنند، این فرآیند توجیه اقتصادی خود را از دست داده است، البته کسانی که در سال جاری براساس تجربه سال قبل وارد بازار شده اند تقریبا در همه حوزه ها با زیان قابل ملاحظه روبر شده اند و این تنها شامل خودرو نمی شود.

اقتصاد حمل و نقل در نقطه موجود توجیه اقتصادی خود را از دست داده و با لحاظ کردن استهلاک و هزینه نگهداری و کاهش حجم استفاده از آن ، با زیان همراه است. در چشم انداز آینده نظر به اینکه قیمت خودرو در ایران سه برابر بازار جهانی است و در صورت آزاد سازی واردات خودرو و یا کاهش تعرفه گمرکی واردات خودرو احتمال سقوط قیمت خودرو در چشم انداز دو ساله بسیار بالا ارزیابی می‌شود لذا با توجه به اینکه متوسط قیمت کالاها در ایران تقریبا 2برابر بازار جهانی است و قیمت خودرو تا سه برابر افزایش یافته است ، به احتمال قوی در حوزه پیش بینی آینده احتمال افزایش قیمت خودرو بسیار کمتر از سطح عمومی قیمت‌هاست تا اختلاف فوق به حداقل کاهش یابد.

در چشم انداز سه ساله با لحاظ کردن کاهش حجم فروش در بازار به یک سوم سابق و احتمال کاهش قیمت خودرو  ورود به اقتصاد حمل و نقل چه در حوزه جابجایی کالا، چه در حوزه جابجاگری مسافر و یا موارد دیگر مثل سرمایه گذاری برای خرید خودرو غیر اقتصادی است و در مفهوم مخالف، در حوزه هایی و در مواردی اجاره خودرو اقتصادی تر از خرید خودرو است.

با هر توجیهی به مقرون به صرفه شدن اجاره خودروهای نگریسته شود، واقعیت آن است که این اتفاق حاوی و علائم و هشدارهایی به اقتصاد است که جدی گرفتن آن را ضروری می نماید. بحث اصلی اینجا نیست که گرایش مردم به سمت اجاره خوب است یا بد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت اجاره خودرو سعادت رنت

شرکت اجاره خودرو سعادت رنت ارائه دهنده ، انواع خودرو های اجاره ای ایرانی و خارجی بدون راننده و ارائه خدمات تشریفات و ماشین عروس cip و vip می باشد. سال هاست با شماییم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]