اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950611109106108

حقایقی عجیب درباره کولوسئوم

کد: 13950611109106108

http://goo.gl/FDHCF2

، تهران , (اخبار رسمی): تماشاخانه کولوسئوم شاهد اعدام‌ها و نبردهای خونین گلادیاتورها با یکدیگر و یا با حیوانات وحشی بوده است تا باعث سرگرمی تماشاچی‌ها، امپراطور و اشرفایان باشد.

حقایقی عجیب درباره کولوسئوم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی الی گشت ،این بنا دارای معماری، مهندسی و همچنین گذشته‌ی بسیار شگفت‌انگیزی است که اکنون آن را به نمادی برای کشور ایتالیا و رم مبدل کرده است.این بنای باشکوه زیر نظر امپراطوری به نام «تیتوس فلاویوس وسپاسیانوس» در سال 72 میلادی در قسمت شرقی رم ساخته و هشت سال بعد، در زمان امپراطوری جانشین و پسر بزرگ او «تیتوس فلاویوس سابینوس وسپاسیانوس» ساخت آن کامل شد.

نام اصلی کولوسئوم، آمفی تئاتر فلاویان بوده که آن را از امپراطور سلسله‌ی فلاویان گرفته است.

کولوسئوم بزرگترین آمفی تئاتر در دنیاست و در حال حاضر در حال مرمت و بازسازی است.

کولوسئوم ساختمانی بیضی شکل است. طول آن 189 متر، عرض 156 متر و دارای ارتفاع 48 متر است. مساحت بیضی پایه آن نیز چیزی حدود بیست و چهار هزار متر مربع است.

این بنا دارای 80 ورودی است و ظرفیت پنجاه هزار جمعیت را در خود داشته است.

در زیر بنای کولوسئوم زیرزمینی به نام هیپوجئو وجود داشته است که در آن شبکه‌ای از تونل‌ها و چندین آغل برای حیوانات طراحی شده است. هشتاد کانال عمودی در اینجا نیز برای دسترسی سریع به میدان وجود داشته است.

در این میدان سی و شش در به عنوان تله برای برنامه‌ها و جلوه‌های ویژه طراحی شده است.

کولوسئوم میدانی برای به نمایش گذاشتن مسابقات گلادیاتورها، جنگ با حیوانات، نبردهای مشهور، اعدام با رهاسازی حیوان‌های وحشی و نمایش‌های درام بوده است.

تمام افراد رومی می‌توانستند به صورت رایگان برای تماشای برنامه‌ها به اینجا بیایند. در زمان برنامه به تماشاچی‌ها غذا و خوراکی داده می‌شد.

برخی مسابقات در اینجا به صد روز نیز کشیده می شد.

آخرین نبردهای گلادیاتورها به سال 435 میلادی و همچنین آخرین شکار حیوان‌ها به سال 523 میلادی بازمی‌گردد. این توقف به دلیل هزینه‌های بالا برای فراهم کردن و نگهداری حیوانات و گلادیاتورها بوده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح