اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950611109436102

رای مثبت کمیسیون بودجه شورای شهر کرج

خودروها در کرج هم زوج و فرد می شوند

کد: 13950611109436102

http://goo.gl/lxUjRL

، کرج , (اخبار رسمی): اجرای طرح زوج و فرد تا زمان فراهم شدن زیر ساخت های لازم در کاهش ترافیک شهر کرج ضروری است، و این طرح به عنوان مسکن، لازم الاجرا است و کمیسیون بودجه شورای شهر با این طرح موافقت کرده است.

خودروها در کرج هم زوج و فرد می شوند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مدیریت شهری کرج، غفور قاسمپور با بیان اینکه اجرای طرح زوج و فرد تا زمان فراهم نمودن زیر ساخت هایی چون کمربندی شمالی و جنوبی، خطوط BRT  و حمل و نقل عمومی به عنوان یک ضرورت احساس می شود، از تصویب این طرح در کمیسیون بودجه شورای شهر خبر داد.
 
این مسئول افزود: این طرح که پیش از این در کلانشهر کرج تنها در ماه پایانی سال اجرا می شد در حال حاضر از سوی کمیته فنی استانداری در دست بررسی است.
 
قاسمپور تصریح کرد: شایان ذکر است برای ورود به محدوده زوج و فرد مجوزهایی نیز به صورت ماهیانه، 6 ماهه و سالیانه پیش بینی شده است که در صورت اجرا  متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر ضرورت اجرای طرح زوج و فرد خودرو ها در این کلانشهر بیان داشت: با توجه به قرار گرفتن ترافیک در مرز بحران و همچنین فقدان زیر ساخت ها ی مناسب وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی به نظر می رسد که اعمال طرح های ترافیکی همچون زوج و فرد، بهترین گزینه برای کمک به روانسازی تردد خودرو ها به ویژه در هسته مرکزی کرج است.
 
این مسئول شهری افزود: همچنین در راستای نوسازی بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ضمن آنکه باید از توانمندی های بخش خصوصی بهره جست، بایستی محدودیت هایی را جهت ممنوعیت تردد تاکسی ها و اتوبوس های فرسوده و مستهلک در سطح شهر اعمال نمود و فضا را به سمتی هدایت کرد که مردم با پرداخت هزینه کمتر و در مدت زمان معقول قادر به انجام سفر های درون شهری خود باشند و از این طریق می توان به کاهش تردد خودرو های شخصی و تک سرنشین امیدوار بود.
 
عضو شورای شهراستفاده از ابزار فرهنگ ‌سازی ترافیکی را برای کاهش و کنترل آلودگی هوا موثر دانست و گفت: فرهنگسازی ترافیکی میتواند بصورت مؤثری در کاهش آلودگی هوا ایفـای نقـش نمایـد که در این راستا نیاز به  تقویت سیستم حمل ونقل همگانی و رساندن آن به استانداردهایی است که باعث خواهد شد استفاده کنندگان از سیستم، سوار شدن به وسایل نقلیه همگانی را به استفاده از خودروهای شخصی ترجیح دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کرج

شهرداری کرج نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر کرج را بر عهده دارد. شهردار کرج به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه