اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950611109485518

درخراسان رضوی افتتاح شد

نخستین ایستگاه ریل تخلیه غلات کشور در سرخس

کد: 13950611109485518

http://goo.gl/uTTPvq

، تهران , (اخبار رسمی): نخستین ایستگاه ریل عریض تخلیه غلات کشور روز چهارشنبه طی مراسمی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس واقع در شمال شرق خراسان رضوی افتتاح شد.

نخستین ایستگاه ریل تخلیه غلات کشور در سرخس

به گزارش اخباررسمی به نقل خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران، احمد صادقی گلمکانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس  گفت: 6 میلیارد ریال در مدت پنج ماه برای اجرای این ایستگاه شامل ساخت پل با ارتفاع پنج و نیم متر و عرض 15 متر و نیز 700 مترمربع بتن ریزی هزینه شد.
وی  افزود: این طرح توسط مهندسان و نیروهای بومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس ساخته شده و با شروع کار آن ظرفیت تجاری و بازرگانی این منطقه تا 30 درصد افرایش یافت.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: تخلیه بسیار سریع و کم هزینه کالا از واگن به کامیون از تسهیلاتی است که برای شتاب در تخلیه کالاها در سایت ریلی منطقه ویژه اختصاص داده شده است.
وی گفت: در حال حاضر و با هماهنگی های صورت گرفته با بخش های مختلف و تسهیلاتی که منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای سرمایه گذاران قائل شده تخلیه و بارگیری انواع کالاها در اولویت قرار داشته و در کوتاه ترین زمان ممکن تخلیه و بارگیری انجام و به سمت بازارهای مقصد اعزام می شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار کرد: وجود 50 کیلومتر ریل عریض و مطلوب، انبارهای مسقف و روباز و باراندازهای عظیم کالا باعث شده ظرفیت ممتازی در این منطقه برای صادرکنندگان به وجود آید.
وی با بیان اینکه صادرات کالا از سرخس توسط خط ریلی و جاده انجام می شود گفت: به دلیل محدودیت هایی نظیر کمبود واگن و جاده نامناسب ترانزیتی صادرکنندگان با مشکلات متعدد مواجه هستند که با راه اندازی پل تخلیه و جاده ترانزیتی جدید و استقرار اداره کل گمرک در منطقه ویژه اقتصادی سرخس این موانع صادراتی برطرف می شود.
نخستین پل و ایستگاه تخلیه غلات و بارهای فله کشور در ریل عریض و دو واحد تولیدی پیچ و مهره های پالایشگاهی و تولید انواع محصولات پلاستیکی با حضور مدیران ارشد استانی، آستان قدس رضوی، فرماندار و مسئولان شهرستان سرخس در این منطقه به بهره برداری رسید.
منطقه ویژه اقتصادی سرخس به دلیل موقعیت جغرافیایی خود که در کانون کشورهای عضو ‘اکو’ قرار گرفته و همچنین بخاطر موقعیت راهبردی و جغرافیایی، به عنوان دروازه طلایی ورود به کشورهای آسیای میانه، چین، روسیه و پل ارتباطی بازارهای مهم تجاری آسیای مرکزی با کشورهای حوزه خلیج فارس در جنوب ایران، اروپا در غرب و کشورهای افغانستان و پاکستان در شرق ایران است.
فعالیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس همزمان با افتتاح راه آهن مشهد – سرخس – تجن با حضور رهبران و نمایندگان بیش از 100 کشور جهان در سال 1375 آغاز شد.
این منطقه در فاصله 150 کیلومتری شرق مشهد و 15کیلومتری شهر سرخس، از شمال و شرق با کشور ترکمنستان هم مرز است.
هم اکنون 12 واحد تولیدی به صورت فعال و 35 واحد نیز در دست ساخت در این منطقه وجود دارد و بیش از چهار هزار میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی سرخس سرمایه گذاری شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه صنعت و معدن و تجارت

در اجرای تبصره 41 قانون برنامه دوم توسعه و تصویب نامه شماره 16680/12/1 مورخ 77/10/12 شورای عالی اداری و به منظور زمینه سازی، تقویت و موثرسازی انجمن ها و فعالیت تشکل های تخصصی استان و کمک به تحقق اهداف مشترک آنها و وزارتخانه های ذیربط بخصوص وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سایر موسسات ، خانه صنعت معدن و تجارت استان تهران در تاریخ 1381/4/3 تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]