اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951218242895518

جهانگیری:ریشه کن کردن فقر نیازمند عزم ملی است

50میلیون ایرانی مالک سهام عدالت شدند

کد: 13951218242895518

https://goo.gl/ZGPI6W

، تهران , (اخبار رسمی): معاون اول رییس جمهوری، ریشه کنی فقر را نیازمند عزم ملی دانست و گفت: با رونمایی از سامانه طرح ساماندهی سهام عدالت، ۵۰ میلیون شهروند کشور مالک بخشی از دارایی های دولت شدند.

50میلیون ایرانی مالک سهام عدالت شدند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از خانه صنعت، معدن و تجارت، اسحاق جهانگیری در آیین رونمایی از سامانه ساماندهی طرح سهام‌عدالت گفت: با اقدامی که امروز به انجام رسید، ۵۵ هزار میلیارد تومان از دارایی های دولت به مردم منتقل شد.

وی ادامه داد: تا اواخر سال ۹۶ این رقم با انجام اقدام های اصلاحی به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بالغ خواهد شد.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اهمیت مساله سهام عدالت و توجه رییس جمهوری برای عملیاتی شدن آن، گفت: بر این اساس به وزارت امور اقتصادی و دارایی دستور داده شد تا بسته سیاستی کاملی را برای سهام عدالت تدوین و ساماندهی کند.

جهانگیری با بیان اینکه در حال حاضر این ساماندهی انجام شده است، افزود: البته نیاز به مجوزهایی برای این سامانه وجود دارد که در آینده نزدیک طی جلسه ای که با مقام معظم رهبری خواهیم داشت، برای تکمیل کار این سامانه مجددا از ایشان درخواست کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مطمئنم با مجوزی که صادر خواهد شد مابقی موانع برطرف شده و درسال ۹۶ شاهد جشن این اقدام بزرگ خواهیم بود.

معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت به تشکل هایی همچون سرمایه گذاری استانی و تعاونی شهرستانی که به عنوان کانون های توسعه مناطق خودشان می توانند باشند، کمک خواهد کرد .

جهانگیری بابیان اینکه یکی از سیاست های قطعی که در اصل ۴۴ قانون اساسی اعلام شده، حمایت و توسعه بخش تعاون است، افزود: این بخش متکی به مردم است بنابراین سیاست های نظام و دولت این است که به این بخش توجه ویژه کند.

وی تاکید کرد: توصیه من به تمام سهامداران عدالت این است که از فردا یک عده افراد سودجو به شما مراجعه می کنند و می خواهند که سهامتان را بفروشید ، به هیچ وجه این کار را نکنید چرا که شما سهامداران بزرگ کشور خواهید بود.

معاون اول رییس جمهوری افزود: ۶۰ بنگاهی که در اختیار سهام عدالت است جزء بهترین بنگاه های ایران هستند و ارزش سهام آن ها روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.

جهانگیری یادآورشد: یکی از محورهای ساماندهی طرح سهام عدالت این بود که ۶۰ بنگاه مهم کشور از بلاتکلیفی خارج شوند تا بتواند به بهترین شکل بهره ور و سودآور شوند.

وی ابراز امیدواری کرد این اقدام در زندگی همه مردم بخصوص طبقات ضعیف جامعه مفید واقع شود و انتظار داریم سازمان بورس و اوراق بهادار فرصت جدیدی را به این منظور برای خود متصور شود.

معاون اول رییس جمهوری اظهارداشت: با اعلام این کار اعضای سهام دار بورس بطور جدی افزایش خواهد یافت. بنابراین بورس باید آموزش و سایر خدمات را به این گروه ارائه دهد و از هم اکنون این کار را شروع کند و سهامداران جدید خود را به رسمیت بشناسد تا آنها بتوانند در بورس حضور فعال داشته باشند .

جهانگیری افزود: بورسی که با چند ۱۰ میلیون عضوی که با آن روبرو خواهد شد، قدرت بزرگی در کشور خواهد داشت که به پشتیبانی این سهام داران کسی اجازه پیدا نکند در مسایل بورس اقدامی انجام دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه صنعت و معدن و تجارت

در اجرای تبصره 41 قانون برنامه دوم توسعه و تصویب نامه شماره 16680/12/1 مورخ 77/10/12 شورای عالی اداری و به منظور زمینه سازی، تقویت و موثرسازی انجمن ها و فعالیت تشکل های تخصصی استان و کمک به تحقق اهداف مشترک آنها و وزارتخانه های ذیربط بخصوص وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سایر موسسات ، خانه صنعت معدن و تجارت استان تهران در تاریخ 1381/4/3 تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه