اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951218242775518

نخست وزیران اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصویب کردند

ایجاد منطقه تجاری آزاد اوراسیا با ایران

کد: 13951218242775518

https://goo.gl/AmSnbb

، تهران , (اخبار رسمی): نخست وزیران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، تنظیم موافقت نامه برای ایجاد منطقه آزاد تجاری با ایران را تصویب کردند.

ایجاد منطقه تجاری آزاد اوراسیا با ایران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت، اجلاس نخست وزیران اتحادیه اقتصادی اوراسیا برگزار و در آن نخست وزیران کشورهای روسیه، قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان شرکت داشتند.

خبرگزاری روسیا سگودنیا نوشت: در اجلاس بیشکک موضوعات مربوط به توسعه همکاری های کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های همکاری کشورهای عضو برای گسترش تعامل و همکاری های این اتحادیه با کشورهای دیگر مطرح و بررسی شد.

در این اجلاس، دستور تنظیم موافقت نامه موقت با ایران برای ایجاد منطقه آزاد تجاری و چند سند دیگر ازجمله سند تعیین عرصه های اقتصادی دارای امکان همگرایی برای کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا امضا شد.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا که ژانویه سال ۲۰۱۵ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد با عضویت روسیه، قزاقستان، ارمنستان، بلاروس و قرقیزستان ۲/۲ تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی و ۳/۱ تریلیون دلار تولیدات صنعتی دارد و همچنین تجارت خارجی کشورهای عضو به خارج از اتحادیه بالغ بر ۸۷۷ میلیارد دلار یعنی برابر ۷/۳% صادرات و ۳/۲% واردات کل جهان است.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا جمعیتی معادل ۱۸۰ میلیون نفر را در برمی‌گیرد. ویتنام از ماه مه ۲۰۱۵تفاهم نامه منطقه تجارت آزاد با این اتحادیه را امضا کرده است و چین، ترکیه، تونس، هند، نیوزیلند و مغولستان نیز خواهان ایجاد چنین منطقه آزاد مشترکی هستند.

ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکنون چند دور مذاکرات مربوط به مشارکت اقتصادی را برگزار کرده اند تا در نخستین مرحله به یک برنامه همکاری موقت برسند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه صنعت و معدن و تجارت

در اجرای تبصره 41 قانون برنامه دوم توسعه و تصویب نامه شماره 16680/12/1 مورخ 77/10/12 شورای عالی اداری و به منظور زمینه سازی، تقویت و موثرسازی انجمن ها و فعالیت تشکل های تخصصی استان و کمک به تحقق اهداف مشترک آنها و وزارتخانه های ذیربط بخصوص وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سایر موسسات ، خانه صنعت معدن و تجارت استان تهران در تاریخ 1381/4/3 تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار