اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950611109746102

شهردار کرج اعلام کرد

ارائه آموزه های شهروندی در 230مدرسه ومسجد

کد: 13950611109746102

http://goo.gl/r4ZaAX

، کرج , (اخبار رسمی): در حال حاضر 120 مدرسه و 110 مسجد برای ارائه آموزش های شهروندی، تجهیز و آماده شده اند.

ارائه آموزه های شهروندی در 230مدرسه ومسجد

به گزارش اخبار رسمی  به نقل از روابط عمومی مدیریت شهری کرج  علی ترکاشوند ،مهمترین رویکرد این اقدام را آموزش کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان جامعه اسلامی معرفی کرد و افزود: همچنین مساجد به عنوان مکان های مقدسی که محل تجمع مسلمانان و بزرگان شهر محسوب می شود یکی از نقاط تمرکز مدیریت شهری کرج برای ارائه این آموزش ها در نظر گرفته شده است.
شهردار کرج ، از مهمترین ملزومات توسعه شهری و افزایش دانش اجتماعی را آموزش به کودکان و پرورش آنان در خصوص موضوعات مرتبط ذکر کرد و افزود: مدرسه و مسجد محیط هایی هستند که در جامعه ما همچون کانون یک دایره، در معرض توجه قرار داشته و به عنوان مراکزی تاثیرگذار به شمار می آیند که هر گونه اقدامی حول محور این مراکز می تواند به حصول نتیجه بیانجامد.
وی، هماهنگی و برنامه ریزی برای اجرای طرح های آموزشی، ورزشی و فرهنگی در این مراکز را از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج، به همین منظور دانست.
ترکاشوند ادامه داد: در ابتدای شکل گیری شهرداری ها، این دستگاه ها صرفا جنبه خدمات رسانی داشتند اما با وسعت یافتن فعالیت آنها و مسئولیت هایی که به عهده شان گذاشته شد، اجرای اهداف فرهنگی، درمانی و ورزشی نیز در دستور کار قرار گرفت به طوری که امروزه این دستگاه ها به عنوان یک نهاد خدماتی و فرهنگی، یکی از مهمترین مراکز آموزش فرهنگ شهری و شهروندی به شمار آمده و اجرای بیش از 300 وظیفه را در همه این بخش ها به عهده دارند.
شهردار ایران کوچک، خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه ای که با مدیر کل آموزش و پرورش استان به امضاء رسید، تعداد 120 مدرسه از سوی شهرداری کرج تجهیز و هوشمندسازی شد تا حقوق شهروندی را برای دانش آموزان و اولیاء آنان تشریح کرده و آموزش دهد.
ترکاشوند با یادآوری اینکه همچنین 110 مسجد فعال شهر برای این منظور آماده شده و در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که آموزش شهروندان، نقش بسزایی در توسعه فرهنگی شهر ایفا خواهد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کرج

شهرداری کرج نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر کرج را بر عهده دارد. شهردار کرج به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه