اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950613111164750

مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن مطرح کرد

مسکن مهربا کمک حاکمیت تکمیل و واگذار می‌شود

کد: 13950613111164750

http://goo.gl/JJgbq4

، تهران , (اخبار رسمی): چگینی با اعلام تکمیل و بهره‌ برداری از بیش از 70 درصد واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور گفت: بر اساس آمار، تقریبا 70 تا 80 درصد مسکن مهر در سراسر کشور به سرانجام رسیده است.

مسکن مهرباکمک حاکمیت تکمیل و واگذار می‌شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، علی چگینی مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن در برنامه‌حرف‌حساب ضمن تشریح سیاست‌های کلی مسکن و برنامه‌ریزی‌های وزارت راه و شهرسازی در کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، رونق بازار معاملات مسکن و سایر سیاست‌های این حوزه برای رونق بازار معاملات در مورد مسکن مهر و مجموعه اقداماتی که در مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی به این بخش و رفع مشکلات مردم و شهروندان انجام شده است گفت: مسکن‌مهر بخشی از مسئولیت‌های وزارت راه و شهرسازی است زیرا مسکن و خانه بخشی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه اجزای فیزیکی خانه به تنهایی قابلیت سکونت ندارد تاکید کرد: تکمیل واحدهای مسکن‌مهر بدین معناست که سایر امکانات سکونتی همچون آب، برق، گاز، مدرسه، راه، بیمارستان و درمانگاه تکمیل شود که مجموعه فراوزارتخانه ای است و سایر وزارتخانه‌ها نیز باید برای تکمیل واحدهای مسکن مهر به وزارت راه و شهرسازی کمک کنند.

چگینی تاکید کرد: بنابراین مجموعه حاکمیت باید کمک کند تا مسکن مهر تکمیل و واگذار شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه برنامه ساخت، تکمیل و واگذاری واحدهای مسکن مهر 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن بوده است که بخشی از آن در دولت گذشته تمام و بخش دیگری نیز به دولت یازدهم تفویض شد گفت: مسکن‌مهر برای تکمیل و واگذاری نیاز به حمایت دارد. همچنین مسکن‌مهر در مجموعه وزارت راه و شهرسازی قائم‌مقامی دارد که می‌تواند جزئیات مسکن مهر را پاسخگو باشد. اما وزارت راه و شهرسازی در مورد تامین منابع‌مالی برای تکمیل مسکن مهر اقدامات کامل را انجام می‌دهد.

وی افزود: در بخشی که من مسئولیت دارم و زیرمجموعه معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی است همچنان تامین منابع‌مالی برای واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر انجام می‌شود. هر منبع مالی در وزارت راه و شهرسازی چه در دوره قبل و چه در این دوره برای اتمام مسکن مهر به این واحد تزریق شد، بدین معنا، با حداکثر توان به دنبال حل مشکل بودیم.

چگینی همچنین در بیان تکمیل واحدهای مسکن مهر پردیس گفت: حجم بارگذاری در پردیس حجم بزرگی است و تامین آب آنجا به واقع سخت و پیچیده است. بدین معنا که آب باید از جایی دیگر تامین شود. همچنین بخشی از تاخیر ایجاد شده در تکمیل مسکن مهر پردیس به دلیل بارگذاری تغییر کرد که اگر حجم بارگذاری‌ها کمتر و بر اساس نظم بود شاهد مشکلات گسترده در تکمیل واحدهای مسکن مهر پردیس نبودیم.

وی میزان سرمایه‌گذاری در پروژه مسکن مهر پردیس را بالغ بر 150 تا 200 هزار میلیاردتومان عنوان کرد و افزود: در پردیس پروژه بزرگی با اعتباری بالغ بر 150 تا 200 هزار میلیارد تومان تعریف شد که اگر بخواهیم سایر سرمایه‌گذاری‌ها و سایر منابع دولتی از جمله تسهیلات بانکی را در تکمیل این پروژه بیاوریم به رقمی بالاتر خواهیم رسید.

چگینی در پایان گفت: بر اساس آمار، تقریبا 70 تا 80 درصد مسکن مهر در سراسر کشور به سرانجام رسیده است. گفتنی است، تعداد واحدهای مسکن مهر 2 میلیون و 215 هزار واحد بود که برای تکمیل این مقدار با بانک قرار داد بسته شد. از این تعداد تاکنون یک میلیون و 215 هزار واحد به بهره‌برداری سیده است و بر اساس برنامه اعلام شده از سوی ادارات کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در بافت‌های فرسوده تا پایان سال 95، 300 هزار واحد مسکونی دیگر نیز افتتاح خواهند شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان