اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614112695700

تمرکز 10 مرکز رشد دانشگاه آزاد برمحیط زیست

کد: 13950614112695700

http://goo.gl/kE6viQ

، تهران , (اخبار رسمی): مراسم امضاء تفاهم نامه میان این سازمان و دانشگاه آزاد اسلامی که ظهر امروز به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد

تمرکز 10 مرکز رشد دانشگاه آزاد برمحیط زیستی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت از محیط زیست ،حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در  این مراسم  گفت: اعتقاد داریم محیط زیست حق همه مردم  و بستر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است بنابراین باید از تمام ظرفیت های دانشگاه آزاد در حوزه محیط زیست استفاده کنیم.
میرزاده ابراز امیدواری کرد: فرهنگ جامعه چنان ارتقاء یابد که محیط زیست به حق الناس تبدیل شود و تجاوز به محیط زیست به منزله تجاوز به حق مردم تلقی شود.
وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی 68 هزار هیات علمی و بیش از 400 واحد در سراسر کشور دارد که ظرفیت های بسیار خوبی در تمام زمینه ها از جمله محیط زیست دارد و چون دانشگاه آزاد مایل است ماموریت گرا باشد، از این رو پیشنهاد دادیم تا از این ظرفیت ها در راستای حفظ محیط زیست کشور استفاده شود.
میرزاده ادامه داد: تاکنون پژوهش و اقدامات خوبی در زمینه محیط زیست در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است و برای بسیاری از آنها به دنبال سرمایه گذار هستیم که پژوهش هایی در زمینه کنترل آلاینده ها در کشاورزی، آب، هوا و رویکردهای شهری، مسائل مربوط به کاهش آلودگی خاک، تبدیل ضایعات به مواد ارزشمند و کنترل آفات نباتی برخی از این اقدامات است.
وی اظهار کرد: سال ها است که پژوهش های مختلف محیط زیستی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور انجام می شود که برخی از آنها تا حد تولید محصول پیش رفته اند، به عنوان مثال پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان اصفهان موفق به تولید نانو رسی برای کنترل و مقابله با ریزگردها شدند و از این رو حمایت از این پژوهش ها هم برای جامعه دانشگاهی و پژوهشی و هم برای محیط زیست کشور، سودمند خواهد بود.
میرزاده با اشاره به امضای تفاهم نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که کارگروهی تشکیل شود و مسئولیت اجرای مفاد این تفاهم نامه را بر عهده بگیرد.
وی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی 100 مرکز رشد وجود دارد که 10 مرکز روی محیط زیست متمرکز شده اند، همچنین 926 شرکت دانش بنیان در مجموعه دانشگاه آزاد وجود دارد که 70 شرکت مختص به محیط زیست است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پس انداز و سرمایه ملت ایران است، خاطرنشان کرد: باید از این پس انداز بهره گرفت.
گفتنی است، مجید عباسپور رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه آزاد نیز در این مراسم، طی سخنانی اظهار داشت: دانشگاه آزاد از سال 1366 در حوزه محیط زیست شروع به کار کرده است و قدیمی‌ترین دانشگاه فعال در حوزه محیط زیست است. در حال حاضر این دانشکده با 23 رشته تخصصی تا سطح دکترا در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کند و رشته اکوتوریسم برای نخستین بار در کشور در این دانشگاه تدریس خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | محیط زیست