اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614112796108

شکم‌گردی خوشمزه در روسیه

کد: 13950614112796108

http://goo.gl/WcCwqI

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از قسمت‌های لذت سفر بخش شکم گردی و آشنایی با غذاها و خوراکی‌های مقصدی است که عازم آن هستید. برای تجربه بسیاری از طعم‌ها و مزه‌ها، رفتن به رستوران‌های بومی و سفارش غذاهای اصیل فکر خوبی است

شکم‌گردی خوشمزه در روسیه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از الی گشت،یکی از شکم گردی‌های خوشمزه دنیا را در سفر به کشور روسیه تجربه کنید. بزرگی این کشور و تنوع اقلیم، فرهنگ و رسوم روس‌ها باعث شده غذاها و خوراکی‌هایشان هم از تنوع بالایی برخوردار باشند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به روسیه در خیابان‌های شهرهای معروف آن مثل مسکو و سنت پترزبورگ بگردید و با امتحان غذاها و خوراکی‌های روسی، خوش طعم‌ترین تجربه‌ها را با خود بازگردانید. خوب است بدانید مواد اولیه بسیاری از غذاهای روسی غنی و مقوی هستند. در این غذاها محصولات لبنی، صیفی جات، ماهی‌ها، سبزی‌های مختلف و … به چشم می‌خورند، روس‌ها از نمک و روغن برای تهیه غذاهایشان کمتر از ما استفاده می‌کنند.

بورش

بورش نوعی سوپ دارای سبزی، سیب زمینی، گوشت گاو، کلم و … است. از آنجائیکه این غذای آبکی دلچسب با ریشه چغندر طبخ می‌شود به رنگ بنفش در می‌آید، صرف این سوپ داغ در شب‌های سرد روسیه حسابی گرمتان می‌کند.

بلینی

بلینی نام پنکیک‌های نازک و شیرینی است که با آرد، شیر و تخم مرغ تهیه می‌شود. آرد تهیه شده در بلینی می‌تواند آرد جو و یا گندم سیاه باشد. در بیشتر خانه‌های روسی‌ها بلینی غذای همیشگی است و اگر آنها وقت تهیه آن را نداشته باشند در همه‌ی فروشگاه‌ها می‌توانند بلینی آماده را تهیه نمایند.

شکلات آلنکا

در روسیه به دنبال یک شکلات خوشمزه هستید؟ ما خرید شکلات آلنکا را پیشنهاد می‌کنیم، شکلاتی که از سال 1965 در روسیه با عکسی از یک دختربچه روی جلد آن تولید می‌شود.

پاستیلای کولومنا

پاستیلای کولومنا (مارشمالو) نام جالب یک خوراک روسی است. خوراکی که از شیره قند، سیب ترش و عسل تهیه می‌شود، صرف این خوراک به عنوان عصرانه فکر خوبی است.

چاک چاک

روس‌ها عاشق دسر شرقی به نام چاک چاک هستند. این دسر از تخم مرغ، عسل و آرد تهیه و بعد از پخت آغشته به شربت عسل می‌شود.

اُکروشا

اُکروشا نوعی سوپ سرد روسی با ظاهری شبیه به آب دوغ خیار خود ما ایرانی‌هاست و در تابستان میل می‌شود. برای تهیه این سوپ از خیار، تربچه، تخم مرغ آبپز، سیب زمینی آبپز، پیازچه و انواع گوشت استفاده می‌شود.

گرچکا

گرچکا یا گندم سیاه یکی از محصولات پر مصرف در روسیه است. این محصول را با غلات اشتباه نگیرید، گرچکا میوه سبوس‌دار یک گیاه گلدار است. از آنجائیکه این محصول مقوی و طبع آن گرم است در بیشتر سفره‌های روسی دیده می‌شود. با گرچکا و آب یا شیر نوعی حلیم روسی که مورد علاقه بسیاری از کودکان است تهیه می‌شود.

درانیکی

درانیکی بسیار شبیه به کوکو سیب زمینی ما ایرانی‌هاست که در روسیه به عنوان صبحانه صرف می‌شود. روس‌ها درانیکی را با سماتا که ماده‌ای شبیه خامه ترش است، میل می‌کنند. جالب است بدانید درانیکی در بلاروس به عنوان غذای ملی به حساب می‌آید.

گگل مگل

این ماده‌ی غذایی نیز نوعی دسر تهیه شده از شکر و زرده تخم مرغ است که گاهی با عسل، دارچین و یا لیمو صرف می‌شود.

پیروک

پیروک البته از نوع روسی نوعی کیک پای است که با شیرینی جات  و یا مواد غذایی دلخواه پر می‌شود.

شیرینی زنجفیلی تولا

باید بگوئیم معروف‌ترین شیرینی در روسیه تولای زنجفیلی است. شیرینی گرد، کوچک و نسبتا خشک. جالب اینجاست این شیرینی محبوب تولستوی نیز بوده است.

پلمنی

در سفر به روسیه برای اینکه غذاهای سنتی این کشور را تجربه کرده باشید، می‌توانید پلمنی را امتحان کنید. این غذا در واقع خمیری دایره‌ای است که داخلش را با گوشت پر می‌کنند و می‌پزند. گاهی این غذا خشک و گاهی .به شکل سوپ صرف می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی