اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614113045632

برند DIOR چگونه خلق شد

افسانه ای به نام دیور

کد: 13950614113045632

http://goo.gl/ldiQWM

، تهران , (اخبار رسمی): دیور یکی از پرفروشترین و محبوبترین برندهای دنیای عطرسازی است که نحوه ایجاد آن داستان جالبی دارد.

معرفی برند DIOR

به گزارش لوکس بایر، در سال های پس از پایان جنگ جهانی دوم؛طراح لباس خلاق و با تجربه؛"کریستین دیور"؛به دنبال راه اندازی پروژه ای بود که توسط خود او مدیریت شود و ایده ها و اهدافش را در قالب آثاری که بنام وی ثبت می شوند عرضه کند. بدین منظور او در سال 1946 برند "کریستین دیور" را راه اندازی کرد.

وی در این سال لباس زنانه ویژه و متفاوتی طراحی می کند که عرضه آن زلزله ای در دنیای مد به راه می اندازد."نیو لوک" عنوان این لباس هاست که علی رغم انتقاد های اولیه؛پس از مدتی به موفقیتی ویژه دست می یابد که نه تنها نام دیور را جهانی بلکه پاریس را به پایتخت مد جهان تبدیل می کند.جاه طلبی های دیور به طراحی پوشاک محدود نمی شود.علاقه وی به گل ها که از نظر او پس زنان؛الهی ترین مخلوقات هستند؛موجب شد تا پس از عرضه لباس های زنانه ی فاخر و گرانقیمت بلا فاصله خط تولید عطر های دیور نیز راه اندازی کند.

دیور به احترام خواهر خود "کاترین"؛ در سال 1947 عطر "میس دیور" را بعنوان نخستین عطر خود معرفی کرد. عطار افسانه ای "پل واشر"؛عطری متفاوت و جادویی از ترکیب چوب ها،گل های سفید و آلدهاید با نوت قدرتمند چرم خلق می کند که ترکیبی مجلل و بسیار اشرافی عرضه می کند و همچون لباس های طراحی شده توسط کریستین دیور؛ساختار شکن و متفاوت بود و فصلی تازه در تاریخ عطر سازی گشود.موفقیت چشمگیر این عطر که امروزه از آن بعنوان یکی از پر فروشترین آثار زنانه ی تاریخ یاد می شود نه تنها باعث شکل گیری لاین بزرگ "میس دیور" در خانواده عطر های دیور شد؛بلکه زمینه ساز تولید عطر های بسیاری با چنین فضایی گشت.

دومین عطری که توسط دیور معرفی می شود؛علاوه بر رایحه غنی و پیچیده ی خود؛از منظری دیگر نیز بسیار حائز اهمیت بود."دیوراما" عطری مبتکرانه و با شهامت است که فضایی انیمالیک و حیوانی از کستوریم،سیوت و مشک به همراه حالت اندولیک گل های سفید دارد که در کنار آن ها از نوت آلو و نیز سختی ویژه ای از چوب ها در خود دارد.این عطر پیچیده و بی پروا؛ساخته  عطار افسانه ای؛"ادموند رودنیتسکا" بود که امروزه شاهکاری از یاد رفته است؛اما از آنجا که شروعی برای همکاری دیور با رودنیتسکاست؛ارزش آن دو چندان شده است.

دیگر عطر مهمی که در طول این سال ها از همکاری دیور با رودنیتسکا حاصل می شود،"او فرِیش" است که ترکیب مرکباتی-چوبی ساده و درخشان آن کاملا متفاوت از دیوراما بود و در سال 1953 ارائه شد.دیگر عطر جریانساز و متفاوت دیور که باز هم مفتخر به تولید توسط ادموند رودنیتسکا است؛"دیوریسیمو" نام دارد.این عطر جادویی مبدأ ساخت عطر هایی با ترکیب گل بو-سبز است که بخاطر تازگی و طراوت غافلگیر کننده ی خود؛برجسته می شوند.مهارت و هنر نمایی رودنیتسکا در این عطر که ترکیبی شاداب و تمیز از نوت های سبز،گل های سفید و مشک است؛عطر های دیور را به جایگاهی والا و دست نیافتنی رساند و موفقیت خیره کننده ای در کنار اعتبار ویژه ای اکنون برای خط تولید عطر دیور حاصل شده بود؛رقم زد.

سال های میانی دهه ی شصت؛علاوه بر تغییراتی که در سایر بخش های برند دیور صورت می گیرد؛در تولید عطر ها نیز اتفاقی ویژه و تاریخی رخ می دهد.شاهکاری بنام "او سواج" در سال 1966 بعنوان نخستین عطر مردانه ی دیور معرفی می شود.این ساخته رودنیتسکا علاوه بر جایگاه ویژه ای که در بین عطر های دیور دارد؛انقلابی در روند تولید روایح تازه و خنک بحساب می رود.

 EAU SAUVAGE از ترکیبی مرکباتی و سبز برخوردار است که با وجود تغییرات ظریف خود از نوت آغاز به قلب گل بو و ادویه ای تا پایه ی چوبی و عنبری؛همچنان تازگی و طراوت خود را حفظ می نماید.این عطر امروزه بعنوان یکی از موفق ترین عطر های مردانه در بخش فروش شناخته می شود.

مشاهده عطر های برند dior

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس