اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614113415883

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت خبرداد

بخشش 360 میلیاردتومان بدهی صنعتگران

کد: 13950614113415883

http://goo.gl/YhTl1A

، (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی از بخشش 360 میلیارد از 400 میلیارد تومان بدهی صنعتگران خبر داد.

بخشش 360 میلیاردتومان بدهی صنعتگران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران در گردهمایی مدیران روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور با اشاره به بخشش 360 میلیارد از 400 میلیارد تومان بدهی صنعتگران اظهارداشت:  وجود 950 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب شده، 780 شهرک و ناحیه صنعتی درحال بهره برداری، 240 شرکت خدماتی، 9 منطقه ویژه اقتصادی، 388 خوشه صنعتی و بیش از 80 هزار واحد صنعتی کوچک در شهرک ها و نواحی صنعتی نشان دهنده اهمیت موضوع صنایع کوچک و محدوده وظایف مدیران روابط عمومی و سایر مسئولان سازمان صنایع کوچک است.
مهندس یزدانی در این گردهمایی  با اشاره به گفته رییس جمهوری مبنی بر اینکه فضای رسانه، فضای ثانیه ها است، اظهار کرد: سازمان صنایع کوچک انباشتی از موضوعات است و اهمیت دادن به موضوع رسانه، وظیفه مدیران روابط عمومی است. اگر به این موضوع توجه نداشته باشید در توسعه صنعتی کشور اتفاقی نمی افتد.
وی خاطرنشان کرد: 96 درصد صنایع کوچک کشور در شهرک های صنعتی مستقر شده است و به همین منظور ادغام شهرک ها و سازمان صنایع کوچک از سال 84 بر اساس قانون انجام شد.  کره جنوبی چهارمین قدرت اقتصادی آسیا و یازدهمین قدرت اقتصادی دنیا است که بیش از 99 درصد صنایع آن کوچک و متوسط است و بیش از 55 درصد ارزش تولیدات صنعتی آن در صنایع کوچک است اما در ایران حدود 10 درصد از تولیدات صنعتی را صنایع کوچک برعهده دارند همچنین بیش از 88 درصد اشتغال کشور کره جنوبی در صنایع کوچک است. بنابراین موضوع راه اندازی واحدهای راکد یکی از مباحث مهم در صنایع کوچک و متوسط است.
مهندس یزدانی با اشاره به اینکه 58 درصد تعطیلی واحدها در شهرک های صنعتی مربوط به دولت قبل بوده است، ادامه داد: تهیه گزارشی از تعداد واحدهای صنعتی تعطیلی که احیا می شود بر عهده مدیران روابط عمومی است همچنین تهیه گزارش از برگزاری دوره های آموزشی برای 40 هزار نفر در برنامه هر سال و نیز آموزش 100 هزار نفر بر اساس تفاهمنامه با سازمان فنی و حرفه ای بر عهده مدیران روابط عمومی است که باید مستندسازی شود.
معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت گفت: بیش از هزار و 200 بنگاه تجاری در شهرک ها و نواحی صنعتی وجود دارد و برای نخستین بار تفاهمنامه تامین مالی از طریق فرابورس در سازمان صنایع کوچک انجام شد که باید اطلاع رسانی شود. تا کنون 55 شرکت معرفی شده و 10 درصد آن ها پذیرش شده اند.
مهندس یزدانی افزود: بخشش 360 میلیارد از 400 میلیارد تومان بدهی صنعتگران یکی از کارهای بزرگ در راستای حمایت از صنایع کوچک و متوسط است که از سوی سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران انجام شد.
وی با اشاره به پرهیز از جناح گرایی و رفتار حزبی در تعامل با رسانه ها، بیان کرد: موضوع اچ اس ای ای یکی از چالش های اصلی در صنایع کوچک است که باید به آن پرداخته شود. پاسخگویی در حداقل زمان با استدلال و منطق باید در راس امور باشد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران تاکید کرد: باید از سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی صیانت شود. زنان کارآفرین، جوانان مبتکر باید به عنوان حفظ سرمایه اجتماعی در شهرک ها و نواحی صنعتی حمایت شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی

در سال 1362 پس از ایجاد تغییرات در نظام صنعتی کشور، سازمان صنایع کوچک و نواحی صنعتی ایران با کلیه وظایف در وزارت صنایع ادغام گردید و به منظور ایجاد هماهنگی و استفاده مطلوب از امکانات شهرک های صنعتی و ایجاد هر چه بیشتر امکانات زیربنایی و ارائه خدمات ضروری برای متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی، قانون" شرکت شهرکهای صنعتی ایران" به تصویب رسید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید