اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951006208325883

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

شروع به کارمجدد 2855 واحد تولیدی تعطیل شده

کد: 13951006208325883

https://goo.gl/6Ncm2J

، (اخبار رسمی): رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: در دولت یازدهم2 هزار و 855 واحد تولیدی تعطیل شده به چرخه تولید بازگشتند که سهم اشتغال زایی آنها حدود 33 هزار و 500 نفر بوده است.

شروع به کارمجدد 2855 واحد تولیدی تعطیل شده

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرک های صنعتی؛ «علی یزدانی » در نشست خبری خود با اعلام این خبر، افزود : طی 9 ماهه امسال 39 هزار و 87 واحد صنعتی به بهره برداری رسیده اند.

به گفته یزدانی؛ در طرح رونق و ارتقای رقابت پذیری، تاکنون 59 هزار واحد و طرح ثبت نام شده که از این میزان 36 هزار و 600 طرح و واحد در کارگروه های استانی بررسی شده و 19 هزار و 74 طرح و واحد به شعبه ها ارجاع داده شده است.
همچنین در این زمینه تسهیلاتی به مبلغ 72 هزار و 133 میلیارد ریال به 10 هزار و 142 طرح و واحد پرداخت شده است.
 وی تصریح کرد: در مجموع 19 هزار و 93 طرح و واحد صنعتی از تسهیلات 12 هزار و 100 میلیارد تومانی برخوردار شده‌اند.
وی با بیان اینکه هیچ گونه زمین خواری در شهرکهای صنعتی رخ نمی دهد ، افزود : بیش از 98 درصد اراضی شهرک‌های صنعتی توسط دولت از سازمان منابع طبیعی گرفته می‌شود و متناسب با جواز تأسیس صنعتی در اختیار صنعتگران قرار می‌گیرد.

بازدید از یک هزار و 116 طرح و واحد صنعتی دریافت‌کننده تسهیلات در کشور

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: طی سفرهای استانی از یک هزار و 116 طرح و واحد صنعتی کوچک و متوسط دریافت‌کننده تسهیلات در استان‌های کشور بازدید میدانی انجام داده و از نزدیک مشکلات آنها را رصد کردیم.  این تعداد واحدها 2 هزار و 531  شغل ایجاد نموده و برای خرید مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز آنها 750 میلیارد تومان اختصاص یافته است.  با این اقدام واحدهای یاد شده توانسته‌اند ارزش صادرات خود را به 5 هزار و 235 دلار افزایش دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه 14 مصوبه در دولت یازدهم را مربوط به ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیرقابل اجرا را باطل کرده‌ایم افزود: گرچه بنگاه‌های کوچک با فرهنگ مردم عجین است و می‌تواند به رفع بیکاری آن مناطق منجر شود اما امکان سرمایه‌گذاری‌های جدید و بیشتر برای آنها فراهم نبوده لذا این شهرک‌ها به شهرک‌های صنفی،‌ گلخانه‌ای و پارک‌های لجستیک تبدیل شده تا به مراتب بهره‌وری آنها افزایش یابد.
 وی در ادامه گفت: این سازمان در سال جاری توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با 14 بانک و موسسات تأمین مالی تفاهمنامه منعقد نموده همچنین برای اختصاص 30 درصد عوارض مالیات ارزش افزوده دریافتی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای تأمین زیرساخت‌ها پیگیری انجام شده است.
وی افزود : همچنین به منظور بهره‌گیری از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری مشترک سازمان‌های توسعه‌ای با مشارکت بخش غیردولتی تا سقف 49 درصد پی‌گیری‌های لازم را انجام داده است.

زیرساخت‌های لازم را برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام داده‌ایم

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران گفت:‌ زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی از جمله تأمین آب، برق، گاز، فضای سبز و غیره به انجام رسیده و یا در شرف انجام است. تاکنون 13 هزار و 998 لیتر بر ثانیه برای فاز عملیاتی این شهرک‌ها و نواحی صنعتی آب تأمین شده همچنین در این مدت بالغ بر 7 هزار و 671 مگاوایت برق و 542 شهرک و ناحیه صنعتی از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

به گفته یزدانی 213 شهرک و ناحیه صنعتی کشور دارای تصفیه‌خانه بوده همچنین 211 ایستگاه آتش‌نشانی در این شهرک‌ها استقرار یافته‌اند.
معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 952 واحد صنعتی صادراتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون دلار تا پایان شهریور 95 صادرات غیرنفتی داشته‌اند.
وی با بیان اینکه همواره نگاه این سازمان به صنعتگران برای ورود به شهرک‌‌ها و نواحی صنعتی از نوع حمایتی است، افزود: در این راستا در سال جاری 500 شهرک و ناحیه صنعتی ثبات قیمتی داشته همچنین امکان اعطای ده درصد تخفیف برای عرصه‌های بزرگ و ناهموار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و از سوی دیگر امکان اعطای تخفیف 25 درصدی در صورت پرداخت کل مبلغ قرارداد حق بهره‌برداری را لحاظ کرده‌ایم.
یزدانی در بیان خدمات حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی افزود: اعطای تخفیف 50 درصدی در قیمت حق بهره‌ برداری همچنین امکان افزایش اقساط به میزان 36 ماه و امکان اعطای شش ماه تنفس پرداخت اقساط را برای متقاضیان ورود به شهرک‌ها و نواحی صنعتی لحاظ نموده به طوری که در سال جاری 432 قرارداد در قالب طرح و واحد صنعتی از مشوقات فوق بهره‌ مند شده‌اند که این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در ادامه گفت: عمدتاً مأموریت‌های این سازمان توسعه بازار و صادرات، انتقال و توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط، کمک به توسعه و مدیریت و عملیات بنگاه‌ها، نظارت بر شهرک‌ها و نواحی صنعتی، کمک به بهبود فضای کسب و کار، تأسیس نهاده‌های مالی، کمک مالی به بنگاه‌های کوچک و متوسط و جذب و توسعه فناوری در شهرک‌های صنعتی خلاصه می‌شود.
یزدانی تصریح کرد: این سازمان 260 طرح صنعتی به صورت مشارکت مردمی در مناطق روستایی را دنبال می‌کند. 

با 17 کشور خارجی تفاهم نامه امضا کردیم

رییس سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران گفت: در حوزه بین الملل این سازمان با 17 کشور مطرح خارجی از جمله آلمان، بلغارستان، ترکیه، بوسنی و هرزه گوین تفاهم نامه هایی در رابطه با ایجاد و توسعه شهرک های صنعتی، آموزش ، مشاوره و نیز ارتباط بنگاه های کوچک و متوسط همسان دو کشور به امضا رساندیم.  تا کنون این سازمان 17 هزارو 354 دوره آموزشی برای 477 هزارو 195 نفر برگزار نموده همچنین توانسته است از 828 پایان نامه در سطح کارشناسی ارشد و دکترا حمایت مالی بعمل آورد. 

به گفته یزدانی ؛ تاکنون 5 شهرک فناوری در راستای اقدامات نرم افزاری حمایت از توسعه صنایع کوچک و نیز در دوره مورد بررسی 33 مرکز خدمات فن آوری و کسب و کارتوسط این سازمان به بهره برداری رسیده است. 
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در معرفی شهرک های فن آوری به بهره برداری رسیده ی 5 گانه فوق آنها را شامل: صنایع غذایی مشهد، صنایع قطعات خودرو تبریز، صنایع غذایی والکترونیک ارومیه، صنایع مصالح و تجهیزات ساختمانی همدان و صنایع شیمیایی فارس دانست. 
رییس سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران در بیان اقدامات نرم افزاری حمایت از توسعه صنایع کوچک به انعقاد 21قرارداد برای تشکیل شرکت های مدیریت صادرات خبر داد و افزود: تشکیل کنسرسیوم های صادراتی همچنین روش های نوین تامیین منابع مالی واز سوی دیگر معرفی 87 واحد صنعتی به شرکت فرابورس ایران به منظور بررسی برای پذیرش در بازارکه تا کنون 4 واحد صنعتی پذیرش شده اند را از دیگر تلاش های این سازمان برشمرد. 
وی گفت: این سازمان برای الکترونیکی نمودن خدمات و اجرای طرح GIS  در سطح شهرک ها و نواحی ایران آماده سازی و بارگذاری 770 شهرک و ناحیه صنعتی اقداماتی انجام داده است.

سهم 42 درصدی اشتغال از 88 هزار بنگاه کوچک تولیدی کشور

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: 88 هزار بنگاه تولیدی کوچک مقیاس که دارای پروانه ی بهره برداری می باشند 42 درصد اشتغال و 17 درصد ارزش تولیدات صنعتی کشور را به خود اختصاص داده اند.  تا پایان شهریور ماه سال 92 به تعداد 922 شهرک و نواحی صنعتی مصوب در کشور وجود داشته که این تعداد تا 9 ماهه امسال به 958 فقره رسیده است. 

وی در ادامه با اعلام اینکه در دولت یازدهم 366 ناحیه و شهرک صنعتی مصوب شده است، افزود: در مجموع 358 ناحیه و شهرک صنعتی تا پایان 9 ماهه امسال در کل کشور به تصویب رسیده است. 
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ،  در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون  تعداد 90 شهرک صنعتی غیر دولتی در کشور وجود دارد که از این تعداد 46 شهرک دارای پروانه تاسیس صنعتی و 44 شهرک دیگر دارای پروانه بهره برداری صنعتی می باشند که واحدهای به بهره برداری رسیده این گونه شهرک ها اشتغال 118 هزار و 416 نفر را توسط 5 هزارو 894 واحد صنعتی تامیین کرده اند. 
یزدانی در ادامه تشریح اقدامات بعمل آمده حوزه کاری سازمان سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران یادآور شد: با کمک وزارت جهاد کشاورزی تاکنون 136 هزارو 607 هکتار اراضی در اختیار در کشور وجود داشته که 54 هزارو 268 هکتار آن از نوع زمین صنعتی است. 
رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اعلام اینکه این سازمان مسئولیت اجرای 9 منطقه ویژه اقتصادی کشور را عهده دار است، افزود: که 7 منطقه در دست بهره برداری و 2 منطقه دیگر در مرحله ساخت و ساز می باشند که استانهای یزد ولرستان در دست بهره برداری و استانهای سمنان، بوشهر و غیره در مرحله ساخت و ساز می باشند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی

در سال 1362 پس از ایجاد تغییرات در نظام صنعتی کشور، سازمان صنایع کوچک و نواحی صنعتی ایران با کلیه وظایف در وزارت صنایع ادغام گردید و به منظور ایجاد هماهنگی و استفاده مطلوب از امکانات شهرک های صنعتی و ایجاد هر چه بیشتر امکانات زیربنایی و ارائه خدمات ضروری برای متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی، قانون" شرکت شهرکهای صنعتی ایران" به تصویب رسید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید