اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615113765755

شرایط واردات بذرگلرنگ از ترکیه وچین

کد: 13950615113765755

http://goo.gl/Epm7ap

، تهران , (اخبار رسمی): سازمان توسعه در نامه‌ای به گمرک کشور، شرایط واردات بذر گلرنگ برای کاشت از کشورهای ترکیه و چین را اعلام کرد.

شرایط واردات بذرگلرنگ از ترکیه وچین اعلام شد

به گزارش اخباررسمی به نقل روبط عمومی سازمان توسعه تجارت، در این نامه با استناد به نامه سازمان حفظ نباتات کشور اعلام شد که واردات بذر گلرنگ (Carthamus tinctorius) برای کاشت از کشورهای ترکیه و چین در فهرست کالاهای با ریسک قرنطینه‌ای متوسط قرار دارد و ورود آنها به کشور نیازمند رعایت شرایط قرنطینه‌ای و بازدید و بررسی‌های کارشناسان قرنطینه در مرز ورودی و گمرک ترخیص‌کننده است.

بر این اساس شرایط قرنطینه‌ای واردات بذر گلرنگ برای کاشت از کشورهای چین و ترکیه نیازمند دریافت گواهی بهداشت گیاهی معتبر از وزارت کشاورزی این دو کشور و ضدعفونی بذور با قارچکش مناسب و درج مشخصات آن در گواهی بهداشت گیاهی است.

عاری بودن محموله از خاک، بقایای گیاهی، بذور علف‌های هرز، حشرات زنده و علائم بیماری‌ها و بسته‌بندی مناسب و دارای برچسب از دیگر شرایط قرنطینه‌ای واردات این اقلام است.

همچنین ارائه گواهی بهداشت گیاهی به کارشناسان قرنطینه گیاهی در هنگام بازدید محموله در مرز ورودی و گمرک ترخیص‌کننده الزامی است و در غیر این صورت مسئولیت عواقب به عهده واردکننده خواهد بود.

بر همین اساس چنانچه محموله در نتیجه بازرسی آلوده به عوامل خسارت‌زا تشخیص داده شود در صورتی‌که بتوان به تشخیص مامور قرنطینه، آلودگی را از بین برد محموله به هزینه صاحب کالا ضدعفونی می‌شود و در غیراین صورت، محموله عودت یا امحاء خواهد شد.

طبق این گزارش در صورتی ‌که محموله از طریق کشور ثالثی صادر می‌شود باید کپی گواهی بهداشت گیاهی کشور مبدأ که دارای کلیه شرایط اعلامی بوده و دارای مهر قرنطینه کشور صادرکننده مجدد است نیز به همراه اصل گواهی بهداشت گیاهی (Re-Export) به مامورین قرنطینه گیاهی مستقر در مرز ورودی و گمرک ترخیص‌کننده ارائه شود.

  طبق اعلام سازمان حفظ نباتات، ترانزیت داخلی (پاساوان) محموله به گمرکات داخلی تنها بعد از بررسی و تایید اصل مدارک مورد نیاز در مرز ورودی مجاز است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]