اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615114265499

رییس خانه صنعت و معدن استان تهران:

کارآفرینی را به فرهنگ تبدیل کنیم

کد: 13950615114265499

http://goo.gl/QF8WzY

، تهران , (اخبار رسمی): محمدرضا مرتضوی، رییس خانه صنعت و معدن استان تهران گله از کم لطفی رسانه به کارآفرینان دارد و معتقد است نباید از کار فرهنگ برای معرفی چهره کارآفرینان کشور غافل شویم.

کارآفرینی را به فرهنگ تبدیل کنیم

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، محمدرضا مرتضوی، رئیس خانه صنعت و معدن با ابراز گله از کم لطفی رسانه ها گفت: «فیلم‌ و سریال‌های تلویزیونی معمولا کارخانه‌دارانی با هزاران مفسده را به تصویر می‌کشند و از کارآفرینان واقعی غافل شده‌اند؛ یعنی از همان کسانی که در بدترین شرایط کشور، به‌دلیل دغدغه‌مند بودن کار را زمین نگذاشتند و سختی‌ها را به جان خریدند. رسانه باید چهره واقعی کارآفرینان را که به گردش درآورنده چرخ‌های اقتصادی کشور هستند، به نحوه درست‌تری نشان دهد. اگر این امر را به صورت هنری در قالب مقاله، داستان و فیلم‌نامه به مردم نشان دهیم و بتوانیم نظر مردم را به توسعه کارآفرینی و چهره واقعی کارآفرینی توجه ویژه دهیم، آن موقع است که می‌توانیم کارآفرینی را به فرهنگ تبدیل کنیم. پس نباید از کار فرهنگ برای معرفی چهره کارآفرینان کشور غافل شویم.» 

او همچنین می‌گوید از فداکار بودن این کارآفرینان که باید علاوه بر آن، سواد و عشق و اراده توامان نیز داشته باشند. «کشور نیاز به شغل دارد و شغل هم خود به خود به وجود نمی‌آید. این کارآفرینان سازمان‌های اجتماعی، سازمان‌های تجاری، بازرگانی، کشاورزی هساتند که آن را ایجاد و در این راستا به افزایش اشتغال کمک می‌کنند.»

رییس خانه صنعت و معدن استان تهران به تجربه شخصی خود درباره کارآفرین شدن اشاره کرده و توضیح می‌دهد: «انگیزه من برای کار صنعتی از دبستان شروع شد. در آن زمان بازدید‌های دوره‌ای از بخش‌های مختلف اقتصادی کشور داشتیم. هنگامی که از کارخانه شیر پاستوریزه بازدید داشتیم، دیدم عده‌ای آنجا کار می‌کنند و از کارشان رضایت دارند، پس من هم تصمیم گرفتم در آینده عده‌ای را خوشحال کنم. وقتی کارگران این کارخانه را دیدم، به فکر فرو رفتم که اگر این کارخانه نبود اینها چه کار می‌کردند. همیشه این فکر از کودکی در ذهن من بوده که روزی بتوانم کاری انجام دهم که  لقمه حلال سر سفره کارگران برود.»

مرتضوی با انتقاد نسبت به فرهنگ صدقه‌ای ادامه می‌دهد: «اگر سراسر ایران کمیته امداد بشود چه فایده‌ای دارد. نتیجه اقتصاد بنگاهی و خیریه‌ای در ونزوئلا را دیدیم که تورم 150 درصد و بیکاری دامن‌گیر را در پی داشت. می‌توان رشد و توسعه را در هرجامعه‌ای که فرهنگ کار و کارآفرینی مسلط شود، دید. پولی که کارگر برای دسترنج خود می‌گیرد صد برابر بهتر از گرفتن پول صدقه‌ای است؛ چرا که در این میان شخصیت فرد نیز رشد کرده و خدشه‌دار نمی‌شود.»

رییس خانه صنعت و معدن استان تهران به وضعیت مالی جوانان آگاه است و فاصله نیروهای جوان از کارآفرینی را به دلیل شرایط دشوار تامین مالی کارآفرین می‌داند. او هم‌چنین معتقد است جامعه‌ای که دچار پول بهره‌ای شود، جوانان آن سمت کارآفرینی نخواهند رفت.

مرتضوی همچنین با اشاره به تجربه اروپا در این زمینه می‌گوید: «اروپا در قرون 12 و 13 از کار و کارآفرینی فاصله گرفت و فرهنگ صدقه‌ای در اسپانیا مسلط شد، بنابر این دسته دسته نیروهای کار خود را از دست داد و کار به جایی رسید که کنار کلیساها، افراد آب گوشت باقی مانده از استخوان دیگران را می‌خوردند. نباید فراموش کنیم که کار و کارآفرینی شرافت انسان است.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]