اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615114366108

چرا باید تلفن را در هواپیما خاموش کرد

کد: 13950615114366108

http://goo.gl/WUQHbN

، تهران , (اخبار رسمی): روش معمول در هواپیماها این است که مسافران و خدمه تلفن همراه خود را در حالت “airplane mode” قرار دهند. ولی اگر آنها این کار را نکنند چه می‌شود؟

چرا باید تلفن تان را در هواپیما خاموش کنید؟

به گزارش اخبار رسمی به نقل از گردشگری الی گشت، یکی از مسائل مهم در هواپیما که مسئله بسیاری از مسافران بوده، استفاده از تلفن همراه است. بارها شنیده‌ایم که می‌گویند از این کار اجتناب کنید و حتی برخی با شایعاتی از قیبل افتادن هواپیما، منفجر شدن و… از خاموش کردن موبایل و یا تنظیم آن روی حالت پرواز در کابین حرف می‌زنند. روش معمول در هواپیماها این است که مسافران و خدمه تلفن همراه خود را در حالت “airplane mode” قرار دهند. ولی اگر آنها این کار را نکنند چه می‌شود؟

طبق تحقیقات و بررسی‌ها در ارتفاع بالاتر از 10 هزار پایی سیگنال‌های تلفن همراه به چندین ایستگاه برخورد می‌کنند. آنها پس از برخورد تقویت می‌شوند و در نهایت سیگنال‌های قوی‌تر می‌فرستند. البته باید بگوئیم تا به امروز هرگز موردی نبوده که روشن بودن تلفن همراه باعث سقوط هواپیمایی شود. در واقع مسئله اصلی تداخل امواج به هواپیما و مشکل در کار خلبان در لحظات بحرانی و حساس است. اما با پیشرفت‌های اخیر صنعت هوانوردی، این مسئله دیگر اهمیت چندانی ندارد؛ چراکه از سال 2014 اداره ایمنی پروازها اعلام کرد که وسایل الکترونیکی داخل هواپیما هیچ مشکلی ایجاد  نمی‌کنند ولی وظیفه اثبات این عدم وجود ریسک به عهده شرکت‌های هوایی قرار داده شده است.
بسیاری از خطوط هوایی‌ آزمون‌های مخصوص را از سر گذرانده‌‌اند و امکان استفاده از تلفن‌های همراه در داخل هواپیما را قبول دارند. هرچند که اجازه برقراری ارتباط از طریق تلفن همراه هنوز داده نشده است.

یک مطالعه نشان داده بیشتر الکترونیک‌ها دارای سپر حفاظت از تداخل امواج هستند و هیچ وسیله جادویی در کابین خلبان نیست که نشان دهد تلفن همراه روشن است. قانون عدم استفاده از تلفن همراه در هواپیما 20 سال پیش در تمام دنیا گذاشته شد، ولی ابزارآلات جدید امکان تداخل امواج را مرتفع کرده‌اند.
برای بسیاری از ما سئوالات زیادی به وجود می‌آید، اما در نهایت اینکه چه زمانی می‌رسد که بتوانیم از تلفن همراه در هواپیما استفاده کنیم، بستگی به تصمیم خطوط هوایی دارد.
البته به این نکته نیز توجه کنید که بسیاری از مسافران مایل به تحمل سروصدای صحبت دیگران با تلفن همراه نیستند و می‌خواهند در هواپیما آرامش لازم را داشته باشند. شاید این دلیل اصلی ممنوعیت صحبت از طریق تلفن همراه در خطوط هوایی آمریکا باشد. نشستن کنار مسافری که با صدای بلند با فرد کنار خود صحبت می‌کند، به اندازه کافی طاقت فرسا هست چه برسد به تحمل صحبت مسافران از طریق تلفن همراه!
با تنظیم کردن گوشی‌تان روی حالت پرواز، تمامی سیگنال‌های انتقالی آن از کار می‌افتد و در نتیجه شما نمی‌توانید از سیستم تماس و پیامک آن استفاده کنید. حالت پرواز در موبایل شمل باعث صرفه‌جویی در باطری‌تان نیز می‌شود.
در نهایت با اینکه می‌دانیم اگر موبایلتان را در هواپیما خاموش نکنید و یا از حالت پرواز استفاده نکنید، اتفاق وخیمی نمی‌افتد اما تا زمانیکه خطوط هوایی این اجازه را به شما ندادند، به آنها اطمینان کنید و از روشن کردن آنها خودداری کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]