اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615114386108

برای علاقه مندان به آثار تاریخی و هنری ارایه شد

سفر مجازی به موزه‌ها با طرح جدید گوگل

کد: 13950615114386108

http://goo.gl/wK5sLI

، تهران , (اخبار رسمی): با گوگل به تماشای آثار هنری بروید.

سفر مجازی به موزه‌ها با طرح جدید گوگل

به گزارش اخبار رسمی به نقل از الی گشت، اگر علاقه‌مند به موزه و تماشای آثار تاریخی، هنری و فرهنگی هستید، گوگل با ارائه یک طرح خلاق گزینه‌ی خوبی پیش رویتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید شاهکارهای هنری را از یک دوربین رباتیک که توسط گوگل برای این کار طراحی شده است ببینید. دوربین طراحی شده می‌تواند تصاویر آثار هنری و تاریخی به خصوص نقاشی‌ها را با کیفیت بسیار بالا و گیگا پیکسلی تهیه کند و در معرض دید بازدیدکنندگان مجازی قرار دهد.

این پروژه با نام Google Art camera Project در سال‌های اخیر شروع به کار کرده و روز به روز آثار موزه‌های بزرگ و معروف جهان و آثار هنرمندان مشهور را به شکل مجازی به نمایش می‌گذارد. با این فناوری جدید، کار برای بسیاری از افرادی که علاقه‌مند به تماشای موزه‌ها در سراسر دنیا هستند و نمی‌توانند سفر کنند بسیار راحت‌تر شده است. گرچه تماشای نزدیک آثار هنری بسیار لذت‌بخش است، اما در این فناوری با کلیک کردن روی تصاویر شما امکان تماشای آثار موزه‌ها را با جزئیات دارید و می‌توانید تا حد زیادی از آنها لذت ببرید.

در حال حاضر حدود 1000 عکس از آثار تاریخی و هنری در این پروژه به نمایش گذاشته شده است و قرار است در آینده با افزایش موزه‌ها و آثار هنری به تعداد تصاویر این پروژه افزوده شود. با کلیک کردن روی هر تصویر، گوگل توضیحات خوبی برای معرفی آن پیش روی شما می‌دهد. یکی دیگر از مزیت‌های این فناوری دسته بندی مرتب آن است، برای مثال شما می‌توانید به روی دسته بندی مربوط به هنرمند دلخواهتان کلیک نمائید و آثار او را ببیند و با جزئیاتش آشنا شوید.
برنامه‌ریزی این پروژه و فناوری مورد نیاز برای دوربین آن توسط شرکت گوگل فراهم شده است، برای ساخت هر یک از این تصاویر صد‌ها عکس از آثار تاریخی با فاصله نزدیک گرفته شده و با یکدیگر ترکیب می‌شوند. کارشناسان این طرح برای تنظیم یکنواختی فاصله دوربین از آثار هنری و تاریخی از اشعه لیزر و آشکارساز سونار استفاده می‌کنند.
گوگل برای توسعه این پروژه طرح‌های جالبی برای آینده دارد. معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی در دنیای واقعی، هنر خیابانی، نقش زنان در فرهنگ، ادبیات، اتفاقات تاریخی، جاذبه‌های دیدنی هر کشور و … طرح‌هایی هستند که قرار است با این فناوری به معرفی و نمایش گذاشته شوند.
برای کسب اطاعات بیشتر و تماشای برخی تصاویر که به عکس‌های گیگاپیکسلی معروف هستند، به آدرس زیر مراجعه کنید.
https://www.google.com/culturalinstitute/project/art-camera

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی