اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950616115505755

رایزن بازرگانی ایران در مسقط:

صادرات ایران به عمان 181 درصد افزایش یافت

کد: 13950616115505755

http://goo.gl/F3clof

، تهران , (اخبار رسمی): مجموع صادرات مستقیم کالاهای ایران به عمان طی سال گذشته 375 میلیون دلار بود و پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان تا دوبرابر افزایش یابد.

صادرات ایران به عمان 181 درصد افزایش یافت

ویزای یک ساله برای 2000 تاجر معتبر ایرانی ضادر شد.

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، عباس عبدالخانی رایزن بازرگانی ایران در عمان با اشاره به سهم یک میلیارد دلاری ایران از بازار 35 میلیارد دلاری عمان، گفت: ایران در دو حوزه مواد غذایی و مصالح ساختمانی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و باید برای افزایش سهم خود در این بازار تلاش کند.

وی با تاکید بر هدفگذاری تجارت سالانه چهار میلیارد دلار میان ایران و عمان، اظهار داشت: برای افزایش روابط تجاری دو کشور نقشه‌ راهی تهیه شده که در جریان برگزاری شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و عمان در تهران رونمایی خواهد شد.

رایزن بازرگانی ایران در عمان با اشاره به فراهم شدن زیرساخت های تجاری دو کشور، یادآور شد: هم‌اکنون صدور روادید حداکثر ظرف دو روز انجام می‌شود و از طرف دیگر طبق اعلام وزارت تجارت عمان، این کشور برای 2 هزار نفر از تجار و بازرگانان توانمند ایرانی که از سوی سازمان توسعه تجارت معرفی شوند، ویزای یک ساله صادر می‌کند.

وی در مورد حمل و نقل کالا از ایران به عمان نیز گفت: سال گذشته از محل یارانه‌های صادراتی که از سوی سازمان توسعه تجارت پرداخت شد، خط کشتیرانی ایران از مبدا بندرعباس به مقصد بندر صحار عمان به راه افتاد که هم‌اکنون هر 10 روز یکبار با کانتینر، محصولات و کالاهای ایرانی را به این کشور منتقل می‌کند.

عبدالخانی با اشاره به امکان حمل مسافر از سه بندر قشم، چابهار و بندرعباس در ایران به مقصد بنادر خصب، سلطان قابوس و صحار عمان، افزود: خط کشتیرانی مسافربری ایران از مبدا قشم یک ماه پیش راه‌اندازی شد، خط کشتیرانی از مبدا بندرعباس نیز همزمان با اجلاس کمیسیون مشترک ایران و عمان در مهرماه تاسیس می‌شود و همچنین تا دو ماه دیگر از بندر چابهار خط کشتیرانی مسافری ایران به مقصد بنادر عمان به راه خواهد افتاد.

وی در مورد خطوط هوایی بین دو کشور نیز عنوان کرد: علاوه بر خط هوایی تهران ـ مسقط، خط هوایی مشهد به مسقط 3 ماه پیش به آغاز به کار کرد و خطوط هوایی شیراز و اصفهان به مقصد مسقط نیز تا پایان سال 2016 تاسیس می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در عمان در ادامه به سرمایه‌گذاری‌های مشترک دو کشور اشاره کرد و افزود: قرار است شرکت‌های عمانی برای ایجاد شهرک صنعتی در منطقه آزاد چابهار سرمایه‌گذاری کنند ضمن اینکه عمانی‌ها در طرح توسعه بندر چابهار نیز حضور خواهند داشت، از طرف دیگر ایران‌خودرو نیز در منطقه آزاد دقم عمان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.  

وی در مورد برگزاری نمایشگاه‌های دو جانبه نیز اظهار داشت: ایران هرسال در 7 نمایشگاه عمان در قالب پایون مشارکت می‌کند و برای سومین سال پیاپی نیز نمایشگاه اختصاصی ایران در مسقط بهمن‌ماه دایر خواهد شد، ضمن اینکه قرار است به زودی هیات تجاری ایران در زمینه توریسم سلامت و مواد غذایی عازم این کشور شود.

به گفته رایزن بازرگانی کشورمان، عمان نیز برای نخستین بار مهرماه سال جاری و همزمان با اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور، نمایشگاه اختصاصی در تهران دایر می‌کند.

عبدالخانی با تاکید بر اینکه عمان می‌تواند یکی از مهمترین ‌پایگاه‌های تجاری ایران در منطقه باشد، افزود: هم اکنون عمان مهمترین مقصد صادراتی دام زنده ایران در بین کشورهای منطقه است، از طرفی این کشور می‌تواند به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسبش سکوی صادرات کالاهای ایرانی به قاره آفریقا باشد و در مقابل نیز ایران می‌تواند رسیدن عمان به بازار آسیای میانه و افغانستان را تسهیل کند.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عمان افزود: ایران یکی از کشورهای توانمند منطقه در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی است و شرکت‌های ایرانی در این بخش می‌توانند پروژه‌های مناسبی در عمان برعهده گیرند.

عبدالخانی در پایان با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های تجاری دو کشور با سرعت و با جدیت در حال تکمیل است، از تجار و بازرگانان ایرانی خواست حضور جدی در بازار این همسایه جنوبی داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]