اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617116605700

انتشار گزارش سازمان ملل درباره گرد وغبار

کد: 13950617116605700

http://goo.gl/kqO18q

، تهران , (اخبار رسمی): گزارش سازمان ملل در زمینه نحوه تشکیل ،چگونگی انتشار و میزان اثرات گرد و غبار از مناطق مستعد و کانوهای این پدیده در کشور های مختلف جهان منتشر شد.

انتشار گزارش سازمان ملل درباره گرد وغبار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ، این گزارش که مبتنی بر داده های هواشناسی ، زمین شناسی ، منابع زیستی وجغرافیایی است،  با  بررسی کانونهای گرد و غبار از سراسر دنیا گرد آوری شده و رخنمونی از اثرات تغییرات اقلیمی که منجر به بروز و تشدید این پدیده در جهان گردیده راروشن می سازد.

 گرد آوری داده ها و نقشه های گوناگون این گزارش از طریق برنامه محیط زیست سازمان ملل  (UNEP)   و با کمک تمامی اندیشمندان ، محققان و دست اندرکاران این موضوع در مناطق مختلف جهان در شمال و جنوب  آفریقا ،خاور میانه ، آسیای میانه، جنوب آسیا  وشبه قاره هند ،شمال غربی چین،  ایالات متحده ، استرالیا و آمریکای لاتین صورت گرفته و نشان دهنده اهمیت این موضوع در نزد اقلیم شناسان و محققان محیط زیستی سراسر دنیا است  .

در گرد آوری و تنظیم ساختارکلی  گزارش  و تحلیل تغییرات اقلیمی و اثرات  بهداشتی و اقتصادی  و ارائه راهکارهای مقابله با این پدیده در خاور میانه مشتمل بر صحرای عربستان،  مناطق خشک وبیابانی سوریه ، اردن ،عراق ، کویت ، ایران و سواحل خلیج فارس ،  همکاری محققین  و سایر صاحبنظران از کشور ایران و از جمله سازمان حفاظت محیط زیست ، سازمان جنگلها و مراتع  کشور ، دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس بخوبی دیده می شود .

 به همه محققین  و کارشناسان و پژوهشگران این پدیده در کشور مطالعه و جستجوی علمی از این کتاب توصیه می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست