اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617116726108

با چاپستیک مثل چینی‌ها غذا بخورید

کد: 13950617116726108

http://goo.gl/O3GD0Z

، تهران , (اخبار رسمی): در کشورهایی مثل چین، تایلند، ژاپن، کره، تایوان و… مردم به جای استفاده از قاشق و چنگال از روش سنتی چاپستیک غذایشان را میل می‌کنند.

با چاپستیک مثل چینی‌ها غذا بخورید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی الی گشت،ابزار رایج برای غذا خوردن در کشورهای شرق آسیا دو میله‌ی باریک و بلند است که در زبان انگلیسی به آن چاپستیک می‌گویند. همان دو چوبی که در کارتون‌های زمان کودکی‌مان در دست شخصیت‌های ژاپنی و چینی می‌دیدیم، هنوز در دنیای واقعی شرق آسیا بر سر میزهای غذا هستند. در کشورهایی مثل چین، تایلند، ژاپن، کره، تایوان و… مردم به جای استفاده از قاشق و چنگال از روش سنتی چاپستیک غذایشان را میل می‌کنند. در سفر به این کشورها تعجب می‌کنید چگونه و با چه مهارتی آنها غذا را با این دو میله می‌خورند. از این میله‌ها برای برداشتن غذا اعم از نودل، برنج، گوشت و …از کاسه‌های کوچک استفاده می‌شود.

برای بار اولی که این میله‌ها را دستتان بگیرید انتظار نداشته باشید بتوانید حتی کوچکترین غذایی را هم با آنها بردارید. در کشور چین از چیزی حدود 3 هزار سال پیش مردم غذایشان را با این میله‌ها می‌خوردند. این میله‌ها از جنس چوب، سنگ و یا فلز ساخته می‌شوند و برخی از آنها رویشان طرح‌های جالبی دارند. برای نگه داشتن این چوب‌ها در دست روش‌های مختلفی وجود دارد اما با طی کردن مراحل زیر و تمرین می‌توانید با آنها غذایتان را میل کنید. البته صرف غذا برای شما که تازه کار هستید بسیار سخت خواهد بود، اما به محض اینکه یاد گرفتید با لذت بیشتری غذایتان را میل می‌کنید. به دستان افرادی بومی که با چاپستیک غذا می‌خورند به خوبی دقت کنید و از آنها بخواهید کمی راهنماییتان کنند.هر دو میله را دست‌تان بگیرید، اولی را بین انگشت شست قرار دهیدمیله‌ی دوم را مانند یک خودکار در دست‌تان بگیرید در حالی که انگشت شست را ثابت نگه داشته اند.انگست وسط را بین میله‌ها بگذارید تا بتوانید آنها را باز کنید و غذا را بردارید.از انگشت کوچک برای بستن میله‌ها و نگه داشتن غذا استفاده کنید. توجه داشته باشید میله ها باید در یک سطح به صورت موازی قرار بگیرند.

غذا خوردن بتا چوب‌های چینی

نکته‌ی جالبی که در مورد استفاده از این چوب‌ها در مردم کشورهای شرقی آسیا این است که آنها معتقدند همین صرف غذا با چوب به لاغری و کاهش وزن آنها کمک کرده است؛ چراکه صرف غذا همراه با این چوب‌ها با حجم و سرعت کمتری صورت می‌گیرد. از آنجائیکه فرهنگ غذا خوردن با این چوب‌ها قرن‌هاست که در کشورهای شرقی آسیا مرسوم است، حالا آنها به نمادی برای برخی کشورها میدل شده‌اند. شما می‌توانید در سفر به کشوری مثل چین آنها را با قیمت مناسب خریداری کنید و به عنوان سوغاتی با خود بیاورید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح