اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617117274750

جزئیات نشست 77 کمیسیون ایمنی راه‌های کشور تشریح شد

طرح‌های ویژه ترافیکی درفازپایانی سفرتابستانی

کد: 13950617117274750

http://goo.gl/ISTu1e

، تهران , (اخبار رسمی): بر اساس تصمیمی که در هفتادو هفتمین نشست اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها گرفته شد، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده مکلف به اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی در فاز پایانی سفرهای تابستانی شد.

طرح‌های ویژه ترافیکی درفازپایانی سفرتابستانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، هفتادوهفتمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور صبح دوشنبه 15/06/95 با حضور و مشارکت اعضا برگزار و پس از بحث و بررسی پیرامون دستورکار، جمع‌بندی‌های زیر حاصل شد:

گزارش اقدام مشترک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پلیس راهور و دبیرخانه کمیسیون در زمینه شناسایی 3300 نقطه دارای تصادف شبکه راه‌های بین ‌شهری و 1504 نقطه پرتصادف، مورد بررسی قرار گرفت و ضمن تقدیر از دست اندرکاران امر، مقرر شد:

نقاط پرتصادف با فوریت آشکارسازی و اکیپ‌های امدادی و راهداری، ترجیحاً در سفرهای پیش رو در آن مقاطع مستقر شوند.

دستگاه‌های مربوط در جهت تأمین منابع و اعتبارات مورد نیاز برای رفع نقاط و مقاطع پرتصادف، به ویژه نقاط اولویت‌دار اهتمام ویژه نمایند.

بر مبنای دو تفاهم‌نامه بین وزارت راه ‌و شهرسازی و وزارت بهداشت ‌و درمان، مقرر است همکاری در بهبود شاخص‌ها با هدف ایجاد جامعه ایمن، تدوین پیوست سلامت برای طرح‌های عمرانی، ارتقای ایمنی عبور و مرور در کریدورهای پرخطر، ارتقای شاخص‌های ایمنی و بهداشت در انواع حمل‌ونقل؛ جاده‌ای – ریلی – دریایی - هوایی، ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، ساخت مراکز بهداشتی و پایگاه‌های اورژانس با تأکید بر حاشیه شهرها و مناطق در اولویت، فرهنگ‌سازی و ارتقای دانش ایمنی جامعه و . . . مورد اهتمام دو طرف قرار گیرد.

جمع‌بندی کارگروه هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی در زمینه برنامه دستگاه‌ها برای مشارکت در ایمنی و روان‌سازی سفرهای پایانی تابستان به شرح زیر تأیید و مقرر شد مراتب به استان‌ها ابلاغ شود.

توقف عملیات عمرانی تا 5 مهر در حوزه برون‌شهری و تا 15 مهر در حوزه درون‌شهری (سازمان راهداری/ وزارت کشور «شهرداری‌ها»)

تشدید کنترل ناوگان عمومی بار و مسافری در مبدأ (مدیران شرکت‌ها و مدیران فنی) با نظارت و پیگیری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جادهای

افزایش اطلاع رسانی و هشدار در زمینه های واژگونی، کمربند ایمنی سرنشینان عقب، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی

استقرار تیم های امدادی در مجاورت راه‌ها و استفاده از چراغ گردان همزمان با آغاز تاریکی با همکاری پلیس، اورژانس، هلال احمر، راهداری

گزارش تحلیلی آمار تصادفات رانندگی در دوره بلندمدت ارایه و خلاصه وضعیت ایمنی و روند کشته شدگان و مقایسه سال 1394 نسبت به سال با بیشترین کشته شدگان (1384) به شرح زیر مطرح شد:

تعداد کشته شدگان بیش از 40 درصد کاهش و مجروحان 14 درصد رشد داشته است.

تعداد کشته‌ها به نسبت مجموع کشته و مجروح تصادفات 50 درصد کاهش داشته است.

شاخص تلفات به یکصد هزار نفر جمعیت 47 درصد کاهش داشته است.

شاخص تلفات به ده هزار وسیله نقلیه 25 درصد کاهش داشته است.

 بر اساس این خبر با توجه به افزایش جمعیت و تعداد خودروها و همچنین افزایش سفر در دهه گذشته، وضعیت روند در شاخص‌ها و تعداد کشته شدگان مثبت ارزیابی می‌گردد.

با این حال، ادامه روند کاهش در تعداد تصادفات و کشته شدگان نیازمند برنامه اجرایی مدون و هماهنگی و همکاری مشترک تمامی سازمان‌های دخیل در امر ایمنی است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان