اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617117884750

مهرآبادی در گیلان مطرح کرد

افتتاح 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور

کد: 13950617117884750

https://goo.gl/oXM2js

، تهران , (اخبار رسمی): قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینک ه 300 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال 95 در کشور افتتاح می‌شود، گفت: قرارداد ساخت 2 میلیون و 215 هزار واحد مسکن مهر با بانک‌های عامل منعقد شده است.

افتتاح 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی در حاشیه مراسم افتتاح دو هزار و 650 واحد مسکن مهر که ظهر سه شنبه در شهرستان انزلی برگزار شد، گفت: یکی از سیاست‌ها و اولویت های محوری دولت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بحث مسکن و تولید آن برای اقشار کم درآمد جامعه بوده است.

وی با بیان اینکه در دوره های مختلف برای این موضوع، رویکردهای مختلفی اعم از واگذاری زمین، ساخت واحدهای استیجاری، اجاره به شرط تملیک و نهایتا مسکن مهر وجود داشت، افزود: البته در قانون ساماندهی، ساخت مسکن مهر وجود نداشت، بلکه اجاره زمین به صورت 99 ساله مطرح بود که بعدها با این عنوان خوانده شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واگذاری یک میلیون و 900 هزار قطعه زمین در کشور تا سال 86 گفت: حدود 250 هزار واحد تحت عنوان‌های مختلف در این زمین ها ساخته و واگذار شده است.

اصغری مهر آبادی با بیان اینکه در ابتدای اجرای این طرح در سال 86، یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن، توزیع استانی شد یادآورشد: خوشبختانه در ادامه اجرای این طرح، این میزان به دو میلیون و 215 هزار واحد رسیده که با عقد قرارداد با بانک‌های عامل عملی شده است.

وی ادامه داد: در بین بانک‌ها سهم بانک مسکن فوق‌العاده بالا است چون بقیه بانک‌های عامل حدود 90 هزار فقره تسهیلات داده‌اند و بقیه را بانک مسکن اقدام کرده است. الان هم بانک مسکن نزدیک به 47 هزار میلیارد تومان تسهیلات در سطح کشور داده و دوهزار و 400 میلیارد تومان هم بقیه بانک‌ها اقدام به دادن تسهیلات کرده‌اند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر افزود: در حال حاضر در مجموع 49 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده البته سهم مصوبت تسهیلات بانکی 55 هزار 500 میلیارد تومان است که از این میزان 45 هزار میلیارد تومان از محل خط اعتباری و 10 هزار میلیارد تومان از محل وصول اقساط تامین می‌شود.

مهرآبادی اظهار کرد: از مجموع 75 هزار واحد سهم مسکن مهر استان گیلان 62 هزار واحد تحویل داده شده و این کاری بزرگ است چون در استان گیلان کار واحد مسکن از سال 88 شروع شده است.

وی با بیان اینکه دولت به صورت جدی در حال پیگیری مسکن مهر کشور است گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند که دولت مسکن مهر را رها کرده و این حرف درستی نیست، باتوجه به شرایط خیلی سختی که دولت دارد خود جناب روحانی پروژه مسکن مهر را در خط کاری اصلی دولت قرار دادند و از اولویت‌های مهم دولت پایان پروژه مسکن مهر است.

وی با بیان اینکه تاکنون 750 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان داده شده است، افزود: دولت یازدهم تاکنون یک‌هزار و 700 هزار میلیارد تومان برای اتمام مسکن مهر در کشور کمک کرده است و امیدواریم افتتاح این تعداد به 800 هزار واحد برسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با اشاره به اینکه 300 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال 95 در کشور افتتاح می‌شود، گفت: قرارداد ساخت 2 میلیون و 215 هزار واحد مسکن مهر با بانک‌های عامل منعقد شده است.

اصغری‌مهرآبادی گفت: دولت به روش‌های مختلف دست وزارتخانه راه و شهرسازی را باز گذاشته است تا حداکثر کمک برای بهره‌برداری سریع‌تر مسکن مهر صورت گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان