اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617118165648

اتصال به اپراتورهای مطرح دنیا و استقرار پلت‌فرم پیرینگ در کشور

مقدمات تبدیل ایران به هاب منطقه فراهم شد

کد: 13950617118165648

http://goo.gl/s1ZcVx

، تهران , (اخبار رسمی): همزمان با دومین روز از برگزاری همایش ایران کانکت 2016، شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت دکیکس آلمان با موضوع اتصال ایران به اپراتورهای مطرح دنیا و استقرار پلت‌فرم پیرینگ در کشور تفاهم همکاری امضاء کردند.

مقدمات تبدیل ایران به هاب منطقه فراهم شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این تفاهم همکاری بین زیرساخت ایران و دکیکس آلمان به منظور افزایش کیفیت و کاهش هزینه ها برای ارایه دهندگان سرویس اینترنت و همچنین فراهم سازی تبدیل ایران به هاب ارتباطی در منطقه امضا شد.

این تفاهم نامه شامل دو بخش است که در بخش اول شرکت زیرساخت به مرکز Peering(همتایی) فرانکفورت آلمان متصل می شود که در این مرکز 753 اپراتور و تأمین کنندگان محتوا دنیا به هم مرتبط هستند.

بر اساس این تفاهم نامه ایران به بزرگترین تأمین کنندگان محتوا و اپراتورهای دنیا به صورت مستقل متصل می شود؛ نکته قابل ذکر این است که این اتصال در گذشته به وسیله کشورهای همسایه به وجود می آمد و این امر موجب کاهش و هزینه برای ایران خواهد شد.

بخش دوم این تفاهم نامه نیز به این صورت است که شرکت دکیکس آلمان پلتفرمی از Peering  را در ایران مانند فرانکفورت آلمان راه اندازی می کند تا این مرکز نیز در ایران بتواند به اپراتورهای مطرح منطقه وصل شود و ایران و زمنیه تبدیل شدن کشورمان به هاب منطقه را فراهم کند.

در حاشیه این امضای تفاهم، مهندس جهرمی معاون وزیر ارتباطات و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در این زمینه گفت: برای تبدیل شدن به هاب منطقه نیازمند مقدماتی هستیم که پلت‌فرم مذکور یکی از پیش نیازهای ما برای ارتقای جایگاهمان در حوزه تولید و دسترسی به محتوای بین‌المللی به حساب می‌آید.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه نگاه ما به آدرس‌دهی اینترنتی متفاوت شده است، ابراز کرد: تا پیش از تغییر و تحولات دولت و حاکم شدن رویکرد توسعه ظرفیت ارتباطات و همچنین ارتقای بسترهای ارتباطی شاید چندان اهمیتی نداشته رومینگ درخواست کاربران ایرانی از چه کشورهایی انجام می‌شد اما اکنون مدتی است که شرکت ارتباطات زیرساخت برنامه شبکه ملی اطلاعات و تبدیل شدن به هاب ارتباطی منطقه را در دستور کار خود قرار داده است.

آذری جهرمی با اشاره به قرارداد کنونی با این شرکت آلمانی گفت: در راستای این قرارداد (استقرار پیرینگ بکیت) به کاربران و تولیدکنندگان محتوا اجازه خواهیم داد تا تبادل مستقیم با تامین کنندگان محتوای بین‌المللی با قیمت ارزان و کیفیت بالا داشته باشند.

وی افزود: اگر این اتفاق در کشور نیفتد شاید برای مسیردهی به یک تامین کننده محتوای خارجی نیاز بود که درخواست کاربران ایرانی به خارج از مرزها مثلا اروپا می‌رفت اما با استقرار پیرینگ قادر خواهیم بود تا دسترسی را به این تامین کنندگان مستقیم کنیم.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌های خود درباره دیگر موضوع همکاری با این شرکت آلمانی به تسنیم گفت: در حال مذاکره و بررسی مسائل حقوقی با این شرکت خارجی جهت استقرار پلت‌فرم پیرینگ در پاپ بین‌المللی تهران هستیم. زیرا با استقرار این پلت‌فرم قطعا با تامین کنندگان محتوای بین‌المللی علاقمند به حضور در پیرینگ کشور و تسهیل شرایط برای دسترسی کاربران اینترنتی ایران به محتوایشان خواهند بود.

آذری جهرمی همچنین با اشاره به اینکه این پلت‌فرم‌های مذکور در دنیا بسیار رواج دارد و معمولا یک ایستگاه اصلی برای آن در نظر گرفته شده و تامین کنندگان محتوا، محتوای خود را به کاربران جهانی نزدیک می‌کنند، گفت: پیرینگ همانطور که می‌تواند دسترسی کاربران کشور را به تامین کنندگان بین‌المللی محتوا آسان و ارزان کند. همچنین فرصتی برای تولید کنندگان محتوا فراهم می‌شود تا سرویسها و خدمات خود را به نمایش در ویترین جهانی بگذارند.

در ادامه جلسه امضای قرارداد ایوانف عضو هیئت مدیره شرکت آلمانی با بیان اینکه شرکت ما آماده است تا هر کسی که قصد اتصال به پیرینگ را داشته باشد این کار را انجام دهد گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت نیز براساس توافقی که با ما داشت به پیرینگ ما متصل شد تا اتصالات جهانی آن به اپراتورهای تامین کننده محتوای عضو شبکه ما مستقیم و پرسرعت شود.

وی دلیل انتخاب شرکت ارتباطات زیرساخت برای همکاری را استقلال این شرکت در برقراری ارتباطات ملی و بین‌المللی ایران دانست و گفت: بک‌بن یک پارچه و قدرتمند این شرکت باعث پایداری ارتباطات ایران شده و قطعا همکاری با آن در قالب استقرار پیرینگ تهران دارای مزیت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نظر به تحول چشمگیر علوم و فنون مرتبط با صنایع الکترونیک ، مخابرات ، ارتباطات رادیوئی و رایانه‎ای و نقش مهم و مؤثر خدمات پستی ، مخابراتی ، پست‎بانک و سنجش از دور ، درامور فرهنگی و اقتصادی ، تعمیق علایق و پیوستگی بین جوامع انسانی ، تحول نظام اداری ، کاهش مسافرتهای غیرضرور، حفظ محیط زیست و تشخیص منابع زمینی ، هواشناسی، اقیانوس‎شناسی در برنامه‎ریزی توسعه و لزوم تدوین و تعیین وظایف و اختیارات قانونی برای دستگاه متولی نظارت بر عرضه خدمات مذکور و هماهنگ کردن نام و عنوان این دستگاه، متناسب با ضرورتها ونیازهای زمان ، قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری در چاچوب سیاستهای کلی نظام به شرح ذیل تدوین می‎شود : ماده 2- بمنظور اعمال حاکمیت بر طیف فرکانس و حفاظت از حقوق رادیوئی کشور درسطح منطقه و بین‎الملل و تمرکز امور سیاستگذاری ، تدوین ضوابط و استانداردها و نظارت بر حسن اجرای آنها در بخشهای مختلف ارتباطات پستی و مخابراتی نظیر خدمات جدید و متعارف پستی ، مخابراتی ، مخابرات فضائی ، ارتباطات رادیوئی ، انتقال داده‎ها ، انتقال صدا و تصویر ، سنجش از دور ، ارتباطات رایانه‎ی و ایجاد بستر مناسب برای اطلاع‎رسانی و آمایش و پردازش اطلاعات و روشهای دورسنجی و پشتیبانی آنها و همچنین سیاستگذاری ، در زمینه توسعه امکانات و خدمات ارتباطی مذکور ، هماهنگ با آخرین پیشرفتهای علمی ، تجربی و فنّاوری اطلاعات درجهان ، بموجب این قانون نام وزارت پست و تلگراف وتلفن ، به وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تغییر می‎یابدو کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیتهای وزیر و وزارت پست وتلگراف وتلفن به وزیر و وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تفویض می‎شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]