اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950620119525499

رئیس پارلمان بخش خصوصی خبرداد

بررسی طرح منطقه‌ بندی اتاق‌های سراسر کشور

کد: 13950620119525499

http://goo.gl/oAElGn

، تهران , (اخبار رسمی): طرح منطقه‌ بندی اتاق های سراسر کشور نیز بر اساس مدل تقسیم بندی وزارت کشور، مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

بررسی طرح منطقه‌ بندی اتاق‌های سراسر کشور

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران،   گفت: هدف همه ما تعالی اتاق و ساختن آینده به مراتب بهتر از گذشته اتاق است؛ به نظر من کمک و مساعدت و همکاری از زمان انتخابات به بعد تازه شروع می شود و همه با هم برای پیشبرد اهداف اتاق در محیطی کاملاً برادرانه پیش خواهیم رفت.

وی پیشنهاد منطقه‌بندی اتاق‌های سراسر کشور، همگام و همراه با تقسیم‌بندی وزارت کشور را مطرح کرد و گفت: وزارت کشور کار خوبی انجام داده و کشور را به پنج منطقه تقسیم کرده است؛ من پیشنهاد می‌کنم که این منطقه بندی را در اتاق های سراسر کشور هم داشته باشیم.

او افزود: منطقه‌بندی همگام با وزارت کشور و قرار دادن استان‌هایی که ظرفیت‌های مشابه دارند در یک گروه، موجب پیوند ما با استانداران مناطق مختلف شده و علاوه بر اینکه هم‌افزایی و توسعه منطقه‌ای را در پی دارد، موجب همگرایی در موضوعات مختلف می‌شود.

شافعی عنوان کرد: این موضوع  را باید مطالعه و بررسی کرده و در جلسه بعد شورای روسا با حضور روسای اتاق‌ها، مورد بحث قرار دهیم.

صمد حسن زاده،  رئیس اتاق تبریز، نیز در ادامه اظهار کرد: همه فعالان اقتصادی از اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی انتظار دارند مشکلاتی که در حوزه های مختلف مربوط به نقدینگی، مالیات، تامین اجتماعی و قوانین کار وجود دارد با جلساتی که با مسئولان کشوری و دولتی برگزار می‌شود،  مطرح شده و به اطلاع آن ها رسانده شود.

رئیس اتاق تبریز همچنین با تأکید بر مطالبه‌گری در اتاق‌های سراسر کشور گفت: اتاق ها و بخش خصوصی  باید مطالبه گر باشند و از دولت و مجلس راهکارهای عملیاتی مشکلات را بخواهند و پیگیری کنند.

مسعود خوانساری، نایب رئیس اتاق ایران، نیز  گفت: امسال سال سختی است و دولت با کسری بودجه بسیاری مواجه است؛ امیدواریم بتوانیم از این موقعیت سخت به خوبی عبور کنیم.

کیوان کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران، لزوم پایش عملکرد اقتصاد مقاومتی در استان‌های مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: اتاق‌ها باید عملکرد اقتصاد مقاومتی استان‌های مختلف را پایش  کرده و در مورد اینکه چه میزان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عملیاتی شده، آماری ارایه دهند تا بتوانیم گزارش شش ماهه خود را از این موضوع جمع‌بندی کنیم.

پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران در رابطه با قانون کار گفت: با توجه به اینکه این موضوع در دستور کار مجلس است، باید به موازات، در اتاق ایران نیز این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

سید عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس اتاق اصفهان، پیشنهاد کرد مجموع جلساتی با کانون کارفرمایان گذاشته شود و کانون کارفرمایان با اتاق ایران همراه شود تا اتاق بتواند در تصمیمات مختلف این کانون نظر خود را مطرح کند.

رحیم بنامولایی، رئیس اتاق البرز، لزوم عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های داخلی برای رونق تولید استفاده کرد. وی گفت: برای افزایش تعداد اعضای اتاق‌ها، باید موضوع کارت افتخاری عضویت اتاق ایران مورد توجه قرار گیرد.

محمد رضا رمضانی، معاون مجلس اتاق ایران، نیز با اشاره به بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی، از روسای اتاق‌ها درخواست کرد نظرات و آرای خود را پیرامون برنامه ششم مکتوب کرده و به اتاق ایران ارسال کنند.

وی همچنین راجع به لایحه امور گمرکی گفت: این لایحه از لایحه‌های مهم است و کلیه اتاق ها باید کارگروه این موضوع را در اتاق‌های استانی تشکیل داده و جمع‌بندی نظرات خود را ارسال کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]