اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950621120935793

درقالب یک کارگاه آموزشی برگزارشد

مدیریت گردشگری پایدار در محوطه‌های جهانی

کد: 13950621120935793

http://goo.gl/9NsDR5

، تهران , (اخبار رسمی): کارگاه آموزشی بین المللی با عنوان «مدیریت گردشگری پایدار در محوطه های میراث جهانی ایران »در هتل لاله بیستون برگزار شد.

مدیریت گردشگری پایدار در محوطه‌های جهانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ،مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون با اعلام این خبر گفت : این کارگاه با حضور استر کیش لاروش مدیر منطقه ای یونسکو  در تهران، معاون سفیر اسپانیا، نماینده وزارت فرهنگ و آموزش اسپانیا، یودیت تومالشکی رئیس موسسه باستان شناسی آلمان در ایران ، کریستین سن از مدرسین بین المللی یونسکو، اسدا... رازانی استاندار کرمانشاه، مرتضی رحمانی  معاون گردشگری، محمد حسن طالبیان  معاون میراث فرهنگی  کشور و مدیران پایگاه های جهانی  وملی برگزارشد.

حسین راعی تجربیات عملی دیگر کشورها در زمینه مدیریت گردشگری، طراحی استراتژی گردشگری میراث جهانی، توسعه گردشگری  و جوامع محلی، میراث جهانی و ذینفعان گردشگری، نظام مشارکت در گردشگری پایدار و .... از جمله مباحثی خواند که  در این کارگاه آموزشی مطرح شد.

به گفته وی بازدید از غار قوری قلعه، طاق بستان و تکیه معاون الملک از دیگر برنامه های این نشست سه روزه بود.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون حضور مدرسان و کارشناسان یونسکو در ایران را  فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان از جمله پایگاه جهانی بیستون  دانست و با اشاره به اینکه این مدرسان،  کارشناسان یونسکو در بررسی پرونده های معرفی شده در ثبت جهانی هستند گفت: این حضور و بازدید از آثاری همچون طاق بستان می تواند زمینه ساز ثبت جهانی این آثار را فراهم کند.

راعی در خصوص انتخاب پایگاه جهانی بیستون برای برگزاری این کارگاه گفت: یونسکو هرسال دو کارگاه بین المللی با حضور مسئولینی از این سازمان و مدرسان بین المللی برگزار می کند. انتخاب این پایگاه  به دنبال پیشنهاد دفتر منطقه ای یونسکو به معاونت میراث فرهنگی و آمادگی و در خواست این پایگاه به تصمیم دفتر امور پایگاههای جهانی بوده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش