اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950621122175435

معاون سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد

تاکیدبراستفاده ازفضای پسابرجام در حوزه بنادر

کد: 13950621122175435

http://goo.gl/V5K5nr

، تهران , (اخبار رسمی): آرامی گفت: بعد از برجام اتفاقات خوبی برای بنادر کشورمان رخ داده است.باید برای افزایش بهره‌وری و رقابتی کردن بنادر و دیگر بخش‌های حمل ‌و‌نقل برنامه‌ریزی‌های منسجمی داشته باشیم.

تاکیدبراستفاده ازفضای پسابرجام در حوزه بنادر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانودری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر می‌گوید : اکنون زمان بسیار خوبی است که سازمان بنادر سرعت بیشتری به اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود بدهد.

منصور آرامی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر درخصوص برنامه‌های سازمان بنادر برای رقابتی کردن بنادر کشورمان با بنادر حاشیه جنوب خلیج فارس، گفت: باید برای افزایش بهره‌وری و رقابتی کردن بنادر و دیگر بخش‌های حمل ‌و‌نقل برنامه‌ریزی‌های منسجمی داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه این برنامه درحال حاضر برای بنادر شمالی و جنوبی کشور تدوین شده و درحال اجراست ابراز امیدواری کرد بنادر کشورمان بتوانند خود را در حد استانداردهای جهانی بهبود ببخشند و از ظرفیت‌های دریایی بیشتر از قبل استفاده شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان با اشاره به وضعیت بنادر شمالی کشور بر استفاده از ظرفیت دریای خزر تاکید و گفت: هرچقدر بنادر شمالی ما فعال‌تر و توسعه یافته‌تر باشند مراجعه به بنادر سایر کشورها کمتر خواهد شد، یعنی ساختار قوی بنادر شمالی رقابت بنادر داخلی را سبب می‌شود و این برای کشور خوب است.

آرامی با اعلام اینکه درحال حاضر سیاست سازمان افزایش ظرفیت بنادرجنوبی در راستای گرفتن سهم‌مان از منطقه است، گفت: درحال ظرفیت سازی در هر سه بندر شهید بهشتی، رجایی و بندر امام خمینی به کمک بخش خصوصی و با هدف رقابتی کردن آنها به عنوان مهم ترین بنادر جنوبی کشور هستیم.

آرامی به بندر چابهار نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: تا پیش از این تا این حد به بندرچابهار و پتانسیل‌های موجود در آن توجه نشده بود. درحال حاضر  درحال سرمایه گذاری در این بندر هستیم و خریدهای خوبی از محل فاینانس برای تجهیز این بندر انجام شده است.

به گفته آرامی به بندر چابهار می توان نگاه جدی تری داشت چرا که ورودی دریای عمان است و اهمیت زیادی برای ایران دارد و باید ظرفیت های بیشتری به آن اضافه کرد، ضمن اینکه درحال حاضر 80 درصد طرح توسعه بندر چابهار به اتمام رسیده است.  

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان هم چنین به اهمیت ایجاد پس کرانه‌ها اشاره کرد و گفت: افزایش پس کرانه‌ها برای کمک به خود بندر،  سیاست دیگر ما است. این مهم با دستور وزیر برای اضافه شدن 2 هزار و چهار صد هکتار به فضای پس کرانه‌ای بندر شهید رجایی در بندرعباس اجرایی می شود.

به گفته آرامی هم اکنون در بندر امام خمینی بخش خصوصی در حوزه‌های مختلفی ورود پیدا کرده است و حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی می‌تواند امکان رقابتی کردن این بندر را دو چندان کند. ضمن اینکه عقد قراردادهای بین المللی در زمان حاضر برای مجموعه سازمان بنادر تجربه‌ای نو  است که نیازمند مشارکت صنف دریایی و بندری است.

وی می گوید: بعد از برجام اتفاقات خوبی برای بنادر کشورمان رخ داده است و شناورهای ما مشکل پرچم و بیمه ندارند اما هنوز تا ایده‌ال فاصله داریم و این را خودمان بیش از همه می دانیم. درحال حاضر این نگاه در بنادر وجود دارد اما اعتقاد ما این است که هنوز صاحب جایگاه واقعی‌مان نیستیم. بر همین اساس اکنون زمان بسیار خوبی است که سازمان بنادر سرعت بیشتری به اجرای طرح‌های توسعه ای خود بدهد. قراردادهای خوبی هم برای تجهیز بنادر مخصوصا در بندر شهید رجایی بسته شده و ابزار و امکانات مورد نیاز در بندر مستقر شده است.

به گفته آرامی تنها یک بندرجبلعلی دوبی معادل کل بنادر ما ظرفیت دارد و ما نباید از آنها عقب بمانیم.

آرامی دلایل زیادی را برای عقب ماندن بنادر کشورمان از بنادر همسایگان مطرح می کند و با اشاره به سال های طولانی تحریم، می گوید: یک زمانی بندر شهید رجایی قرار بود به هاب منطقه تبدیل شود، اما حوادث بعد از انقلاب مثل جنگ تحمیلی و تحریم‌ها این فرصت را از ما گرفت. ضمن اینکه در این فرصت خارجی‌ها بیکار نشستند و در زمانی که ما غرق مشکل بودیم جلو رفتند و البته همین حالا کشورهای عمان، قطر و عربستان درحال ساخت و راه‌اندازی بنادر جدید هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بنادر و دریانوردی

آئین نامه های معاملات مالی در تاریخ 24 خرداد ماه 1349 و آئین نامه استخدامی سازمان بنادر و کشتیرانی در تاریخ 6 مرداد 1349 مورد تصویب شورای عالی سازمان قرارگرفت و این سازمان در سال 1353 مجددا از وزارت دارایی منتزع و به وزارت راه وترابری انتقال یافت. به موجب مصوبه مورخ 10/2/1387 مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان که طی نامه شماره 79/12223 مورخ 29/02/1387 به مجلس شورای اسلامی واصل گردید. نام سازمان بنادر و کشتیرانی به سازمان بنادر و دریانوردی تغییر یافت و کلیه قوانین و مقررات حاکم بر سازمان بنادر و کشتیرانی عیناً در سازمان بنادر و دریانوردی حاکم و جاری گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان