اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950621122335755

از 22 تا 25 شهریور در مسکو انجام می شود

حضور ایران در نمایشگاه صنایع غذایی روسیه

کد: 13950621122335755

http://goo.gl/bbl4Uw

، تهران , (اخبار رسمی): بیست و پنجمین نمایشگاه صنایع غذایی روسیه (world food) از 22 تا 25 شهریورماه جاری در مسکو برگزار می‌شود.

حضور ایران در نمایشگاه صنایع غذایی روسیه

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت گفت: این نمایشگاه که از آن به عنوان بزرگترین نمایشگاه مواد غذایی جهان یاد می‌شود، در 12بخش مختلف به صورت داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود و یک هزار و 522 شرکت از 62کشور در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه تخمین زده شده بیش از 31 هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کنند، افزود: بازدیدکنندگان تجاری از 96کشورجهان و81 منطقه روسیه برای مذاکرات تجاری در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

بازاری یادآور شد: در این دوره پاویون جمهوری اسلامی ایران در بین 10 کشور برتر قرار دارد و متشکل از 46 بنگاه صادراتی در قالب 33 غرفه است که عمدتا محصولاتی در زمینه خشکبار، شیرینی و شکلات، میوه و سبزیجات و لبنیات ارایه خواهند کرد.

به گفته وی، پاویون ایران که با مجوز و حمایت سازمان توسعه تجارت ایران راه‌اندازی شده است تلاش دارد در سطح  قابل قبولی به معرفی توانمندی‌های تولیدی و صادراتی بخش‌ کشاورزی و مواد غذایی کشور بپردازد.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت در ادامه با بیان اینکه در حاشیه برگزاری نمایشگاه نیز چندین کنفرانس مرتبط با صنایع غذایی از جمله کنفرانس خرده‌فروشی، ماهی و غذاهای دریایی و غذاهای ارگانیک برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مسابقه طعم و مزه نیز مانند ادوار گذشته در نمایشگاه امسال برگزار خواهد شد و از ایران شرکت کاله با 85 شرکت خارجی دیگر رقابت خواهد کرد.

به گفته وی، با تلاش سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نمایشگاه، دومین همایش و کنفرانس فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران در روسیه با حضور مقامات بلند پایه دو کشور  برگزار می‌شود که در آن 56 شرکت ایرانی و 120شرکت روس حضور خواهند داشت.

وی گفت: سازمان توسعه تجارت ایران هیات تجاری و بازاریابی متشکل از بنگاه‌های صادراتی بخش کشاورزی و غذایی نیز به این نمایشگاه اعزام خواهد کرد.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا در ادامه در ارزیابی روند تجاری میان تهران و مسکو نیز گفت:  بازار روسیه از اهداف اولویت‌دار ایران در حوزه صادرات غیرنفتی به ویژه محصولات کشاورزی و غذایی است به طوری که در سه سال گذشته در راس سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی و تشویقی دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران قرار داشته است.

وی گفت: در راستای توسعه نفوذ بنگاه‌ها و محصولات کشاورزی و غذایی کشورمان در بازار روسیه اقدامات متعددی از جمله اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، راه‌اندازی خطوط منظم دریایی و هوایی، توافقات قرنطینه‌ای، بهداشتی، گمرکی، بانکی، تجاری و ... با هدف تسهیل مبادلات تجاری بین دو کشور با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط، سفارت ایران در مسکو، اتاق ایران و تشکل‌های صادراتی بخش خصوصی انجام شده است.

بازاری این را هم گفت که با تمام اقدامات انجام شده، هنوز میزان صادرات کشورمان به روسیه با اهداف مد نظر فاصله دارد.

وی گفت: بسترسازی به منظور حضور مستقیم بنگاه‌های توانمند صادراتی در بازار روسیه و تدارک و صدور محصولات مورد نیاز روسیه براساس ذائقه مصرف‌کنندگان و استانداردهای خاص این بازار از مهمترین الزامات گسترش بازار ایران در حوزه‌های کشاورزی و مواد غذایی بازار روسیه است.

بازاری یادآور شد: از آنجا که یکی از اهداف و سیاست‌های اصلی سازمان توسعه تجارت ایران هدایت و حمایت از بنگاه‌های صادراتی برای حضور مستقیم و مستمر در بازارهای هدف از طریق شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی و یا بازدید از این رویدادها است، کشورمان در نمایشگاه مسکو با برنامه‌ریزی وارد شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]