اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950623122695700

ابتکار به اتریش می رود

کد: 13950623122695700

http://goo.gl/MTkcXE

، تهران , (اخبار رسمی): معصومه ابتکار،زئیس سازمان حفاظت محیط زیست، عازم اتریش می شود.

ابتکار به اتریش می رود

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ،مجید شفیع پور رئیس مرکز بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر، گفت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این سفر دو روزه، از نحوه برگزاری دومین دوره آموزشی یک هفته ای محیط بانان ایران در اتریش نیز بازدید خواهد داشت.
 شفیع پور ضمن یادآوری تفاهم نامه منعقد شده میان ایران و اتریش در شهریورماه سال گذشته، ادامه داد: در این سفر، سند برنامه اجرایی دو ساله میان سازمان حفاظت محیط زیست ایران و وزارت کشاورزی، جنگلداری، محیط زیست و مدیریت آب اتریش به امضای طرفین می رسد.

به گفته وی، حفاظت از اکوسیستم های طبیعی منحصر به فرد بویژه تالاب ها، کنترل آلودگی آب، مدیریت پایدار حیات وحش و پارک های ملی، تغییرات آب و هوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، نظارت و کنترل آلودگی هوا از مهمترین محورهای سند برنامه اجرایی دو ساله میان سازمان حفاظت محیط زیست ایران و وزارت کشاورزی، جنگلداری، محیط زیست و مدیریت آب اتریش است.

رئیس مرکز بین الملل و کنوانسیون ها سازمان حفاظت محیط زیست، دیدار و مذاکره با آندرا روپرشتر وزیرکشاورزی، جنگلداری، محیط زیست و مدیریت آب، کورتز وزیر امور خارجه و اسولدا مدیر عامل رایفایزن بانک اتریش، برگزاری نشست با اعضای کمیسیون محیط زیست پارلمان اتریش به ریاست کریستین برونر و گروه دوستی پارلمانی، نشست با شرکت های ذیربط در حوزه محیط زیست اتاق بازرگانی اتریش، انجام مصاحبه مطبوعاتی و ایراد سخنرانی در جمع محققان و پژوهشگران اتریشی در مؤسسه امور امنیتی و اروپایی از دیگر برنامه های ابتکار در این سفر دو روزه است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست