اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950623123105499

رئیس شورای بازرگانی ایران و هند:

رقابت باید در خدمت اقتصاد ملی باشد

کد: 13950623123105499

http://goo.gl/WL7Cqf

، تهران , (اخبار رسمی): باید دید که چگونه می‌توان رقابت را به رفاقت تبدیل کرد و چطور می‌توان از برنامه‌های رقیب دیروز خود به عنوان رفیق همیشگی بهره برد.

رقابت باید در خدمت اقتصاد ملی باشد

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، ابراهیم جمیلی رئیس شورای بازرگانی ایران و هند و همچنین عضو شورای پیشکسوتان اتاق ایران معتقد است، اکنون باید از برنامه‌های رقیب به عنوان رفیق همیشه استفاده کرد و رقابت‌ها را فراموش کرد چرا که هدف همه خدمت برای اقتصاد کشور است. طبق گفته جمیلی امروز فصل همدلی و همکاری است و همه باید برای آغاز این فصل نو تلاش کنند.

نباید رقابت داخلی شکل بگیرد

اختلاف میان تیم‌های اقتصادی می‌تواند آسیبی جدی برای پیشبرد اهداف باشد. جمیلی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کشور و اتاق یکی از عارضه‌های مهم برای اقتصاد، وجود اختلاف در تیم‌های اقتصادی است، می‌گوید: «اگر این تیم اقتصادی، دولت باشد اثرات بدی دارد اما اگر این تیم از بخش خصوصی باشد، اثراتی به مراتب بدتر به دنبال خواهد داشت.» او ادامه می‌دهد: «هیچ‌کس فکر نمی‌کرد و شاید اکثریت قریب به اتفاق راضی نبودند که آقای جلال‌پور بیمار شوند و از سمت خود کناره‌گیری کنند. اما این اتفاق افتاد. وضعیت ایشان اجازه ماندن را نداد و به این ترتیب اتاق به یک انتخابات میان‌دوره‌ای کشیده شد. بسیار خوب بود که قبل از انتخابات بزرگان بخش خصوصی دور هم می‌نشستند و اجازه نمی‌دادند در این شرایط خاص رقابتی اتفاق بیفتد.»

انتخابات تمرین دموکراسی بود

اما به قول جمیلی حالا این رقابت اتفاق افتاده‌است. رئیس شورای بازرگانی ایران و هند می‌گوید: «از این نظر که نوعی تمرین دموکراسی بود هم بسیار خوب است. این حرکتی بود که نشان داد در بخش خصوصی نظرات بسیار به هم نزدیک هستند. بالاخره با اختلاف چهار رأی آقای شافعی به ریاست دست پیدا کردند. باید این ریاست را به ایشان تبریک بگوییم و فصلی نو در اتاق و بخش خصوصی شروع کنیم.» او ادامه می‌دهد: «به ویژه اتاق که تشکلِ تشکل‌ها و پارلمان بخش اقتصاد و بخش خصوصی است و در اقتصاد کشور بسیار اثرگذار است باید فصل جدیدی را آغاز کند. به علاوه در مورد اتاق نگاه بین‌المللی وجود دارد اگر این اتاق به چشم خدشه‌دار شود، هیات‌های خارجی که به ایران می‌آیند دیگر آن ارزش را برای اتاق قائل نخواهند بود. پس باید رقابت در انتخابات را فراموش کنیم.»

رقابت را به رفاقت تبدیل کنیم

عضو شورای پیشکسوتان با اشاره به اینکه باید فصل همدلی را شروع کرد می‌گوید: «باید ببینیم چطور می‌توان رقابت را به رفاقت تبدیل کرد. چطور می‌توان از برنامه‌های رقیب دیروز خود به عنوان رفیق همیشگی خودمان استفاده کرد. به هر صورت قرار نیست فقط کسی خدمت کند که رئیس است.» او در ادامه می‌گوید: «اگر قصد خدمت داریم همه باید حول محور منافع ملی کشورمان جمع شویم. همه باید تلاش کنیم که واحدهایی که مشکل دارند، نجات پیدا کنند. همه باید کوشش کنیم که صادرات غیر نفتی نسبت به ماه پیش و سال مشابه افزایش پیدا کند. همه باید برای رفع مشکلات بانکی تلاش کنیم.»

باید در خدمت اقتصاد کشور باشیم

جمیلی تأکید می‌کند: «به جای اینکه با خودمان رقابت کنیم همان وقت را بگذاریم و به همراه یک تیم اقتصادی قوی به کشورهایی برویم که بانک‌های آن‌ها با ما مشکل دارند. یا به اتاق‌های بازرگانی کشورهایی برویم که می‌توان آن‌ها را قانع کرد. به اتاق‌های کشورهای اروپایی برویم که در اقتصاد دنیا اثرگذار هستند و آن‌ها را وادار کنیم از بخش خصوصی ما دفاع کنند.» او معتقد است که باید در سطح بین‌المللی از این موارد استفاده کنیم. جمیلی می‌گوید: «به این نگاه کنیم که چه کسی می‌تواند درست کار کند و اثرگذار باشد؛ به همدلی‌ها بیفزاییم. کسانی را که هنوز به دنبال اختلاف هستند نیز قانع کنیم که انتخابات دیگر تمام شده‌است. تلاش ما باید بر این باشد که بتوانیم با حداکثر توان در خدمت اقتصاد کشور باشیم.»

وظیفه اصلی تلاش برای حل مشکلات اقتصادی کشور است

جمیلی با اشاره به اینکه بهانه‌های کافی برای کار نکردن وجود دارد، می‌گوید: «مثلاً می‌گفتیم تعطیلات عید است یا می‌گفتیم آقای جلال‌پور رفتند اما بازمی‌گردند یا می‌گفتیم انتخابات است. حالا هم که انتخابات تمام شده می‌گویند عضو هفتم هیات‌رئیسه است. یا حتی به انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا اشاره می‌کنند. اما وظیفه ما غرق شدن در هیجانات سیاسی نیست.» او ادامه می‌دهد: «وظیفه ما این است که برای حل مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنیم. باید بتوانیم رونق را دوباره به اقتصاد کشور بازگردانیم و این رکودی که بسیار خطرناک است را پشت سر بگذاریم. باید ببینیم چطور می‌توان از دستاورد دولت که کاهش تورم بوده حفاظت کنیم.» طبق گفته جمیلی همه این‌ها با یک کلمه تمام می‌شود: «همدلی و همکاری». او می‌گوید: «اگر این دو مورد اتفاق بیفتد رسیدن به همه این اهداف بسیار آسان است. اما اگر خودمان را در فضای دیگری ببینیم مشکلات بزرگی را برای همه ایجاد می‌کنیم. امروز فصل همکاری و همدلی است.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]