اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950623123235499

7 هزار و 977 واحد تولیدی تسهیلات دریافت کردند

مطالبه 10هزارمیلیاردی بنگاه‌های کوچک ومتوسط

کد: 13950623123235499

http://goo.gl/SXfpFD

، تهران , (اخبار رسمی): 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداخت می شود که تاکنون از این رقم، حدود 6 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده و حدود 10 هزار میلیارد تومان همچنان مطالبه تسهیلاتی تولید است.

مطالبه 10هزارمیلیاردی بنگاه‌های کوچک ومتوسط

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، طرح پرداخت تسهیلات به 7 هزار و 500 واحد تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید و معاون اول رئیس جمهور آن را به بانک مرکزی ابلاغ کرد.

بانک مرکزی نیز در بخشنامه‌ای به بانک‌ها ضوابط پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط را ابلاغ کرد و 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح در نظر گرفته شد.

بنگاه‌های متقاضی درخواست خود را در سامانه مشخص شده از سوی وزارت صنعت ثبت کردند و به بانک‌ها معرفی شدند. قرار بر این است که پرداخت این تسهیلات تا پایان شهریور به سرانجام برسد. تاکنون تعداد واحدهای دریافت‌کننده تسهیلات به هدف 7 هزار و 500 واحد رسیده است اما مجموع مبلغ پرداختی به این واحدها با هدف 16 هزار میلیارد تومانی فاصله زیادی دارد. 

رضا رحمانی قائم‌مقام وزیر صنعت اعلام کرد که پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی پس از شهریورماه نیز ادامه خواهد یافت. بر این اساس قرار نیست که سقف تعداد دریافت‌کنندگان تسهیلات 7 هزار و 500 واحد باشد و واحدهای بیشتری به بانک‌ها معرفی خواهند شد.

محمد باقر نوبخت نیز در نشست هفتگی خود در این زمینه گفت: با مجموعه اقدامات دولت 7 هزار و 977 واحد تولیدی توانسته‌اند 6 هزار و 57 میلیارد تومان برای فعالیت از نظام بانکی تسهیلات دریافت کنند.

سخنگوی دولت در این نشست که به سئوالات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خبرنگاران پاسخ می‌داد گفت: همچنین 11 هزار و 800 میلیارد تومان برای وام‌های عمرانی تخصیص داده شده است.

وی افزود: مجوز پرداخت بدهی‌های دولت به بانکها، بازنشستگان، فرهنگیان، کارگران و پیمانکاران، در حدود 48 هزار میلیارد تومان از مجلس گرفته شده و آیین نامه پرداخت آن نیز فردا در هیات دولت بررسی می‌شود.

نوبخت درخصوص سفر رییس جمهور به آلمان و تعیین شروطی از سوی آلمان برای انجام این سفر گفت: هنوز چیزی قطعی نشده است. برای سفرهای خارجی رییس جمهور هیچ پیش شرطی از سوی طرف‌های مقابل پذیرفته نیست و آلمان هم در منزلتی نیست که شروطی تعیین کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]