اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950623123705700

ابتکار خبر داد

ارتقا همکاری های زیست محیطی ایران و اتریش

کد: 13950623123705700

http://goo.gl/ZWsFEL

، تهران , (اخبار رسمی): رییس سازمان حفاظت محیط زیست وارد وین شد.

ارتقا همکاری های زیست محیطی ایران و اتریش

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست،  معصومه ابتکارمعاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان امروز در بدو ورود به وین گفت که به دعوت وزیر کشاورزی اتریش به این کشور دعوت شده و امیدوار است همکاری های ایران و اتریش برای بهبود همکاری های زیست محیطی ارتقا یابد.  او افزود: در این سفر علاوه بر دیدار و ملاقات با آندرا روپ رشتر وزیر کشاورزی و جنگل بانی محیط زیست و آبخیزداری اتریش، برنامه های متراکمی در این 2 روز داریم که امیدواریم منجر به ارتقا سطح روابط دو جانبه بین ایران و اتریش شود و به بهبود محیط زیست هم در ابعاد داخلی و هم محیط زیست جهانی کمک کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ایران سال گذشته میزبان وزیر محیط زیست اتریش بود و درباره گسترش همکاری های دوجانبه در حوزه های مرتبط با محیط زیست مذاکراتی انجام شد و متقابلا از من دعوت کردند تا یک بازدید رسمی از این کشور داشته باشم.
رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: در ملاقات با وزیر محیط زیست اتریش، امضاء تفاهم نامه های دو جانبه در حوزه های مرتبط با محیط زیست, همکاری برای مسائلی مانند کاهش آلودگی هوا و اجرای توافق پاریس در زمینه انتشار گازهای گلخانه ای، موضوعات مرتبط با تنوع زیستی و همکاری هایی در زمینه آموزش و پژوهش های مشترک در دستور کار قرار دارد.
ابتکار با بیان اینکه همکاری های خوبی را با اتریش شروع کردیم, ادامه داد: اولین دوره آموزش محیط بانان ایران در اتریش حدود چهار ماه پیش برگزار شد و اکنون دومین دوره آن در حال برگزاری است و در این سفر، بازدیدی از نحوه آموزش محیط بانان خواهم داشت.
وی مذاکره درباره همکاری های مورد علاقه دو طرف را از دیگر برنامه های این سفر برشمرد و گفت: همچنین نشست هایی در ارتباط با همکاری های تجاری با اتاق بازرگانی اتریش داریم و جلسه ای هم در یکی از مراکز پژوهشی و علمی در رابطه با سیاست ها و برنامه های دولت ایران در زمینه مسائل زیست محیطی خواهیم داشت.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان در این سفر با 'سباستن کورتز' وزیر خارجه اتریش نیز دیداری جداگانه خواهد داشت.
وی همچنین در پارلمان اتریش برای نشستی با حضور رئیس کمیسیون محیط زیست پارلمان شرکت می کند و علاوه بر این قرار است با اعضای گروه دوستی پارلمان اتریش دیدار کند.
حضور دراتاق بازرگانی اتریش وملاقات با برخی شرکت های مربوط به محیط زیست از دیگر برنامه های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در این سفر دو روزه است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

گردشگری و میراث فرهنگی | محیط زیست