اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950624125056108

3 آبشار اعجاب انگیزدنیا

کد: 13950624125056108

https://goo.gl/17QPnC

، تهران , (اخبار رسمی): تصور بودن در کنار آبشاری که از میان طبیعتی تماشایی، شکوه خود را به رخ همگان می کشد، همان چیزی است که هر شخصی به آن فکر می کند و در جستجوی آن است.

آشنایی با اعجاب انگیزترین آبشارهای دنیا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی الی گشت ،آبشارهای متعددی در این کره خاکی وجود دارند که این حس فوق العاده را به شما منتقل می کنند.در این بخش با 3 نمونه از زیباترین های آنها آشنا می شویم.

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا بر مسیر رودخانه نیاگارا ، در 50 کیلومتری شمال شهر بوفالو در غرب ایالت نیویورک قرار دارد. رود نیاگارا از دریاچه ایری سرچشمه می گیرد و آب چهار تا از دریاچه های بزرگ پنجگانه را به دریاچه اونتاریوزهکشی می کند. این رودخانه در نیمه راه مسیر 58 کیلومتریش از لبه صحره ای بلند به پایین می ریزد و بدینسان آبشار نیاگارا ساخته می شود!

آبشار نیاگارا در اصل از دو آبشار بزرگ – یکی آبشار نعل اسبی در کانادا و دیگری آبشار آمریکایی در خاک آمریکا تشکیل میشود. در هر دقیقه نزدیک به 94 درصد از آب نیاگارا یاچیزی در حدود 84 میلیون گالن آب از آبشار نعل اسبی سرازیر میشود.

زمین شناسان آبشار نیاگارا رابسیار جوان می دانند و می گویند عمرش از 10 هزار یا 15 هزار سال بیشتر نیست. د ر عصر یخبندان ، یخچالهای طبیعی ، تمام مناطقی را که امروزه منطقه نیاگارا نامیده میشود، پوشانده بودند. همزمان با ذوب شدن یخها، دریاچه ایری تشکیل شد. آبی که از این دریاچه سرریز می شد در سمت شمال، راهی پیدا کردن و به صورت یک رودخانه درآمد.

رودخانه مزبور در سمت شمال پیش رفت و به یک پرتگاه بزرگ سنگی رسید که رویش را لایه ای از سنگ آهک پوشانده بود، و در همین نقطه بود که آبشار اصلی نیاگارا را پدید آورد. از آن زمان تاکنون، نیروی فراوان آب، مقداری از صخره ها را فرسوده و آبشار را عقب تر برده است، آبشار کنونی نیاگارا نزدیک به 11 کیلومتر از نقطه اولیه اش عقب تر رفته است!

آبشار رامونا

آبشار رامونا (Ramona Falls) آبشاری است که در اورگن ، ایالات متحده آمریکا واقع شده و ارتفاع کلی ریزشگاه آن 120 فوت (37 متر) است.این آبشار در طبیعت بکر و دست نخورده‌ی قله‌ی هود واقع شده، قله‌ای که به دلیل افسانه‌های مربوط به نامگذاریش به شهرت رسیده و در ارتفاعات پورتلند قرار گرفته است.

آبشار رامونا خود پدیده‌ای جالب و تماشایی است. این آبشار در بخش فوقانی رودخانه سندی و در غرب قله هود و در میان جنگلی در ارتفاعات 3٫560 پایی قرار گرفته است. نمای این آبشار که خود 37 متر ارتفاع دارد، شبیه به دیواره‌ای است از آبشارهای کوچکی که از ستون‌های شش وجهی بازالتی به پایین سرازیر می‌شوند. این ستون‌ها خود از جریان‌های گدازه‌ای برجای مانده‌اند.

همانگونه که گفتیم این آبشار در نزدیکی قله هود، بلندترین قله در ناحیه اورگون واقع شده است. برای بازدید از آبشار رامونادو مسیر مجزا وجود دارد که هر دو از چشم اندازهای زیبایی بهره‌مند هستند. مردم اغلب برای اقامتی یک روزه به این ناحیه سفر می‌کنند، هر چند اگر امکانات لازم را همراه داشته باشند، می‌توان در این منطقه و برای مدت طولانی‌تری اقامت کرد.

مناظر فوق‌العاده و آبشاری خاص و تماشایی، این نقطه را به یک مرکز معروف تفریحی در این ایالت مبدل نموده است و سالانه گردشگران و عکاسان حرفه ای برای دیدن این آبشار زیبا به آمریکا سفر می کنند.

آبشار بیگار رومانی

آبشار بیگار رومانی در منطقه کاراس سورین در غرب کشور رومانی واقع شده است .ارتفاع خزه‌های پوشاننده محل ریزش آبشار در حدود 8 متر است ‏که یکی از زیباترین آبشارهای جهان را خلق کرده است. افراد محلی این آبشار را به نام «معجزه دره کوچک» می‌شناسند ‏و مکانی است که از دید مردم این کشور برای بیان آرزوها و خواسته های خود در طول زندگی شان به شهرت رسیده و به همین سبب سالانه گردشگران بسیاری به دیدن این آبشار در حاشیه رودخانه مینیس می روند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی