اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950624125325632

نقش رایحه های عودی در صنعت عطر

عطرسازها شیفته عود می شوند

کد: 13950624125325632

https://goo.gl/G5EBDd

، تهران , (اخبار رسمی): عود که ابتدا در عربستان و سپس در اروپا مشهور شد، درسال های اخیر کاربردهای بسیاری در صنعت عطرسازی پیدا کرده و درآینده ممکن است این نقش بیشتر شود.

روشن کردن معنای این که رایحه عطر عودی است

به گزارش سایت لوکس بایر: عود از سرزمین عربستان سر بر آورده است؛ اما آیا در آینده ای نزدیک به جمع عطرهای مشهور مغرب زمین خواهد پیوست؟ عبدالله اجمل در چهار بخش راجع به ویژگی های عود توضیح می دهد.

در حالیکه عود برای قرن ها به عنوان ماده ای پرکاربرد در عطرسازی عربی  مورد استفاده قرار گرفته است؛ با این وجود مدت نسبتاٌ کوتاهی است که غرب چشمان خود را بر روی لذت های بی شمار آن گشوده است. وقتی صحبت از آینده عود می شود طبیعتاٌ مرزهای جدیدی هم گشوده می شود. با افزایش شمار عطاران بین المللی که به خاصیت بالقوه این ترکیب اذعان داشته اند؛ می توان اطمینان داشت که دنیای عطر در حال ورود به مرحله "عود شیفتگی" است.  بیش از پنجاه سال است که عطرسازان محلی همچون "اجمل پرفیوم" عود را هم به تنهایی به عنوان عطر و هم عنصری برای ترکیب با دیگر انواع عطر استفاده می کنند. با این حال برندهای بین المللی به تازگی به جنبه های گوناگون آن پی برده اند.

برندهای بین المللی در مقابل گزینه های محلی

بسیاری از برندهای بین المللی هستند که پا به عرصه گذاشته و مدعی استفاده از عود در عطرهایشان هستند. اما همه آن ها واقعا از این عنصر استفاده می کنند؟ تعداد زیادی از آن ها با نام گذاری عود به تنهایی؛ برای بازاریابی استفاده می کنند تا به راحتی گویای گرایش عربی عطر در این عرصه باشد. از سوی دیگر تولید کنندگان محلی دیدگاه متفاوتی دارند. بر خلاف زمانی که عود به عنوان عصاره روغنی یا ادو پرفیوم رقیق تر استفاده می شود؛ هنگام استفاده از عود به عنوان یکی از چند عنصر بکار رفته در یک ترکیب؛ نباید روی آن برچسب عطر عود زد.

کاربرد عود در عطرسازی

با چهار روش مختلف می توان از عود در عطرسازی استفاده کرد.اولین شیوه وقتی است که عود بصورت عصاره خالص روغنی مستقیماٌ روی پوست استفاده می شود. دومین روش وقتی است که این روغن با استفاده از الکل یا آب برای ساختن ادو پرفیوم رقیق می شود. شیوه سوم زمانی است که از عود بعنوان یکی از چند ماده در یک ترکیب معطر استفاده می شود و چهارمین شیوه وقتی است که نام گذاری لغت عود به تنهایی برای بازاریابی استفاده می شود. بسیاری از برندهای بین المللی از عود به شیوه سوم و چهارم در عطرهای خود استفاده می کنند. با تغییر و تحول مستمر در محبوبیت عود باید دید که مجامع بین المللی تا چه میزان قادر خواهند بود خود را با فرم های مختلف استفاده از این ماده تطبیق دهند.

تغییر آگاهی در مورد عود

هم اکنون عود در حال تبدیل شدن به یک گرایش است و برندهای بین المللی سوار بر این موج با موفقیت حرکت می کنند. اما در گذشته استفاده از عود تقریباٌ منحصر به خاورمیانه و برخی کشورهای اطراف آن بود. همچنان که مشارکت برندهای بین المللی در " عود شیفتگی" موجب افزایش آگاهی در سراسر جهان شده و سپس آن را بخوبی در معرض نمایش گذاشته؛ این گرایش دستخوش تغییرات گسترده ای شده است. انتظار می رود که در آینده این گرایش با مشتریان پیش رو که برای شرکت های محلی و همچنین برندهای بین المللی سود آور خواهند بود گام های بلندی بردارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس