اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950626127234750

مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری استان اردبیل مطرح کردند

برنامه‌ریزی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام

کد: 13950626127234750

https://goo.gl/3NqXab

، تهران , (اخبار رسمی): محبت خواه گفت: انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی اردبیل به ما فرصت می‌دهد تا بتوانیم به مسئولیت‌های اصلی خود در اتمام پروژه‌های راهسازی و اجرای برنامه‌های جامع و تفصیلی شهرسازی بهتر بپردازیم.

برنامه‌ریزی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی ،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان نیز با بیان اینکه وضعیت راه‌های اردبیل از نظر راهداری مطلوب است به کمبود نیروی انسانی و قدیمی بودن تجهیزات راهداری این استان اشاره کرد. خلیل محبت‌خواه، مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل   با تاکید بر هوشمندانه بودن سیاست انتزاع راهداری از این اداره کل عنوان کرد: اداره کل راه و شهرسازی تاکنون با حجم زیادی از وظایف ازجمله نگهداری راه ها، ساخت پروژه‌های عمرانی و دولتی، امور شهرسازی و ... مواجه بود و مدیران کل راه و شهرسازی ناچار بودند ضمن شرکت درجلسه های مختلف استانی و شهرستانی به امور مختلف و متنوع حوزه‌های راهسازی، شهرسازی و راهداری رسیدگی کنند. راهداری مسئولیت بزرگی است که وظایف مختلفی چون رفع چاله‌ها و موانع جاده‌ها، آسفالت، نگهداری و تعمیر پل‌ها و رفع حوادث فصلی جاده‌ها درکنار روکش و آسفالت و ... را برعهده دارد و نیاز بود که این مسئولیت مستقل شود. در دولت قبل نیز ما پیشنهاد انتزاع راهداری را مطرح کرده‌ بودیم که عملیاتی نشده بود و امیدواریم درآینده نزدیک شاهد بروز اثرهای مثبت این انتزاع باشیم.

محبت‌خواه تاکید کرد: با انتزاع راهداری بار زیادی از دوش اداره‌های کل راه و شهرسازی استان ها برداشته شده و می‌توانند با سرعت و دقت بیشتری به امور راهسازی و شهرسازی بپردازند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: 50 درصد نیروی انسانی این اداره کل یعنی 320 نفر از 570 نیروی راه و شهرسازی که متعلق به معاونت راهداری بودند به حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان منتقل شده‌اند و از ماه آتی حقوق خود را از آن اداره کل دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل راه و شهرسازی اردبیل ارتقای راه‌های استان است، تاکید کرد: در اردبیل آزادراه نداریم و با پروژه‌های ناتمام زیادی خصوصا درحوزه راه‌های روستایی مواجهیم که می توانیم ازاین پس به آنها بپردازیم. از سوی دیگر درحوزه شهرسازی تلاش داریم برنامه‌های جامع و تفصیلی را دربرنامه پنج ساله و چشم‌انداز تعیین شده پیش ببریم.

آمادگی کامل راهداری اردبیل برای برف‌روبی و رفع بحران‌های زمستانی

علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ازآمادگی کامل راهداری اردبیل برای برف روبی و رفع بحران‌های زمستانی خبر داد و گفت: 320 نفر از نیروی انسانی رسمی، پیمانی و قراردادی حوزه راهداری به همراه 150 نفر نیروی فصلی راهداری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل شده‌اند. از سوی دیگربا توجه به اینکه ما بیش از این به غیر از بیله‌سوار که پایانه مرزی داشتیم، در هیچ شهرستانی اداره‌ای به نام حمل و نقل و پایانه‌ها نداشتیم که در چارت جدید ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها با نام اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

رحمتی افزود: با این فعالیت‌ها از این به بعد فعالیت ما هم در حوزه راهداری و هم حمل و نقل جاده‌ای گسترده‌تر است به طوری که ما در بحث راهداری نظیر برف‌روبی، نگهداری، نصب علائم و تابلوها، روکش آسفالت و همچنین خط‌کشی محورهای مواصلاتی با استفاده از نیروی انسانی که از حوزه راهداری منتقل می‌شود، قادر هستیم به اهالی شهرستان‌های استان ارائه خدمات کنیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل عنوان کرد: با توجه به اینکه اردبیل استانی کوهستانی و سردسیر است، آماده برف روبی شده‌ایم و خرید نمک و شن و انتقال ماشین‌آلات و تعمیر آنها را آغاز کرده‌ایم که ازآبان ماه درمحورهای مواصلاتی استان مستقر خواهند شد.

کمبود ماشین‌آلات راهداری در محورهای مواصلاتی اردبیل

وی با بیان اینکه برای برف‌روبی جاده‌های اردبیل به 11 هزار تن نمک نیاز است، گفت: علاوه بر انعقاد قرارداد خرید نمک به دنبال تامین اعتبار برای نوسازی ناوگان حمل‌و نقل راهداری استان هستیم که امیدواریم به زودی تامین شود. از سوی دیگر دراردبیل با کمبود ماشین‌آلات مواجه هستیم.

درخواست 6 میلیارد تومان برای بهبود امورراهداری اردبیل

رحمتی با بیان اینکه برای خرید شن و نمک به 600 میلیون تومان اعتبار نیاز است، افزود: در مجموع برای تعمیر و تامین قطعات ماشین‌آلات و تامین سوخت و شن و نمک به 6 میلیارد تومان اعتبار کلی نیاز داریم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل درعین حال با بیان اینکه وضعیت راه‌های اردبیل از نظر راهداری مطلوب است، گفت: البته به اصلاح روکش آسفالت درتعدادی از شهرستان‌ها نیازداریم.

وی افزود: هفته دولت ساخت پاسگاه های اردبیل-سرچم و گرمی-بیله سوار را آغاز کرده‌ایم که تا پایان سال 96 به بهره برداری می‌رسند. همچنین محوطه‌سازی پایانه مرزی با اعتبار 13 میلیارد تومان شروع شده که روبه اتمام است.

کمبود نیروی راهدار فصلی در اردبیل

رحمتی همچنین گفت: در استان اردبیل با کمبود نیروی راهدار فصلی مواجهیم که خصوصا درفصل سرما امور برف‌روبی را درقالب پیمانکاری انجام دهند و از نظر نیروی ثابت مشکلی نداریم ودرمجموع با ادغام راهداری با اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها حدود 500 نیروی راهدار فصلی و ثابت دراستان اردبیل فعالیت می‌کنند که 320 نفر ازاین نیروها قراردادی، پیمانی و رسمی هستند و مابقی نیز راهدار فصلی محسوب می‌شوند.

وی تاکید کرد: امیدواریم با انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی و ادغام آن با اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها شاهد بهبود وضعیت راهداری و ارتباط نزدیک‌تر فعالیت نیروهای راهداری و حمل و نقل که مسئولیت آنها درکنار هم معنی پیدا می‌کند باشیم و این ادغام نتایج مفیدی درخدمت‌رسانی مطلوب‌تر به اهالی استان‌ها داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان